Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 202481 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44322
  • 616
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #120 : 17 Nisan 2019, 17:16:25 »
Bana kalırsa biz bu uçağa fazla şey bağlıyoruz. Henüz uçmadı bile! F-16 ya da Gripen ayarında bir uçak beklemiyorum açıkçası ben. En azından şu anki veriler bu yönde bir izlenim oluşturmadı bende.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2674
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #121 : 17 Nisan 2019, 17:32:15 »
Bana kalırsa biz bu uçağa fazla şey bağlıyoruz. Henüz uçmadı bile! F-16 ya da Gripen ayarında bir uçak beklemiyorum açıkçası ben. En azından şu anki veriler bu yönde bir izlenim oluşturmadı bende.

Hocam bence bağlamalıyız. Çünkü uçuş takviminde ilk uçacak alet kendisi. F-35'ten çıkacaksak F-4'ler yerine ilk alternatif eldeki F-16'lar onların yerine ilk alternatifte bu uçak.

Veriler konusunda motor gücü benzer diğer uçaklara bakarak bir fikir edinmek mümkün. Sırf Jf-17 bile bir örnek bence hocam. Aslında hürjeti gripenleştirmekte bence mantıklı elde zaten podlar ve silahlar modern bir kokpit altyapısı F-16 lara takılacak makul bir aesa radar vs. var. İtkiyi ve performansı biraz daha yükseltip iyi bir alternatif yaratmak ve düşük bütçeli ülkeler için iyi bir alternatif yaratmak ve bunu bu kadar basit yaratmak bence mantıklı.

Gripen, jf-17, tejas, f-50 içinde üreticisinin yerlilik oranı en yüksek uçak bu olacak büyük ihtimalle.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı ムゲン

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 211
  • -46
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #122 : 17 Nisan 2019, 17:51:05 »
Bana kalırsa biz bu uçağa fazla şey bağlıyoruz. Henüz uçmadı bile! F-16 ya da Gripen ayarında bir uçak beklemiyorum açıkçası ben. En azından şu anki veriler bu yönde bir izlenim oluşturmadı bende.

Hocam bence bağlamalıyız. Çünkü uçuş takviminde ilk uçacak alet kendisi. F-35'ten çıkacaksak F-4'ler yerine ilk alternatif eldeki F-16'lar onların yerine ilk alternatifte bu uçak.

Veriler konusunda motor gücü benzer diğer uçaklara bakarak bir fikir edinmek mümkün. Sırf Jf-17 bile bir örnek bence hocam. Aslında hürjeti gripenleştirmekte bence mantıklı elde zaten podlar ve silahlar modern bir kokpit altyapısı F-16 lara takılacak makul bir aesa radar vs. var. İtkiyi ve performansı biraz daha yükseltip iyi bir alternatif yaratmak ve düşük bütçeli ülkeler için iyi bir alternatif yaratmak ve bunu bu kadar basit yaratmak bence mantıklı.

Gripen, jf-17, tejas, f-50 içinde üreticisinin yerlilik oranı en yüksek uçak bu olacak büyük ihtimalle.
F35ten çıkılacaksa (-ki bu Amerikaya tamamen kapıların kapanması anlmına gelir) Buda BAE systems'a elveda demek olur. Bunuda göze alırsak Hürjetle uğraşmak yerine en azından bu kadar ön plana çıkarmadan direk Çinlilerle TFXi ortak geliştirmeye gitmek daha mantıklı olmaz mı ? Hürkuşuda yere göğe sığdıramıyorduk silah takacaz sunu takacaz falan diyede ortada Hürkuş yok üretime bile girmedi. Biz odaklanmamız şeyi iyi belirlesek daha mantıklı gibi giibi...
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 603
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #123 : 17 Nisan 2019, 18:01:17 »
Bana kalırsa biz bu uçağa fazla şey bağlıyoruz. Henüz uçmadı bile! F-16 ya da Gripen ayarında bir uçak beklemiyorum açıkçası ben. En azından şu anki veriler bu yönde bir izlenim oluşturmadı bende.

Hocam bence bağlamalıyız. Çünkü uçuş takviminde ilk uçacak alet kendisi. F-35'ten çıkacaksak F-4'ler yerine ilk alternatif eldeki F-16'lar onların yerine ilk alternatifte bu uçak.

Veriler konusunda motor gücü benzer diğer uçaklara bakarak bir fikir edinmek mümkün. Sırf Jf-17 bile bir örnek bence hocam. Aslında hürjeti gripenleştirmekte bence mantıklı elde zaten podlar ve silahlar modern bir kokpit altyapısı F-16 lara takılacak makul bir aesa radar vs. var. İtkiyi ve performansı biraz daha yükseltip iyi bir alternatif yaratmak ve düşük bütçeli ülkeler için iyi bir alternatif yaratmak ve bunu bu kadar basit yaratmak bence mantıklı.

Gripen, jf-17, tejas, f-50 içinde üreticisinin yerlilik oranı en yüksek uçak bu olacak büyük ihtimalle.
,

Gripen gelişimini E modelinden sonra durdurursa eğer; Yukarıdaki verilen modellere göre kıyasla; bizim şu an ki test-bed (testlerin yapıldığı taşıyıcı ) dediğimiz Phantom'un yerine devamlı testlerde muhtemelen kullanılacak olması devamlı özgün olarak mevcut teknolojinin üst sınırında tutacaktır Hürjeti. Buda sürekli olarak gelişimini sürdüreceği anlamına gelir.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2674
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #124 : 17 Nisan 2019, 18:12:35 »
Bana kalırsa biz bu uçağa fazla şey bağlıyoruz. Henüz uçmadı bile! F-16 ya da Gripen ayarında bir uçak beklemiyorum açıkçası ben. En azından şu anki veriler bu yönde bir izlenim oluşturmadı bende.

Hocam bence bağlamalıyız. Çünkü uçuş takviminde ilk uçacak alet kendisi. F-35'ten çıkacaksak F-4'ler yerine ilk alternatif eldeki F-16'lar onların yerine ilk alternatifte bu uçak.

Veriler konusunda motor gücü benzer diğer uçaklara bakarak bir fikir edinmek mümkün. Sırf Jf-17 bile bir örnek bence hocam. Aslında hürjeti gripenleştirmekte bence mantıklı elde zaten podlar ve silahlar modern bir kokpit altyapısı F-16 lara takılacak makul bir aesa radar vs. var. İtkiyi ve performansı biraz daha yükseltip iyi bir alternatif yaratmak ve düşük bütçeli ülkeler için iyi bir alternatif yaratmak ve bunu bu kadar basit yaratmak bence mantıklı.

Gripen, jf-17, tejas, f-50 içinde üreticisinin yerlilik oranı en yüksek uçak bu olacak büyük ihtimalle.
F35ten çıkılacaksa (-ki bu Amerikaya tamamen kapıların kapanması anlmına gelir) Buda BAE systems'a elveda demek olur. Bunuda göze alırsak Hürjetle uğraşmak yerine en azından bu kadar ön plana çıkarmadan direk Çinlilerle TFXi ortak geliştirmeye gitmek daha mantıklı olmaz mı ? Hürkuşuda yere göğe sığdıramıyorduk silah takacaz sunu takacaz falan diyede ortada Hürkuş yok üretime bile girmedi. Biz odaklanmamız şeyi iyi belirlesek daha mantıklı gibi giibi...

O iş o kadar kolay değil. Bu ara F-35 ve S-400 hakkında bir paper yazıyorum. Tabi neyin ne olacağını bilemeyiz ama S-400 alırsak ve F-35 projesinden çıkarılırsak bence ilk üretimdende çıkarılıp çıkarılmayacağımız gündeme gelir. Oradan çıkarılsak bile Bae bu projeden çekilmez keza ortada birim maliyeti 100 milyon dolar civarı olacak ve sırf Türkiye için 200-240 uçak üretilmesi düşünülen bir ihale var. Büyük para. Ha biz F-35 yerine su-35'e su-57 ve bunların Türkleştirilmesine girişiriz o zaman Abd'den büyük bir baskı yerler ve çekilirler. Zaten bu hamlede ben partnerimi buldum demektir bae ye.

Bana kalırsa biz bu uçağa fazla şey bağlıyoruz. Henüz uçmadı bile! F-16 ya da Gripen ayarında bir uçak beklemiyorum açıkçası ben. En azından şu anki veriler bu yönde bir izlenim oluşturmadı bende.

Hocam bence bağlamalıyız. Çünkü uçuş takviminde ilk uçacak alet kendisi. F-35'ten çıkacaksak F-4'ler yerine ilk alternatif eldeki F-16'lar onların yerine ilk alternatifte bu uçak.

Veriler konusunda motor gücü benzer diğer uçaklara bakarak bir fikir edinmek mümkün. Sırf Jf-17 bile bir örnek bence hocam. Aslında hürjeti gripenleştirmekte bence mantıklı elde zaten podlar ve silahlar modern bir kokpit altyapısı F-16 lara takılacak makul bir aesa radar vs. var. İtkiyi ve performansı biraz daha yükseltip iyi bir alternatif yaratmak ve düşük bütçeli ülkeler için iyi bir alternatif yaratmak ve bunu bu kadar basit yaratmak bence mantıklı.

Gripen, jf-17, tejas, f-50 içinde üreticisinin yerlilik oranı en yüksek uçak bu olacak büyük ihtimalle.
,

Gripen gelişimini E modelinden sonra durdurursa eğer; Yukarıdaki verilen modellere göre kıyasla; bizim şu an ki test-bed (testlerin yapıldığı taşıyıcı ) dediğimiz Phantom'un yerine devamlı testlerde muhtemelen kullanılacak olması devamlı özgün olarak mevcut teknolojinin üst sınırında tutacaktır Hürjeti. Buda sürekli olarak gelişimini sürdüreceği anlamına gelir.

Hocam ben orada biraz A,B,C,D modellerinden bahsettim Gripen Ng'de denen E/F ayrı bir uçak ondan F-414  motoru var ve daha maliyetli daha başka bir yolun yolcusu uçak o. Ha biz illa Ng ilede Hürjeti yarışa sokarsak o farklı ama böyle bir yarışı bu gövde kaldırmaz gibi.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 603
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #125 : 17 Nisan 2019, 18:21:18 »
Bana kalırsa biz bu uçağa fazla şey bağlıyoruz. Henüz uçmadı bile! F-16 ya da Gripen ayarında bir uçak beklemiyorum açıkçası ben. En azından şu anki veriler bu yönde bir izlenim oluşturmadı bende.

Hocam bence bağlamalıyız. Çünkü uçuş takviminde ilk uçacak alet kendisi. F-35'ten çıkacaksak F-4'ler yerine ilk alternatif eldeki F-16'lar onların yerine ilk alternatifte bu uçak.

Veriler konusunda motor gücü benzer diğer uçaklara bakarak bir fikir edinmek mümkün. Sırf Jf-17 bile bir örnek bence hocam. Aslında hürjeti gripenleştirmekte bence mantıklı elde zaten podlar ve silahlar modern bir kokpit altyapısı F-16 lara takılacak makul bir aesa radar vs. var. İtkiyi ve performansı biraz daha yükseltip iyi bir alternatif yaratmak ve düşük bütçeli ülkeler için iyi bir alternatif yaratmak ve bunu bu kadar basit yaratmak bence mantıklı.

Gripen, jf-17, tejas, f-50 içinde üreticisinin yerlilik oranı en yüksek uçak bu olacak büyük ihtimalle.
F35ten çıkılacaksa (-ki bu Amerikaya tamamen kapıların kapanması anlmına gelir) Buda BAE systems'a elveda demek olur. Bunuda göze alırsak Hürjetle uğraşmak yerine en azından bu kadar ön plana çıkarmadan direk Çinlilerle TFXi ortak geliştirmeye gitmek daha mantıklı olmaz mı ? Hürkuşuda yere göğe sığdıramıyorduk silah takacaz sunu takacaz falan diyede ortada Hürkuş yok üretime bile girmedi. Biz odaklanmamız şeyi iyi belirlesek daha mantıklı gibi giibi...

O iş o kadar kolay değil. Bu ara F-35 ve S-400 hakkında bir paper yazıyorum. Tabi neyin ne olacağını bilemeyiz ama S-400 alırsak ve F-35 projesinden çıkarılırsak bence ilk üretimdende çıkarılıp çıkarılmayacağımız gündeme gelir. Oradan çıkarılsak bile Bae bu projeden çekilmez keza ortada birim maliyeti 100 milyon dolar civarı olacak ve sırf Türkiye için 200-240 uçak üretilmesi düşünülen bir ihale var. Büyük para. Ha biz F-35 yerine su-35'e su-57 ve bunların Türkleştirilmesine girişiriz o zaman Abd'den büyük bir baskı yerler ve çekilirler. Zaten bu hamlede ben partnerimi buldum demektir bae ye.

Bana kalırsa biz bu uçağa fazla şey bağlıyoruz. Henüz uçmadı bile! F-16 ya da Gripen ayarında bir uçak beklemiyorum açıkçası ben. En azından şu anki veriler bu yönde bir izlenim oluşturmadı bende.

Hocam bence bağlamalıyız. Çünkü uçuş takviminde ilk uçacak alet kendisi. F-35'ten çıkacaksak F-4'ler yerine ilk alternatif eldeki F-16'lar onların yerine ilk alternatifte bu uçak.

Veriler konusunda motor gücü benzer diğer uçaklara bakarak bir fikir edinmek mümkün. Sırf Jf-17 bile bir örnek bence hocam. Aslında hürjeti gripenleştirmekte bence mantıklı elde zaten podlar ve silahlar modern bir kokpit altyapısı F-16 lara takılacak makul bir aesa radar vs. var. İtkiyi ve performansı biraz daha yükseltip iyi bir alternatif yaratmak ve düşük bütçeli ülkeler için iyi bir alternatif yaratmak ve bunu bu kadar basit yaratmak bence mantıklı.

Gripen, jf-17, tejas, f-50 içinde üreticisinin yerlilik oranı en yüksek uçak bu olacak büyük ihtimalle.
,

Gripen gelişimini E modelinden sonra durdurursa eğer; Yukarıdaki verilen modellere göre kıyasla; bizim şu an ki test-bed (testlerin yapıldığı taşıyıcı ) dediğimiz Phantom'un yerine devamlı testlerde muhtemelen kullanılacak olması devamlı özgün olarak mevcut teknolojinin üst sınırında tutacaktır Hürjeti. Buda sürekli olarak gelişimini sürdüreceği anlamına gelir.

Hocam ben orada biraz A,B,C,D modellerinden bahsettim Gripen Ng'de denen E/F ayrı bir uçak ondan F-414  motoru var ve daha maliyetli daha başka bir yolun yolcusu uçak o. Ha biz illa Ng ilede Hürjeti yarışa sokarsak o farklı ama böyle bir yarışı bu gövde kaldırmaz gibi.

Bir Bakmışız, TAI Hürjet-2 demiş  GE-F-110 F-16 motoru koymuş arkayada Mig-29 gibim Cift kuyruk dimesini koyu vermiş?  Piyasanın en bağımsızından; Batı blokunun F-16 muadili, Doğu blokunun Mig-29 muadili oluvermiş tabi WHAT IF' diyoruz...

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7855
  • 461
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #126 : 17 Nisan 2019, 18:31:23 »
Ben baştan beri Hürjet'in tam tamına F-50 gibi bir uçak olacağını (tipi bile aynı bana göre) söylüyordum.Ayrıca motor itki F-50 gibi 17,700 civarındaydı ilk tasarım Hürjet'de.

Ama 19.200 olunca kafam biraz karıştı.Faydalı yük mü artırılmaya çalışıyorlar yoksa 19,200 'lük bir motor mu buldular ? (19,000 gibi yuvarlak bir değer yerine  yerine 19,200 demelerine bakılırsa kesin olarak  bir motorda karar kıldılar , motor belli gibi)

Ama daha önce Hürjet'te kesin olarak kullanılacak denilen GE 404 serisi uçak motorlarının hiçbiri 19200 değere ulaşamıyor. GE 414 serisi uçak motorlar ise minimum 22.000 yani güç çok fazla...
 
19.200 değerlerinde Dünya'da hangi motor var?

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2328
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #127 : 17 Nisan 2019, 18:41:05 »
Hürjet cift motorlu oluvermis ola bilir Hürjet  stealth

Aselsan, radara yakalanmayan boya üretti
Dünyanın en kaliteli kamuflaj ve radar sinyali emici boyası artık Türkiye'de üretiliyor.

https://www.netgazete.com/turkiye/aselsan-radara-yakalanmayan-boya-uretti-581631
Hürjeti bu boya ile boyadikmi 

Hürjet  stealth  ucak
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2019, 18:45:18 Gönderen: tumucin »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2674
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #128 : 17 Nisan 2019, 18:47:49 »
Ben baştan beri Hürjet'in tam tamına F-50 gibi bir uçak olacağını (tipi bile aynı bana göre) söylüyordum.Ayrıca motor itki F-50 gibi 17,700 civarındaydı ilk tasarım Hürjet'de.

Ama 19.200 olunca kafam biraz karıştı.Faydalı yük mü artırılmaya çalışıyorlar yoksa 19,200 'lük bir motor mu buldular ? (19,000 gibi yuvarlak bir değer yerine  yerine 19,200 demelerine bakılırsa kesin olarak  bir motorda karar kıldılar , motor belli gibi)

Ama daha önce Hürjet'te kesin olarak kullanılacak denilen GE 404 serisi uçak motorlarının hiçbiri 19200 değere ulaşamıyor. GE 414 serisi uçak motorlar ise minimum 22.000 yani güç çok fazla...
 
19.200 değerlerinde Dünya'da hangi motor var?

Klimov Rd-93 en yakın batılı motor ej-2000 20.200 ib

Neden rd-93 illa o sınıf isteniyorsa EJ-2000'de olabilirdi acaba uçakta kullanılabilecek oldukça maliyeti etkin bir motormudur acaba. Bekleyeceğiz göreceğiz.

Hürjet cift motorlu oluvermis ola bilir Hürjet  stealth

Aselsan, radara yakalanmayan boya üretti
Dünyanın en kaliteli kamuflaj ve radar sinyali emici boyası artık Türkiye'de üretiliyor.

https://www.netgazete.com/turkiye/aselsan-radara-yakalanmayan-boya-uretti-581631
Hürjeti bu boya ile boyadikmi 

Hürjet  stealth  ucak

O kadarda olmaz bence o kadarı Tf-x'den yer.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2328
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #129 : 17 Nisan 2019, 18:52:51 »
Aselsan, radara yakalanmayan boya üretti
Dünyanın en kaliteli kamuflaj ve radar sinyali emici boyası artık Türkiye'de üretiliyor.

Uçak, helikopter, tank, radar ve buna benzer bir çok savaş ekipmanları için çok önemli olan boya konusunda Türkiye dev adımlar atıyor.  Dünyanın en kaliteli kamuflaj ve radar sinyali emici boyası artık Türkiye'de üretiliyor. Türkiye, kamuflaj boyasını yurt dışına da satmaya başladı.  Hacettepe Üniversitesi'nin ortaklığında kurulan teknoparkta yerleşik Hacettepe İleri Boya Teknolojileri ve Kimya Sanayi A.Ş. (HİBTEK) Teknik Danışmanı ve aynı zamanda Hacettepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Hayrettin Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kıbrıs Barış Harekatı dolayısıyla yapılan özellikle askeri ambargonun, yerli savaş sistemleri geliştirilmesine vesile olduğunu söyledi.  Üniversitede 1989 yılında başlayan SADAK (Savaş Uçakları Boyasının Yurtiçinde Yapılabilirlik Projesi) kapsamında binlerce saat ar-ge yaptıklarını ve sonunda başarıyı yakaladıklarını ifade eden Aydın, şunları söyledi:  "Boyasız uçağı savaşa göndermezsiniz çünkü uçağın gövdesi alüminyum alaşımdır ve düşman radarları için çok belirgin bir hedeftir.  Projenin adı 'Savaş Uçakları Boyasının Yurtiçinde Yapılabilirlik Projesi'ydi. Proje çok hızlı gelişti. 1989'da başladık 1990'da 2 adet F-5 uçağını uçurduk. Bir savaş uçağı -60 dereceden çok hızlı bir şekilde pistteki +70 derece sıcaklığa inebiliyor. 130 derece ani ısı değişimi boyayı perişan ediyor. Her hafta uçakların fotoğrafları çekildi ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı tarafından boyada 'atma, kabarma, yıpranma var mı' diye ince ince kontrol edildi. Yaklaşık bir yıl sonra F-4, F-104, T-37 ve T-38 tipi uçaklarda boyandı. Onlar da bir yıl uçtu herhangi bir sorun olmadı. 30 Nisan 1993'de Hava Kuvvetleri Komutanlığı, boyaların Hacettepe'den alınabileceğine dair Hava Lojistik Komutanlığı'na yazı yazdı. Türkiye'de yaklaşık 20 yıldır bütün askeri uçak ve helikopterler bizim boyalarla boyanıyor. Satışları üniversitenin döner sermayesi üzerinden yapıyoruz." 
TAZE BOYA ÇOK ÖNEMLİ 
Savaş uçakları, helikopterleri ve diğer ekipmanlarının hem korozyona karşı korunması hemde kamufle edilmesi gerekliliği nedeniyle boyanması gerektiğini anlatan Aydın, hem yerli hem de daha kaliteli boya yapmak için çalıştıklarını ve başardıklarını bildirdi.  Aydın, "Boyanın Türkiye'de yapılması çok önemli çünkü boyaların raf ömrü maksimum 1 yıl. Ama ABD'den gelirken hem daha önceden üretilmiş rafda beklemiş oluyor hem nakliyede vakit kaybediliyor hem de bize göre yüzde 30 daha pahalı. Biz 3'er aylık periyotlarla üretiyoruz ve en önemlisi TSK'daki hangi savaş uçak yada helikopterinin ne zaman boyanacağı belli. TSK'nın ihtyacına göre malzeme teslim ediyoruz" görüşünü dile getirdi.  Bir yolcu uçağında yaklaşık 300-400 kilo boya kullanılırken, F-16 savaş uçağında ortalama 50-60 kilo boyanın kullanıldığını ifade eden Aydın, savunma sanayine iş yapan firmaların da kendilerinden boya aldığını anlattı. Hayrettin Aydın, bu firmaların birinin projesi dolayısıyla yurt dışındaki alt yüklenici firmanın da kendilerinden boya aldığını dolayısıyla ilk ihracatı gerçekleştirmiş olduklarına işaret etti.  HİBTEK'de aynı zamanda Infrared boya da ürettiklerini belirten Aydın, boyalara doğanın ışık yansıma değerlerini verdiklerini dolayısıyla infrared boya ile boyanan askeri araç ve ekipmanların düşman tarafından kolay kolay farkedilemediğini vurguladı. 
RADARA YAKALANMAYAN BOYA 
Hayrettin Aydın, bugün itibarıyla dünyanın en iyi RAM boyasının (Radar Absorbing Material - Radar Sinyali Emici Materyal) Türkiye'de üretildiğini bildirdi.  Aydın, yurt dışına satılmasının mümkün olmadığını belirttiği boya ile ilgili şu bilgileri verdi:  "RAM, hiç geriye yansıma yaptırmayan dolayısıyla örneğin uçakların radara yakalanmasını önleyen bir boya. Diğer boyaları herkes yapabilir ama bu boyayı, bu kalitede ABD ve bizden başka kimse yapamıyor, net konuşuyorum. Yapılan testlerde bizim ürettiğimiz boyanın ABD'nin ürettiği boyadan çok daha iyi olduğunu raporlarla ortaya koyduk.  Bugün düşman bir ülkenin sınırlarını RAM boyalı uçakla geçin, radarlar göremeyecektir. Savaş zamanı bu uçak sınırı geçiyor bombayı atıyor sonra radarlara görünmeden çıkıp gidiyor. Bu işte saniyelerin önemi var, uçak ya da yer radarı, hangisi önce görürse diğerini bertaraf edebiliyor." 
"1 KİLO BOYA MI, 1 LİTRE YAKIT MI?" 
Savaş uçakları için ağırlığın çok önemli olduğunun altını çizen Aydın, şu bilgileri de verdi:  "Formula 1 arabaları da savaş uçakları gibidir ve ağırlık çok önemlidir. Yarışma kuralları gereği arabanın ağırlığının; şoför dahil, benzin hariç en az 642 kilogram olması gerekiyor. Aynı motor gücüne sahip araçtan hafif olan daha hızlı gideceği ve ekstra benzinin ekstra tur anlamına geleceği için formula pilotları kilo anlamında mümkün olduğunca hafif kişilerden seçilir.  Savaş zamanında bir uçak 1 kilogram gereksiz yük yerine 1 litre fazla yakıt alırsa havada daha fazla kalabilir.  Savaş uçaklarında yer radarlarının ve havadaki başka bir uçağın görebileceği yerlerin özellikle RAM ile boyandığını belirten Aydın, "Sembolik olarak söylüyorum; bu boyanın kilosunu 1 dolara üreten ABD'ye isterseniz 100 dolar teklif edin, kesinlikle vermez, çünkü stratejik bir ürün" dedi.  RAM boyanın kamuflaj boyaya göre 4 kat daha pahalı olduğunu anlatan Aydın, bu boyanın F-35 gibi yeni nesil ve pahalı olan savaş uçaklar için hayati önem arz ettiğini söyledi.
ASELSAN- HACETTEPE ORTAKLIĞI 
RAM boyası üretmeye Aselsan-Hacettepe ortak projesi olarak başladıklarını, on yıldır çalıştıklarını ve radar emici boyayı 9 yıldır ortak ürettiklerini anlatan Aydın, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde olan ve RAM boya ile boyanan bir denizaltının, RAM boya ile boyanmayan denizaltının 300 metre yakınına kadar farkedilmeden geldiğinin altını çizdi. Aydın, RAM'sız denizaltıların ortalama 4-5 deniz mili mesafeden birbirini görebildiğine dikkati çekti.  Dünyada hükümetlerin kontrolünü çok sıkı yaptığı ve diğer ülkelere satışını sınırladığı yüksek teknoloji içeren bu ürünü Aselsan ile yerli olarak ürettikten sonra muhtelif uygulamalar sonrasında yapılan saha denemelerinde de ürünlerin çok yüksek performanslara sahip olduğunun belgelendiğini de bildiren Aydın, "Kamuflaj, infrared ve radar sinyallerini emen boyalarımız, Türkiye'nin savaş gücünü kat ve kat artırdı" dedi.

https://www.netgazete.com/turkiye/aselsan-radara-yakalanmayan-boya-uretti-581631

Fetö terör örgütü bu bilgiyi calmamistir