"Gökbey için üretilen motorun turboprop motora dönüştürülmesi halinde tek başına 1500 ila 1800 beygirlik bir güç üretebileceğini belirten Akşit, şöyle konuştu: “1500 beygir güç sınıfı, Akıncı’nın öngörülen en büyük güç sınıfı. 1500-1800 arası bir talebi karşılar, böyle bir ihtiyaç görür. Hatta turboprop sınıfı motor kullanan Hürkuş’u da uçurabilir aynı motor.”
4 MOTORLU AKINCI VERSİYONU
PD170 motorların 225 beygirlik versiyonunun testlerinin yüzde 70’ini tamamladıklarını açıklayan Akşit, 450’lik iki motorla uçan Akıncı’nın her iki tarafta çift 225 beygirlik 4 dizel motorla da uçurulabileceğini kaydetti: “Motorlar ağır ama çok daha az yakıyor. 20-25 saat havada kaldığınızda yakıtta tona yakın fark ediyor. Bu fazlalığı daha az yakıt alarak kapatıyorsunuz. Akıncı’nın dizaynı tek motorla yapıldığı için değişim zaman ve maliyet gerektiriyor. Ama acil durumda yapılabilir.” "
https://www.yenisafak.com/gundem/akinci-icin-acil-durum-senaryosu-3832362ben ikinci seçenekten yanayım da, iki seçeneğin de eş zamanlı olarak, gerekirse haftaya üretime başlayacak noktaya getirilmesi, hazır halde beklemesi faydamıza olacaktır.
iki seçeneğin de simülasyonda 150 saat uçuş yapmış halde beklemesi gerekir.
insansız radar uçakları, bizim için stratejik bir üründür, bu nedenle bir çok savunma projesinden daha öncelikli olmalıdır.
bir şekilde savaşın sonuna doğru gidiyoruz. savaş sonrası, Ukrayna'nın batıyla müttefik olacağını tahmin etmek zor değil.
Çin Ukrayna motor şirketini satın alacaktı, ABD bir telefon etti ve Ukrayna satışı iptal etti.
bizim için de telefon etmelerini bekleyecek halimiz yok.
bir ara ortak şirket kurulmuştu, bu şirket üzerinden Türkiye'ye motor teknolojilerinin transfer edileceğini umuyorduk; ama gelinen noktada bu konuda pozitif bir ilerleme olduğuna dair hiçbir haber yok medyada.
Ukrayna'daki iha fabrikası konusunu da yarım bırakmak taraftarıyım ben.
ne kadar ekmek, o kadar köfte.