Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 197037 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hf

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #90 : 10 Aralık 2018, 01:30:16 »
Umarım kısa sürede ilk uçuş gerçekleşir.
Seri üretim surecide çok uzaması.
Hürkuş proje başlangıcı 2006, ilk uçuş 2013, seri üretim henüz sonuçlanmadı.
Umarım Hürkuş tam hızlı neticelenir Hürjet.

Çevrimdışı fatihvskamil

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 117
  • 6
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #91 : 10 Aralık 2018, 20:14:10 »
Arkadaşlar hürjet için fırlatma koltuğu geliştirildiğine dair çalışma var mı? yani fırlatma koltuğu olmaması saçma olur diye düşünüyorum.

Ayrıca faydalı yük kap. 2700 kg civarında yani atmaca nın 800~ kg, som a nın 600~ kg,  ve 2000 librelik 900~ kg serbest düsüm mühimmatlarla bile ( ikişer tane) hava-hava füzeleri için yeterince yer var.(göktüğ füzelerinin 150~ kg diye tahmin ediyorum.) Yani aslında biraz daha  zorlasak  jf-17 hatta F-16 klasmaında bir uçak yapılabilirdi(mi?).
F16 ların görev yükünü azaltmak için tasarlanıyor hava yer görevleri için kullanılıcak hava hava için çok gerekli olmadıkça yer almaz F16 performansında olması için tasarlanmıyor
peki ya fırlatma koltuğu?

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #92 : 10 Aralık 2018, 22:10:20 »
2700kg biraz komik geliyor. Hurjet isterlerine baktim hemen hemen Koreli K-50 ucagi ile uyusuyor.

Hemen hemen ayni uzunluk, ayni motor gucu, ayni agirlik  ama faydali yuke gelince yari yariya nasil oluyor?
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2018, 22:11:27 Gönderen: Nutuk »

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 649
  • 45
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #93 : 10 Aralık 2018, 22:45:32 »
2700kg biraz komik geliyor. Hurjet isterlerine baktim hemen hemen Koreli K-50 ucagi ile uyusuyor.

Hemen hemen ayni uzunluk, ayni motor gucu, ayni agirlik  ama faydali yuke gelince yari yariya nasil oluyor?

Ayrıca maksimim kalkış ağırlığı ne kadar, ne kadar yakıt alıyor bu bilgiler de verilmemiş. Silah yükü az olduğuna göre yukarıda yazdığım performansları T-50`den az olacağı kesin diyebiliriz.

Çevrimdışı fatihvskamil

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 117
  • 6
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #94 : 11 Aralık 2018, 02:48:19 »
2700kg biraz komik geliyor. Hurjet isterlerine baktim hemen hemen Koreli K-50 ucagi ile uyusuyor.

Hemen hemen ayni uzunluk, ayni motor gucu, ayni agirlik  ama faydali yuke gelince yari yariya nasil oluyor?
acaba az gösterip üretilince de bakın normalden daha iyi yaptık demek için mi ya da hedeflenen kapasite ye ulaşamayınca yapamadı demesinler gibisinden mi bi amaç var?
bu arada fırlatma koltuğu?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #95 : 11 Aralık 2018, 08:20:03 »
Hürjet'in fırlatma koltuğu hakkında bilgim yok. Bu zamanda fırlatma koltuğu olmayan bir eğitim taarruz uçağı olabilir mi?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1282
  • -115
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #96 : 11 Aralık 2018, 11:40:43 »
İniş takımları fırlatma koltuğu kanopi kapağı ve tabi motoru saymaya gerek yok bunlar çok daha sonra endüstrinin el atacağı işler. Baştan yerli uçak diye yerli fırlatma koltuğuda beklemek yanlış olur. Ayrıca koltuk çok niş bir teknoloji dünyada bir kaç güvenilir imalatçısı var belkide motordan bile sonra en son yerlileşecek olan bile olabilir. İniş takımlarıda öyle ama onda biraz yerli hareketlenme var tahminimce ilk ortaya çıkacak olan o olur. Bizim mevzumuz gövde avionikler radar yazılım silahlar şu an için.
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2018, 11:42:11 Gönderen: serkan »
beğen

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #97 : 18 Şubat 2019, 21:38:19 »
Eğer F-35'ler için veto yersek muhtemelen hürjet motoru içinde yiyeceğiz . O zaman f-404 yerine ej-200 e yönlenebiliriz. 90 kn'lik bir uçak benzer itki ve ağırlık sınıfındaki jf-17 ve hal tejas ile  benzer özelliklere sahip ve f-16'yı karşılayan bir uçak çıkacaktır. İşin elektronik ve silah altyapısını zaten biliyoruz. 4. nesil bir uçak gelicek ve tfx'e kadar çok işimize yarayacak gibi.



Şu kokpit çok şey vaad ediyor.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı yakusha

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 313
  • 20
  • Sabri Unal
    • turkdefence
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #98 : 20 Şubat 2019, 20:59:43 »
Anladığım kadarıyla, TFX için motor geliştirme ihalesini TR-Motor aldı ve TEI'nin eli (helikopter motorları ve hürkuş için geliştirilecek motor dışında) jet konusunda boşta kaldı.

Özgün geliştirme yapmak daha makul görünüyor, uzaktan.

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2341
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #99 : 20 Şubat 2019, 21:40:48 »
Sn Yakusha,

yorumunuzu okuduktan sonra TR-Motor sitesine baktım ve şunu gördüm tabii doğru ise.

Şirketimizin %55 i ana sermayedar olan  BMC Power Motor ve Kontrol Teknolojileri A.Ş’ ye, %35 i TAI’ye ,geri kalan %10’luk kısmı ise SSTEK A.Ş ye aittir.

Bilemediğim için soruyorum TAI nin yıllarca tecrübesi yokmu bu motor gelistirme konusunda , yoksa çok mu meşgül bu aralar ki TR-Motor devreye girmiş.