Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 199049 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #110 : 10 Nisan 2019, 00:17:07 »
cift motorlu olaydi süper olacakti ama


Çevrimdışı Mermi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1069
  • 28
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #111 : 10 Nisan 2019, 00:21:20 »
Çok beğeniyorum ben bu Hürjeti. Doğuda konuşlu 30,40 hürjet çok harika olacak. Keşke daha erken başlasaydık bu projeye. Aim9X ve Göktuğ ile Iran, Ermenistan, ırak, Suriye savaş uçaklarından bile daha etkili olacak.

Güneydoğuda bizim çok ciddi Sead/Dead görevlerine ihtiyacımız olabilir. Yarın bakarsın Kuzey Irak'a müdahale edebiliriz. Yığınla vurulacak hedef dolu. Ypg, Irak yönetimi hepsi ile savaş riski var. Çok ciddi CAS yapmak zorunda kalabiliriz. Malatya ve Diyarbakır ana jet üslerini ağzına kadar silahla doldurmak lazım. Hürjet'te tam burada çok işimize yarar. Onlarca sorti yaparız. Aim9X ve Göktuğ ile havada da kendisini koruyabilecek bir uçak.
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2019, 00:46:37 Gönderen: Mermi »

Çevrimdışı th3

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 57
  • 5
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #112 : 10 Nisan 2019, 00:43:17 »
Yabancı bir forumda 19,200 lbf'den hareketle motorun rd-93 olabileceği iddiası var.
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2019, 02:20:47 Gönderen: th3 »

Çevrimdışı ムゲン

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 211
  • -46
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #113 : 10 Nisan 2019, 03:23:33 »
Jet eğitim uçağı işte arkadaş , yakın hava destegi falan kafasına durduk yere girmeyelim... Hürkuşada silah takacaz kafasına yıllardır seri üretime geçiremedik. Zaten şu Hürkuşun , Altayın seri üretime geçememesini gördükçe Hürjetten , TF-Xten umudumu kesmeye başlıyorum. Her üretilene silah takıp savaşa yollama kafasından bir kurtulalım , hayır sonra yine tak ama önce ihtiyacı gider. Hürkuşun ilk uçuşu 2013 lakin 2019 oldu hala seri üretime girmedi Temel beye sorsan çok satacaktık. Onada tuturdular bir silah falan acılı ekşili çorbaya döndü işler. Ben anlamıyorum artık bu kafayı.
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

Çevrimdışı Mermi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1069
  • 28
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #114 : 10 Nisan 2019, 10:33:21 »
Hocam hürkuş ile hürjet arasında çok fark var. 1.4 mach hız, 3 bin Kg faydalı yük kapasitesi. Harici yakıt tankları ile 1000 Km harekât yarıçapı yanında Hgk, Kgk, Teber hepsini koyabiliriz. Ve Aim9x, Göktuğ ile de iran hava kuvvetlerinden bile daha güçlü. Mesela iran yerinde olsam bu uçaktan alirdım öyle diyeyim sana. Bu uçaklarla, çok rahat Kuzey ırak'ta hava harekâtı yapabiliriz.  Daha erken başlamalıydık bu projeye. Hürkuş bu uçağın yanında hikâye. Ben önceleri doğu için Güney Koreden Golden Eagle alınmasını istiyordum. Bizim o bölgede çok yoğun SEAD/DEAD, CAS yapabilecek kabiliyetimiz olmalı. Hava hava'da rakibimiz yok ama hava yer için vurulması gereken çok fazla hedef var. Bunun yanında terörle mücadele var. Maliyet etkin uçaklara ihtiyacımız var.
« Son Düzenleme: 15 Mart 2021, 10:14:33 Gönderen: Mermi »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2673
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #115 : 10 Nisan 2019, 11:51:26 »
Rd-93 olsun veya olmasın 19200 LB itiş gücüyle bu uçak takribi 1.4 mach'tan üstünede çıkabilir.(Neden ? Daha az itki kuvvetine sahip Fa-50 bile mach 1.5 yapıp daha fazla taşıma kapasitesine çıkabiliyor. Yani 1.6-1.7 mach bir hız bekleyebiliriz. Keza Jf-17 aynı motorla daha ağır bir gövde ile bu hızlara çıkıyor.). Bir savaş uçağının muhtemel güç çarpanı bana göre bir kaç denge ile ölçülüyor. Bunlar radar kabiliyeti, menzili, itiş gücü, itiş ağırlık oranı, Elektronik altyapı vs. ile ilgili bir şey.

Şimdi eldeki verilere bir bakalım ;

+ Eldeki uçağın boyutları öyle klasik eğitim/ hafif taarruzlar'dan çok Hal Tejas- Jf-17 boyutlarında bir uçak öyle küçük bir uçak değil.

+ Uçakta 19200 Lb motor var. Bunun anlamı uçağın açıklanan bütün özelliklerinin  aslında normalde daha iyi olacağı anlamına geliyor. Neden çünkü benzerlerininki öyle. Ya daha uçak ete kemiğe bürünmediğinden azami beklenti veriliyor. Veya şahinleri ürkütmemek için yavaş yavaş veriliyor bilgiler. Kısaca ben uçak uçtuğunda maksimum hız, irtifa, tırmanma oranı, maksimum taşıma kapasitesi vb. değerlerde artış bekliyorum.

+ Uçağın radar kapasitesi biliyorsunuz burun konisinin boyutları ve bu koniye sığdırılabilecek t/r modüllerinin sayısı ile orantılı bir durum. Uçağın tahmini burun konisi çapı eğer Koreli fa/50 ile aynı olacaksa ki onun kide jas-39 c/d ile aynıdır . Yani bu uçağın burun konisine Noar aesa gibi bir aesa radar maksimum olarak sığacaktır. Bu radar da F-16 Viper da kullanılan Apg-80 radarıyla nerdeyse aynı veya çeyrek parmak daha alt bir radar.  Yani taktik kullanımda alta kalmayacak bir radar. Hatta belkide Aselsan F-16'da kullanılacak yeni aesa radarı Hürjete uygun boyutlarda üretmeyi düşünüyor olabilir.

+ Uçağın menzili bizim gibi merkez ülkeler için gayet yeterlidir. Derin saldırı için 2x som 2x gökdoğan 2x kanat altı yakıt tankı ve 1x gövde altı tank ile menzili aşırı uzayabilir. Ana kara güvenliği için a-a görevinde de menzili yeterli. Kaldı ki havada yakıt ikmali kapasitesi var. Ancak başka ülke topraklarında öyle uzun süre saldırı filolarına a-a eskortluk edemez.

+ Taşıma kapasitesine gelirsek şimdi işte burası uçağın sınıfını bize gösteriyor. Uçağın taşıma kapasitesi bu verilere göre ilerde artacaktır. Ancak ana lançer/istasyon sayısı 7 de sabit kalacaktır. Buda hava-yer görevlerinde uçağı taşıma kapasitesi bakımından sınırlar. Keza siz  hgk'yı kgk yı ve lgk yı kullanmanız için aselpod gibi bir edefleme poduna ihtiyacınız olduğundan bu durumda ne yapacaksınız gövde lançerine podu alıp yakıt tanklarını kanat altlarına sağlı sollu çekmek lazım 2x gökdoğanda kanat uçlarında olacağından geriye 2 lançer kalacak silah için. Bu 2 lançer de 2x hgk 4x kgk/lgk (2 li lançerlerle) 8x sdb ile kullanılabilir.  Tabi motorun gücüne güvenerek pod için gövdeye bir lançer daha eklemek bu uçağa çok şey katar.

+Uçakta 4. nesil bütün uçaklarda olan özellikler infografikte var. Kaska Monteli gösterge opsiyonuda var hedefleme ve seyrüsefer podu da taşıyabilir. İrst tarzı bir sistem olurmu bilmiyorum ama olabilir istenirse.


SONUÇ

+ Zaten halihazırda Koreli fa-50 4. nesil özelliklerini yakalayabilen hafif bir uçaktı. Bizim sözde Eğitim özde 4.nesil savaş uçağımız Fa-50'nin bazı hız irtifa, hız, tırmanma vb. zafiyetlerini dengeleyecek daha güçlü bir motorla piyasaya giriyor.

+ Yine buna ek uçakta 4. nesil uçaklardan bekleyebileceğimiz elektro optik(hedefleme, seyrüsefer podu) , radar(Muhtemel Aesa) , silah(AİM9X,GÖKTUĞ, HGK,KGK,LGK,SOM)  ve destek ekipmanı(Kaska monteli hedefleme vb.) sistemler mevcut olacak.

+ Yani sonuç olarak bu uçaktan minmum jf-17 maks f-16 bock 60 civarında bir katkı bekleyebiliriz. Açıkcası modernizeli F-16'ları F-4'lerin yerine kaydırırsak (Ki benzer silah taşıma kapasiteleri var f-4 ile) bu uçakları da o kaydırılan f-16'ların bir süre yerini tutmak için üretebiliriz.  Arka planda da bu amaçla başarılı olabilirler.


Kısaca Eğitim uçağı yapıyor sanıyoruz ama aslında kendi f-16'mızı yapıyoruz. Tabi ben bu uçağın muharip halini 2021 den çok daha sonraları görebileceğimizi düşünüyorum.

Edit 1 : Benzer motor ve simetrideki jf-17'lerin suudi prensine yaptığı eskort görevi. Pakistanlılar için gurur verici olabilir. Bir benzerini hürjetlerle katar prensine biz yapsak ilerde gurur verici olurdu herhalde.

https://www.youtube.com/watch?v=dRsHwsDCH2s
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2019, 12:00:55 Gönderen: BATTLESTAR »
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #116 : 10 Nisan 2019, 18:21:24 »
SİNAN ŞAL isimli bir arkadaş aşağıdaki şu yorumu yapmış;


Klimov RD-93’ü alternatif olarak yazmadım.

Sebepleri:
🔹itki olarak infografide belirtileni sağlamıyor (~18300 lbf)
🔹JF-17’lerde RD-93’ten siyah duman yayıldığını gösteren resimler mevcut
🔹Doğu bloğundan alternatifim WS-13 olurdu - nitekim RD-93’ün yerine geliştiriliyor

Çevrimdışı spear

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 153
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #117 : 11 Nisan 2019, 12:11:29 »
SİNAN ŞAL isimli bir arkadaş aşağıdaki şu yorumu yapmış;


Klimov RD-93’ü alternatif olarak yazmadım.

Sebepleri:
🔹itki olarak infografide belirtileni sağlamıyor (~18300 lbf)
🔹JF-17’lerde RD-93’ten siyah duman yayıldığını gösteren resimler mevcut
🔹Doğu bloğundan alternatifim WS-13 olurdu - nitekim RD-93’ün yerine geliştiriliyor

Bilmediğimden soruyorum . Motordan siyah duman çıkmasi ne anlama geliyor teknik olarak

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 737
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #118 : 11 Nisan 2019, 14:27:04 »
SİNAN ŞAL isimli bir arkadaş aşağıdaki şu yorumu yapmış;


Klimov RD-93’ü alternatif olarak yazmadım.

Sebepleri:
🔹itki olarak infografide belirtileni sağlamıyor (~18300 lbf)
🔹JF-17’lerde RD-93’ten siyah duman yayıldığını gösteren resimler mevcut
🔹Doğu bloğundan alternatifim WS-13 olurdu - nitekim RD-93’ün yerine geliştiriliyor

Bilmediğimden soruyorum . Motordan siyah duman çıkmasi ne anlama geliyor teknik olarak
verimli yanma motorda oluşmuyor ve yağ yakıyor anlamlarına gelir

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2673
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #119 : 17 Nisan 2019, 16:52:28 »
Arkadaşlar bilmem farkındamıyız ancak biz F-35'lere Jas-39 Gripen'i alternatif olur mu ? Derken biz kendi Gripen'imizi yapıyoruz.  19.200 ib demek Jas-39 gripen'den daha yüksek bir motor kapasitesi demek .

Gripen daha düşük volvo rm12 motoruyla mach 2'ye muhtemelen çıplak konfigürasyonla ve özel tasarımıyla çıkıyor. Keza kendisinin görev yüküyle Mach 1.1'lerde seyrettiğine dair ibareler var.

Bence yayınlanan görsellerdeki bazı değerler yanlış ve ileride çok daha fazla yükselecek. Bazıları doğru mesela kullanılacak motorun itki oranı o bariz zaten ama maksimum hız, irtifa, tırmanma oranı, manevra kabiliyeti, taşıma kapasitesi bunların hepsi motoru tasarladığınız uçağa takıp testlerini yaptığınızda belli olacak şeyler. Bu yüzden bu uçak 4. nesil bir savaş uçağı olacağına kesin gözüyle bakabiliriz.

Önemli olan Türkiyenin motor güncellemesiyle niyetini belli etmesi. Şu an tasarımda oynanması gereken birkaç yer var acilen . Oda burun konisinin F-16'lara takılacak Aesa radara uygun hale getirilmesidir ki belki uygundur kim bilir. ve gövde altına aselpod ve türevleri için 1 veya 2 adet ek lançer eklenmesi. Keza uçak bunu kaldırabilir. Kanat altı lançerleri işgal etmememek lazım . Uzak bir ihtimal olarakta tasarıma manevrayı arttırmak için buruna iki ufak kanatçık eklenebilir ve kısa menzilli hava-hava kabiliyetini arttırmak için yerli bir İrst sistemi eklenebilir. Ayrıca biz yerlisini yapana kadar Meteor gibi bir füzeyi entegre edip satın alarak uçağı mükemmeleştirebiliriz.
Savaş Var Denildiğinde Biz;