Herhalde muharip versiyon olarak bu konfigürasyon düşünülüyor.
Zaten bu özellikler ve mevcut kokpiti bu uçağın 4. nesil bir savaş uçak olacağını bize bangır bangır bağırıyor.
Bu uçağın burun konisi benzer tasarımdan t-50 ile aynı farzedelim. Onun burun konisi de Gripenle aynı ölçüdedir. Gripen için geliştirilen Noar Aesa radarın gan modül sayısı belli değil ancak muhtemel performans verisi F-16'nın APG-80 aesa radarı ile benzer durumdadır. Muhtemel olarak aynı sayıda gan modülü kullanma ihtimalleri var. Eğer bizim F-16 aesa radarımız Apg-80 civarı bir radarı hedeflemişse benzer gan modülü sayısında olmasını bununda dolaylı yollardan direk Hürjey burun konisine oturma ihtimali mevcut. Varsayalım ki oturmadı teknoloji bizde olduğunuz gibi daha az gan sayılı bir hürjet versiyonuda üretmek mümkün.
+ Uçağın motoru ej-200 ile birlikte 2020 ibf klasmanına çıktı. Bu yüzden taşıma kapasitesi F-16'ya yaklaştı. Ufak bir fark olabilir sadece aralarında. Milli Hava-Yer mühimmat aileside hürjetin gücüne güç katacaktır. Ayrıca muharip tasarımda görüldüğü gibi gövde altında spews/ aselpod veya yakıt tankı taşımak için ek bir istasyon var farkındaysanız. Bu podlarda gerçekten onu 4. nesil seviyesinde kılacaktır.
+ Uçak zaten yerli göktuğ ailesi kullanacaktır. Bu büyük bir yetenektir. Buna ek Tfx mock-up'yla açıklanan meteor ve asraam kapasitesi hürjet 4. nesil versiyonu çıktığında ona da entegre olacaktır. Meteor aesa radarıyla birleşirse gerçekten çok önemli bir güç çarpanı olacaktır. Buna ek asraam füzesi alınırsa uçakta illaki bir İRST sistemi olacaktır çünkü bu asraam kendi sınıfında gerçekten uzun menzilli bir füzedir. Bu sistem Tfx için geliştirilen mi onun daha sınırlı bir versiyonumu yada ef-2000'deki pirate'mi olur bilemiyorum.
+Toparlarsak görünen o ki hürjet'in bizim için çok etkili Gripen NG ile benzer kabiliyette bir stop-gap olabilme ihtimali var. Buna ek fiyat olarakta F/p ürünü çıkarsa ortaya ihracat şansı çok artar kalbur üstü ülkelere.