Tank tasarımı da tıpkı uçak yaparken olduğu gibi motor ile başlar... Hibrit , elektrik , dizel , benzin vs elimizde belli bir güç aralığında çalışan motor olmadan bir tasarım olmaz...
1200 hp motorun varsa ona göre , hibrit motorun varsa ona göre , 1500 hp dizelin varsa ona göre tank tasarlarsın...
Peki bizde ne var ?
Koca bir hiç...Onun için Armata tasarımı mı , AbraamsX tasarımı mı bize uyar bilemedim ne söyleyeyim...
AbramsX tankı hybrid-electric güç paketli mi? Motor bu diyorlar...6 silindirlisi 1500 hp güç verecek ayrıca hibrit döngüsüne de uygun olacakmış
https://www.youtube.com/watch?v=Mfy05zqn324&t=44s
Sn Serkan1976,
Evet bu tankın motoru hibrit motor.
Yalnız tam çalışma sistemi konusunda geniş bilgi yok.
Cummins firması bilhassa dizel jeneratör ve ağır savaş motorları üzerine uzman. (Bizim ASELSAN/Tülomsaş HSL-700’de de Cummins motoru var)
Bu tanktaki motor, hem doğrudan tahrik veriyor, hem de elektrik üretiyor. Acaba diyorum Honda CRV E motorundaki gibi bir hibrit sistemi mi uyguluyorlar?
-Bu teknoloji harikası hibrit sistemde ana tahrik, dizel motorun jeneratör olarak elektrik akımı üreterek tekerlerdeki elektrik motorlarıyla araca tahrik vermesi.
-Ama gerektiğinde sadece elektrikle düz yolda ve fazla güç istemeyen durumlarda batarya kullanarak tahrik mümkün. (Sessiz sürüm)
-Hem batarya hem dizel-elektrik ile beraber tahrikte mümkün. (Maksimum güç)
-Belli sabite yakın bir hızda vitessiz olarak sadece dizel motor ile tahrik mümkün. (Uzun yol)
Bu sistemde transmisyon yok.