Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 201009 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 764
  • 134
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #140 : 17 Nisan 2019, 21:58:35 »
Tam da beklediğim yanıtı veren siteler.Teşekkürler

TEİ'nin de bu üretimleri yapan 2 şirket aldığı haberi inşallah doğrudur...

Kale grubu da bu konuda ar-ge'ye önem veren değişik bir şirket. seramik ile başlayıp kalıp vs derken tüfek üretmeleri; şimdi de türbin motor için rolls royce ile çalışıyor olmaları sevindirici. ar-ge ve üretim yapmayıp sadece ithalat ticareti yapan firmalara çok saygı duymuyorum.
Koç ve Sabancıya bu konuda çok kızardım. Yıllarca Renault ve Fiat'ın elden çıkarttığı modelleri üretip bize satmaktan başka bir numaraları olmadı ne yazık ki. İtalyanların 70'li yıllarda film yaparken çarpışma sahnesi için onlarca harcadığı modelleri şahin ve doğan diye düne kadar sattılar bize halbuki bir marka yaratmaları işten bile değildi.
 :( neyse fazla dağıtmayım.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44321
  • 615
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #141 : 17 Nisan 2019, 22:58:34 »

RAM boyası üretmeye Aselsan-Hacettepe ortak projesi olarak başladıklarını, on yıldır çalıştıklarını ve radar emici boyayı 9 yıldır ortak ürettiklerini anlatan Aydın, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde olan ve RAM boya ile boyanan bir denizaltının, RAM boya ile boyanmayan denizaltının 300 metre yakınına kadar farkedilmeden geldiğinin altını çizdi. Aydın, RAM'sız denizaltıların ortalama 4-5 deniz mili mesafeden birbirini görebildiğine dikkati çekti. 

Yalnız denizaltılar radar ile birbirlerini tespit etmiyorlar. Onlarda radyo sinyalleri yerine ses dalgalarını yansıtan sonarlar  kullanıyorlar. Ses de boya ile emilmez!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6659
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #142 : 16 Haziran 2019, 13:06:04 »




Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6659
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #143 : 18 Haziran 2019, 11:32:57 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6659
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #144 : 20 Haziran 2019, 17:45:48 »
Alıntı
C4Defence’e göre Hürjet'e motor seçimi EJ-200’den yana yapılmış. Alternatiflerden biriydi E-200.
Alıntı
TÜBİTAK SAGE tarafından geliştirilmekte olan GÖKTUĞ-Görüş İçi Füze, HGK-82 ve KGK-82 mühimmatları TUSAŞ tarafından geliştirilmekte olan HÜRJET ile birlikte Paris Airshow’da sergilenmiştir.
« Son Düzenleme: 20 Haziran 2019, 18:01:52 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı levo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 274
  • 4
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #145 : 20 Haziran 2019, 19:23:09 »
Hürjet'in Motoru Eurojet'ten


Önümüzdeki günlerde bir kilometre taşını daha geride bırakacak olan Hürjet’te önemli gelişmeler yaşanıyor. Le Bourget Havalimanı’nda düzenlenen Paris Air Show 2019’da bir niyet anlaşması imzalandı.

Yerli imkânlarla geliştirilen ve gelecekte Türk Hava Kuvvetleri envanterindeki T-38 Talon ve T-38M Arı uçaklarının yerini alması planlanan Hürjet, emin adımlarla ilerliyor. Tasarım ve geliştirme çalışmalarının hızla ilerlediği proje kapsamında TUSAŞ’tan önemli bir hamle geldi. Firma, Eurofighter Typhoon uçaklarına da motor tedarik eden Eurojet ile bir niyet anlaşması imzaladı. Tek motorlu olarak geliştirilen Hürjet, gücünü EJ-200 motorundan alacak.

Eurofighter Typhoon’lar için geliştirilen motor, çift motorlu platformlar için tasarlansa da Hürjet’e uyumluluk konusunda bir sorun yaşanmayacağı belirtilirken uçakta da motor için kritik değişimlerin söz konusu olmayacağı belirtildi.

 

C4Defence özel haberidir. Kaynak gösterilerek kullanılabilir.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2326
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #146 : 20 Haziran 2019, 22:11:01 »
paralar yine  ab-abd gidiyor

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44321
  • 615
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #147 : 20 Haziran 2019, 22:43:29 »
Fuarda TEI yetkilisi bana hürjet için TS1400 üzerinden bir motor geliştireceklerinden bahsetmişti. Bu haber doğruysa o iş  iptal oldu demektir.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Hilal-i Ahmer

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 111
  • -1
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #148 : 21 Haziran 2019, 09:16:32 »
Proje iptal olmadı bundan ziyade aslında ej-100 motoru yerli motorun geliştirilmesi esnasında oluşucak açıklıktan faydalanan bir model olacak.

Şu an zaten Hürjet ve TF-X motorlarının fizibilite çalışmaları yapılıyor.Ama bu biraz uzun bir süreç alacağından ötürü nasıl TF-X geçiçi olarak F-110 motoru ile test ve uçuşlara başlayacak ise Hürjet de belirli adedi ej-100 belirli adedi kendi ürettiğimiz jet motoru ile gökler ile buluşucak.

Burada bazı parçaların ülkemizde TEI de üretilmesi söz konusu olacak.Buradan gelicek alt yapı ve data paylaşımları neticesinde  TS1400 üzerinden geliştirme çalışmaları devam edicek.



Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2674
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #149 : 21 Haziran 2019, 11:34:11 »


Herhalde muharip versiyon olarak bu konfigürasyon düşünülüyor.



Zaten bu özellikler ve mevcut kokpiti bu uçağın 4. nesil bir savaş uçak olacağını bize bangır bangır bağırıyor.

Bu uçağın burun konisi benzer tasarımdan t-50 ile aynı farzedelim. Onun burun konisi de Gripenle aynı ölçüdedir. Gripen için geliştirilen Noar Aesa radarın gan modül sayısı belli değil ancak muhtemel performans verisi F-16'nın APG-80 aesa radarı ile benzer durumdadır. Muhtemel olarak aynı sayıda gan modülü kullanma ihtimalleri var. Eğer bizim F-16 aesa radarımız Apg-80 civarı bir radarı hedeflemişse benzer gan modülü sayısında olmasını bununda dolaylı yollardan direk Hürjey burun konisine oturma ihtimali mevcut. Varsayalım ki oturmadı teknoloji bizde olduğunuz gibi daha az gan sayılı bir hürjet versiyonuda üretmek mümkün.

+ Uçağın motoru ej-200 ile birlikte 2020 ibf klasmanına çıktı. Bu yüzden taşıma kapasitesi F-16'ya yaklaştı. Ufak bir fark olabilir sadece aralarında. Milli Hava-Yer mühimmat aileside hürjetin gücüne güç katacaktır. Ayrıca muharip tasarımda görüldüğü gibi gövde altında spews/ aselpod veya yakıt tankı taşımak için ek bir istasyon var farkındaysanız. Bu podlarda gerçekten onu 4. nesil seviyesinde kılacaktır.

+ Uçak zaten yerli göktuğ ailesi kullanacaktır. Bu büyük bir yetenektir. Buna ek Tfx mock-up'yla açıklanan meteor ve asraam kapasitesi hürjet 4. nesil versiyonu çıktığında ona da entegre olacaktır. Meteor aesa radarıyla birleşirse gerçekten çok önemli bir güç çarpanı olacaktır. Buna ek asraam füzesi alınırsa uçakta illaki bir İRST sistemi olacaktır çünkü bu asraam kendi sınıfında gerçekten uzun menzilli bir füzedir. Bu sistem Tfx için geliştirilen mi onun daha sınırlı bir versiyonumu yada ef-2000'deki pirate'mi olur bilemiyorum.

+Toparlarsak görünen o ki hürjet'in bizim için çok etkili Gripen NG ile benzer kabiliyette bir stop-gap olabilme ihtimali var. Buna ek fiyat olarakta F/p ürünü çıkarsa ortaya ihracat şansı çok artar kalbur üstü ülkelere.
« Son Düzenleme: 21 Haziran 2019, 11:36:01 Gönderen: BATTLESTAR »
Savaş Var Denildiğinde Biz;