"TF6000 hazır mı? Hani art yakıcı ıslak 10000 derken, kuru 6000, eldeki kuş mu? Bir de üzerine F-110 muadili yapıyoruz vb. Çok mu hızlıyız, gerçekleşmesi muhtemel imalatları mı konuşuyoruz? Çözemedim."
gerçekleşmesi muhtemel imalatları konuşuyoruz sanırım.
bu motorun özü, F110 motorunu oluşturan parçaların yerli tasarım, üretim ve test ile doğrulanması.
bir F110'da ne varsa bu motorda da o olacak; ama minik hali olacak.
görece minik bir eksenel kompresör, minik bir blisk, minik bir fan modülü, minik bir art yakıcı...
bu görece minik parçaların tasarım, üretim ve test ve doğrulama çalışmalarından sonra ortaya çıkan bu motor bizim kendi minik F110 motorumuz oluyor işte.
eğer bu minik ve yerli savaş uçağı motoru test sürecini başarıyla tamamlarsa, işte o noktadan sonra motorun bilmem neresini şu kadar büyütürsek F16'yı ve hatta belki daha büyük uçakları uçurabilecek bir motor yapabiliriz diyeceğiz.
gerçi, motorun orasını büyütmek bir çırpıda ağızdan çıkıyor; ama o kadar da basit değildir o.
birisinde 6000LB güç üretiyorken, bize gereken motorda 27000LB kuru itme gerekecek.
en basitinden bu motorun maruz kaldığı ısıyla 27000LB itki üreten bir motorun maruz kalacağı ısı aynı olur mu hiç?
daha dayanıklı ham maddeler filan gerekebilir tahminen.