Gönderen Konu: HÜRJET  (Okunma sayısı 100755 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 35
HÜRJET
« : 09 Haziran 2010, 14:35:48 »
Her ne kadar yeni yeni dillendirilmeye başlamış olsa da resmi belgelerde kendine yer bulduğu ve bazı düşüncelerin seslendirildiği şu sıralarda konuyu açmanın zamanının geldiğine inanıyorum.Bir kaç yıl içinde bu fikir olmaktan çıkıp ete kemiğe bürünecek ve bir proje olarak karşımıza çıkacak.İşte o zamana kadar biz aramızda bununla ilgili fikir alışverişlerine başlayalım diyorum.

Konuyla ilgili olarak çıkan haberlerle başlayalım,sonra böyle bir uçağın hangi özelliklerde olması gerektiği konusunu tartışalım.Belki aramızdan bazı arkadaşlar da bu vesile ile hayallerindeki tasarımları çizip bizlere fikir verebilirler.

Alıntı
Önümüzdeki 7 yılda askeri fabrikaların bir kısmı kapatılacak.

Savunma sanayiine yeni düzenleme. Önümüzdeki 7 yılda askeri fabrikaların bir kısmı kapatılacak, kalanı özel sektöre devredilecek. Türkiye 'milli' silah üretip, Uydu Montaj Merkezi kuracak


SAVUNMA Sanayii Müsteşarlığı (SSM), sektörün 2016 yılına kadar uzanan yol haritasını belirledi. 'Sektörel Strateji Dökümanı 2009 - 2016' adlı rapora göre, 'Askeri fabrikaların üretime yönelik yetenekleri özel sektörün kullanımına' açılacak. Dokümanda, 'Sanayide mevcut olan yetenekler için askeri fabrikalarda tekrar yatırım yapılmayacaktır. Askeri fabrikaların mevcut durumunun değerlendirilmesi amacıyla bir fizibilite çalışması yapılması yönünde girişimde bulunulacaktır' ibaresi yer aldı. 2016 yılına kadar 'duplikasyon' yaratan askeri fabrikaların kademeli olarak kapatılacağı veya özel sektöre devredileceği öğrenildi.
Edinilen bilgilere göre, özellikle yurtiçinde üretilen malzeme ve sistemlerin fabrika seviyesi bakımıyla yine yurtiçinde imali yapılan yedek parça ve malzeme üretimi özel sektöre verilecek. Verimli olmadığı değerlendirilen asetilen tüp ve dikenli tel üreten fabrikalar şimdiden kapatıldı.
TSK'nın, Kayseri'de 1009. Ordudonatım Ana Tamir Fabrika Müdürlüğü, Adapazarı'nda 1010. Ordudonatım Ana Tamir Fabrika Müdürlüğü, Ankara'da 1011. Ordudonatım Ana Tamir Fabrika Müdürlüğü, Balıkesir'de 1012. Ordudonatım Ana Tamir Fabrika Müdürlüğü ve Tuzla'da 1013. Ordudonatım Ana Tamir Fabrika Müdürlüğü bulunuyor.

'MİLLİ' ÜRETİM

Strateji dokümanında üretimi gerçekleştirilecek silah sistem ve araçları da belirlendi. Belgeye göre, TSK'nın kritik silah sistemlerinin 'milli' üretilmesini hedefliyor. Buna göre Türkiye 2012'ye kadar milli piyade tüfeği, Parçacıklı programlanabilir mühimmat ve hafifletilmiş silah sistemleri geliştirilecek. 2013'e kadar orta ve uzun menzilli tanksavar silah sistemi hayata geçirilecek.

2016'ya kadar helikopter ve jet eğitim uçağı üretilecek, alçak irtifa hava savunma füzesi geliştirilecek. Uydu yol haritasında yer alan tüm uydulara hizmet edecek kapasitede bir Uydu Montaj Entegrasyon ve Test Merkezi kurulacak.
İnsansız hava aracı projelerine de geniş yer ayrılan belgede, 'Görünmezlik teknolojilerinin uygulanması konusundaki araştırma 2009'da tamamlanacaktır' dendi.

Barkın ŞIK-Aksam


SSM nin stratejik plan dokümanında da konuya yer verilmiş.
http://www.ssm.gov.tr/TR/kurumsal/Documents/2009_SSSS.pdf

Çevrimdışı darkranger

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 102
  • 0
JET EĞİTİM UÇAĞI PROJESİ
« Yanıtla #1 : 09 Haziran 2010, 15:16:58 »
Türk Hava Kuvvetlerinin böyle bir eğitim uçağı projesine ihtiyacı var Şu anda THK envanterinde 67 T-38 Talon 65 T-37 Tweet ve bi kısım F-5 eğitim amacıyla kullanılıyor. Eğer Başarılı bir proje olursa 150'ye yakın Uçak alınabilir.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 35
JET EĞİTİM UÇAĞI PROJESİ
« Yanıtla #2 : 09 Haziran 2010, 15:22:12 »
SSM 2009-2016 strateji dokümanında her ne kadar bu konu için uluslararası bir konsorsiyuma üye olunacak desede bunun birkaç yıl sonra yerli projeye dönüşeceğine inanıyorum.Tabi bu her bir komponentin yerli üretimi demek değildir.Gerekli olan ve yerli üretiminde bir fayda sağlamayacak sistemler yurtdışı üreticilerden edinilebilecektir,tıpkı Hürkuş'ta olduğu gibi.

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
JET EĞİTİM UÇAĞI PROJESİ
« Yanıtla #3 : 09 Haziran 2010, 16:34:28 »
Bakalım..

Zaten bu "herşeyini üretelim"cilik çok tehlikeli ve kontrol edilmesi zor bir şey.. Bununla birlikte ekponansiyel büyüyen masraflar daha kritik bazı işlere para ayırmayı önlüyor yeri geldiğinde..

Yeri geldiğinde "Şunu lisanslayıp üzerine kendi damgamızı basalım yerli olsun" rezillikleri ile bir dolu paraya devşirilen araçları normal ticari metodlarla, asıl sahibinden almadığımızdan dolayı kaybettiğimiz paralar, yeri geldiğinde kafamıza taş olup düşecek belki de..

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • 0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
JET EĞİTİM UÇAĞI PROJESİ
« Yanıtla #4 : 09 Haziran 2010, 16:39:57 »
Tai ürünü milli bir turbofan motor  olmadan  bu uçak pek bir işimize yaramaz. yaramaz diyorum çünki  herkez bilirki jet eğitim uçağı üretmeye kalkışmanın asıl amacı bir sonraki adım olan jet muharip uçağın ön hazırlığıdır  bu üretilecek uçak asıl amaca giden yolda çok önemli bir basamağı oluşturur.zaten herşey gün gibi ortada 1 basamak hürkuş  2 basamak jet eğitim uçağı  3 basamak asıl amacımız olan muharip jet.
60 yıl kadar geçte kalmış olsak  sonunda  bunuda göreceğiz bundan hiç şüpem yok. asıl önemli olan turbofan motorunu yapmak  bu motoru dışarıdan alırsak uçağın kalbini ithal etmiş oluruz buda milli bir uçak olmasını  engeller
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 35
JET EĞİTİM UÇAĞI PROJESİ
« Yanıtla #5 : 09 Haziran 2010, 19:24:10 »
Alıntı
Tai ürünü milli bir turbofan motor  olmadan  bu uçak pek bir işimize yaramaz

TEİ demek istediniz herhalde.Bunun TAİ'nin işi olmadığını sizde çok iyi biliyorsunuzdur.

Alıntı
zaten herşey gün gibi ortada 1 basamak hürkuş  2 basamak jet eğitim uçağı  3 basamak asıl amacımız olan muharip jet.

Umarım bu dediğini görmeye ömrümüz yeter.

Alıntı
60 yıl kadar geçte kalmış olsak  sonunda  bunuda göreceğiz bundan hiç şüpem yok. asıl önemli olan turbofan motorunu yapmak  bu motoru dışarıdan alırsak uçağın kalbini ithal etmiş oluruz buda milli bir uçak olmasını  engeller

Sadece motoru dışardan geliyor diye bir uçak milli olma vasfını kaybetmez.Bunun tartışması çok oldu o yüzden fazla karıştırmak istemiyorum.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 42868
  • 502
JET EĞİTİM UÇAĞI PROJESİ
« Yanıtla #6 : 09 Haziran 2010, 19:42:28 »
Alıntı
Tai ürünü milli bir turbofan motor  olmadan  bu uçak pek bir işimize yaramaz

Alıntı
60 yıl kadar geçte kalmış olsak  sonunda  bunuda göreceğiz bundan hiç şüpem yok. asıl önemli olan turbofan motorunu yapmak  bu motoru dışarıdan alırsak uçağın kalbini ithal etmiş oluruz buda milli bir uçak olmasını  engeller

Sadece motoru dışardan geliyor diye bir uçak milli olma vasfını kaybetmez.Bunun tartışması çok oldu o yüzden fazla karıştırmak istemiyorum.

Doğru, Gripen örneği var, ATAK var.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • 0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
JET EĞİTİM UÇAĞI PROJESİ
« Yanıtla #7 : 09 Haziran 2010, 20:06:44 »
Alıntı
Tai ürünü milli bir turbofan motor  olmadan  bu uçak pek bir işimize yaramaz

TEİ demek istediniz herhalde.Bunun TAİ'nin işi olmadığını sizde çok iyi biliyorsunuzdur.

kusura bakmayın yanlışlık yapmışım TEİ olması gerekiyordu elbette

Alıntı
zaten herşey gün gibi ortada 1 basamak hürkuş  2 basamak jet eğitim uçağı  3 basamak asıl amacımız olan muharip jet.

Umarım bu dediğini görmeye ömrümüz yeter.

bu işin üstesinden gelelimde bizim görüp görmememiz çokta önemli değil.şahsi fikrim görebileceğimiz yönünde bunuda belirteyim

Alıntı
60 yıl kadar geçte kalmış olsak  sonunda  bunuda göreceğiz bundan hiç şüpem yok. asıl önemli olan turbofan motorunu yapmak  bu motoru dışarıdan alırsak uçağın kalbini ithal etmiş oluruz buda milli bir uçak olmasını  engeller

Sadece motoru dışardan geliyor diye bir uçak milli olma vasfını kaybetmez.Bunun tartışması çok oldu o yüzden fazla karıştırmak istemiyorum.

uçağın en hayati kısmı motoru değilmi? motor olmadan uçma şansı varmı? bu konuda başka bir ülkeye bağımlı olmamalıyız
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
JET EĞİTİM UÇAĞI PROJESİ
« Yanıtla #8 : 09 Haziran 2010, 20:09:08 »
Bağımlı olma tabi de Hocam, olmayabiliyorsan.. Hani, buyur yap der gibi..

Motor yapmak tayyareyi yapmaya benzemiyor Hocam..  :)

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • 0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
JET EĞİTİM UÇAĞI PROJESİ
« Yanıtla #9 : 09 Haziran 2010, 20:54:22 »
Bağımlı olma tabi de Hocam, olmayabiliyorsan.. Hani, buyur yap der gibi..

Motor yapmak tayyareyi yapmaya benzemiyor Hocam..  :)

Mutabık San.HDS  bende  onun farkındayım uçağı yapmaktansa motoru yapabilmeyi tercih ederim

TEİ'nin çalışması ne durumda bilgin varmı?
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!