TF10000AB motoru, her ne kadar TF6000 motorunun art yakıcılı versiyonu olsa da apayrı bir motor olacak.
Art yakıcı devreye girdiği an motorda ani + %50 bir itki sadmesi oluşur. Bu sadmeye dayanacak bir motor inşa edilmesi gerekir. Yoksa motor içi ve kendisi helezon gibi çökebilir. Motorun gövdeye bağlantısından tutun iç akşamlarının oturduğu noktalara varıncaya kadar hepsi yeniden yeni bir standartta üretilmek zorundadır. Honeywell F124 ve F125 motorlarda böyledir. Aradaki uçuk maliyet farkıda bundan ötürüdür.
Kuru itkisi belli bir turbofan motorun arkasına artyakıcı eklenince başka motor mu oluyor anlamadım ki... Tamam artyakıcı eklenince motorun oluşan itkiye dayanıklı olması gerek de o zaman kuruitkili motorun içini zayıf; artyakıcılı motorun içini kuvvetli yapmanın manası ne?İlk başta TF-6000 kuruitkili motorun içini 10000 ibf itkiye dayanacak şekilde neden dayanıklı yapmıyorlar ki?
Kuru itkiliyi motoru başka platformlarda , artyakıcılı motoru daha başka platformlarda kullanacakları için mi daha dayanıksız-ucuz olarak üretmek istiyorlar?
6000lbf lik Honeywell F124 motoru fiyatı 11.3 milyon dolar (İsrail 65 motor için 735 milyon dolar ödemiş). 80 adet Jaguar uçağı için 180 adet 10000lbf lik F125 motoru fiyatı ise 2.4 milyar dolar yani motor başı 13.3milyon dolar (180 adetlik büyük bir sipariş için bu fiyat verilmiş). Yani aynı adet olsa çok daha fazla motor başı fiyat olacak.
Afterburner ünitesi aslında, nozülün arkasına yerleştirilmiş basit bir yakıt püskürtücü ve ek bir silindirik boru. Çok büyük bir maliyet getirmez. Asıl maliyet motor parçalarının daha güçlü imalatında yatıyor.
Airmacchi 349 subsonik eğitim uçağına takılan f124 motor için güçlendirilmiş ek maliyetli motora ihtiyaç olmayacaktır.
Ama Jaguar savaş uçağı için art yakıcılı f125 motorda bu güçlendirme şart olduğundan maliyeti de ona göre daha yüksek olacaktır. (Aynı adet alımlarda %50 fiyat farkı olabilir)