"B planı olarak acilen RR ile EJ200 motorunun tekli kullanılacak modelini Türkiye’de yeni bir versiyon olarak üretmek için girişimde bulunulması gerek. Bilhassa Typhoon alımı ve bunlara motor temini de düşünülüyorsa bu bizim çok işimize gelir. "
hocam, sanıyorum biz bu RR konusunu ta başından yanlış anlamış olabiliriz.
RR bize 2017'de EJ motorunu mu teklif etti?
interneti çok kurcaladım, bu konuda kafamı karıştıracak bazı şeyler yazılmış açık kaynaklarda..
olasılık olarak, 2017'de RR teklifiyle EJ teklifi, iki ayrı kulvarda, birbirinden bağımsız iki teklif olma ihtimali var.
biz sanki RR gelip bize EJ teklif etmiş gibi yorumluyoruz forumlarda yıllardır.
eğer RR, EJ motordan bağımsız bir teklif sunmuştuysa, ta o zamandan bir bildikleri vardı demek..
şu halde, bizim RR ile motor arayışımıza dair senaryoları tümden değiştirmemiz gerekli.
bir kere, EJ bir ortaklık motoru, RR ise bağımsız varlık gösteren ayrı bir şirket.
biz RR ile hangi çapta motor işine girersek girelim, bunu EJ200 olarak beklemek gerçekçi değil.
RR firmasının kendisine ait motor çözümleri içinde bir arayış beklemek gerekiyor.
bakın, aşağıya bir kaynak koyuyorum, bu kaynakta kullanılan cümle biraz kafa karıştırıcı.
ama bu cümleyi EJ yetkilisi kullanıyor.
"EUROJET’in ortaklarından Rolls-Royce’nin, Kale Grubu ile ortaklığı hakkında sorular yönelttiğimiz Linden,
bu ortaklığın, Rolls-Royce’nin EUROJET programına katılımından bağımsız olduğunu ve
Rolls-Royce bünyesinde, EUROJET’e ilişkin faaliyetler ile Kale Grubu’na ilişkin faaliyetler arasında bir güvenlik-gizlilik duvarı örüldüğünü söyledi."
https://www.savunmahaber.com/idef-ozel-dosya-bolum-2-eurojetten-dunyanin-en-iyi-savasi-ucagina-dunyanin-en-iyi-motoru/