Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 167968 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #460 : 10 Aralık 2022, 15:04:57 »
F404'ün muadili mi ?

Hocam ne yaptın F-404  17000 ibf....

Bu bizim İha için yapılan TF-6000 motoru
Muhtemelen mokaptır. Çünkü TF-10000, TF-6000'İn Artyakıcılı hâli olup TF-6000'in 2023 yılının başlarında çekirdek ateşlemesi olacak; daha sonra da tümleşik haliyle testler başlar. Çekirdek testleri başlamamış bir motorun artyakıcılı versiyonunun prototipi hazır olamaz. Mahmut Akşit, TF-6000 için artyakıcı hazır olmadığı için sergileyemiyoruz, diyordu. 3.5 metre boyunda artyakcılı TF6000 görürüz muhtemelen.
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2022, 15:05:43 Gönderen: İbrahim »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #461 : 10 Aralık 2022, 15:12:49 »
F404'ün muadili mi ?
Bu Ukrayna motoru AI322F’in karşılığı sayılacak motor. 6000 lbf kuru itkisi 10000lbf art yakıcılı itkisi olacak bir motor.
F404 motoru 17700lbf art yakıcılı ve 11000lbf kuru itkili bir motor.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #462 : 10 Aralık 2022, 15:18:08 »
TF10000 ?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #463 : 10 Aralık 2022, 15:20:03 »
TF10000AB motoru, her ne kadar TF6000 motorunun art yakıcılı versiyonu olsa da apayrı bir motor olacak.
Art yakıcı devreye girdiği an motorda ani + %50 bir itki sadmesi oluşur. Bu sadmeye dayanacak bir motor inşa edilmesi gerekir. Yoksa motor içi ve kendisi helezon gibi çökebilir. Motorun gövdeye bağlantısından tutun iç akşamlarının oturduğu noktalara varıncaya kadar hepsi yeniden yeni bir standartta üretilmek zorundadır. Honeywell F124 ve F125 motorlarda böyledir. Aradaki uçuk maliyet farkıda bundan ötürüdür.
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2022, 15:24:14 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 737
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #464 : 10 Aralık 2022, 18:28:45 »
burda herkes tf 6000 ab ile tf 10000 olarak sunulacak diye görüş belirtiyor ama tei şapkadan tf 6000 i çıkardığındada kimse beklemiyordu. belki de tei tf 10000 ile farklı bir motor mock up ı sergileyecek bence böylede bir kapı açık bırakın tei bu ne yapacağı belli olmaz. millete r  yaptırmayı sever tei

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7784
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #465 : 10 Aralık 2022, 21:08:09 »
Dün Sayın VLS; "Aralık sonu-Ocak ayı başında sürpriz bir TF-6000 videosu gelebilir" demişti... Sürpriz dediği olay bu olabilir...

Bence Artyakıcısı hazır olmasa bile prototip TF-6000 bitirilmiş ve 12-13 Aralık İNOVASYON Haftası etkinliklerinde sergilenecek...

Eğer bu olay gerçekleşirse TEİ gerçekten MÜTHİŞ bir hızla MÜTHİŞ bir iş yapmış demektir....
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2022, 21:09:12 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7784
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #466 : 10 Aralık 2022, 21:24:37 »
TF10000AB motoru, her ne kadar TF6000 motorunun art yakıcılı versiyonu olsa da apayrı bir motor olacak.
Art yakıcı devreye girdiği an motorda ani + %50 bir itki sadmesi oluşur. Bu sadmeye dayanacak bir motor inşa edilmesi gerekir. Yoksa motor içi ve kendisi helezon gibi çökebilir. Motorun gövdeye bağlantısından tutun iç akşamlarının oturduğu noktalara varıncaya kadar hepsi yeniden yeni bir standartta üretilmek zorundadır. Honeywell F124 ve F125 motorlarda böyledir. Aradaki uçuk maliyet farkıda bundan ötürüdür.

Kuru itkisi belli bir turbofan motorun arkasına artyakıcı eklenince başka motor mu oluyor anlamadım ki... Tamam artyakıcı eklenince motorun oluşan itkiye dayanıklı olması gerek de o zaman kuruitkili motorun içini zayıf; artyakıcılı motorun içini kuvvetli yapmanın manası ne?İlk başta TF-6000 kuruitkili motorun içini 10000 ibf itkiye dayanacak şekilde neden dayanıklı yapmıyorlar ki?

Kuru itkiliyi motoru başka platformlarda , artyakıcılı motoru daha başka platformlarda kullanacakları için mi daha dayanıksız-ucuz olarak üretmek istiyorlar?

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 410
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #467 : 10 Aralık 2022, 21:44:22 »
tabi biraz fark olacak;  ama o derece büyük bir fark değil.
aynı motor,  burada  konu art yanıcı tasarım ve üretim yeteneğini kazanıp test etmek.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #468 : 10 Aralık 2022, 21:52:00 »
Kuru itkiliyi motoru başka platformlarda , artyakıcılı motoru daha başka platformlarda kullanacakları için mi daha dayanıksız-ucuz olarak üretmek istiyorlar?

Bingo! Aynen öyle. İhtiyaç yoksa, neden gereksiz yere dayanıklı inşa edip motora ağırlık eklesinler ki. İki motor farklı platformlarda görev yapacak.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7784
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #469 : 10 Aralık 2022, 22:09:35 »
Kuru itkiliyi motoru başka platformlarda , artyakıcılı motoru daha başka platformlarda kullanacakları için mi daha dayanıksız-ucuz olarak üretmek istiyorlar?

Bingo! Aynen öyle. İhtiyaç yoksa, neden gereksiz yere dayanıklı inşa edip motora ağırlık eklesinler ki. İki motor farklı platformlarda görev yapacak.

O zaman Sayın VLS'nin TF-6000 motoru 2023'ün ilk çeyreğinde KE'ya takılacak dediği doğru olmalı... Artyakıcı tasarımı ile uğraşmaya gerek kalmadan mevcut haliyle takıverecekler Ukrayna motoru yerine...