Gönderen Konu: Akıncı İHA Projesi  (Okunma sayısı 183335 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #670 : 26 Aralık 2022, 15:49:09 »
PT-6 olması kuvvetle muhtemel... Yabancılar bu motoru istiyor diye okudum bir yerlerden ama kaynağım yok

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1657
  • 36
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #671 : 26 Aralık 2022, 16:44:48 »
PT 6 Kanada'lı motor mu ?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #672 : 26 Aralık 2022, 17:03:59 »
Acaba hangi motorları kullanıyorlar ?
Yandan egzos borusu olanlar Kanada P&W PT6 motoru diye anımsıyorum. Yanılıyorsam düzeltin ltf.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1657
  • 36
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #673 : 26 Aralık 2022, 17:29:40 »
teslim resimlerini gösterdiler mi ki ?

Bu arada savaş çıkmasaydı o motorları zor alırdık....

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5017
  • 231
  • DefenceTurk.com
Kara Kuvvetleri’nde PT6 motorlu AKINCI dönemi
« Yanıtla #674 : 29 Aralık 2022, 21:22:21 »
Savunma Sanayi Başkanlığı, önceki gün Baykar tarafından üretilen AKINCI tipi TİHA’lardan üç adet daha teslim alındığını açıklamıştı. Teslimat uçuşları Çorlu’dan yapılan AKINCI’lar, Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na teslim edildi. Sistemde, daha öncekilerden farklı olarak PT6 tipi turboprop motor kullanıldı.

AKINCI ilk uçuşunu AI-450 tipi Ukraynalı Motorsich şirketinin geliştirdiği turboprop motor ile gerçekleştirmişti. Toplam kalkış ağırlığı 5,5 ton olan AKINCI için geliştirilen ilk modeller Ukrayna motoru ile teslim edilmişti.

Baykar, Ukraynalı Motorsich şirketi ile ortak imalat ve geliştirme için bir şirket de kurmuştu.



Hava Kuvvetleri PT6 istedi

Türk Hava Kuvvetleri’nin AKINCI siparişi için Baykar’dan Pratt&Whitney Canada imalatı, yüksek güç üreten ve Hürkuş’tan King Air uçaklarına kadar bir çok platformda kullanılan PT6 motorlu tasarım talep edilmişti.

Bunun üzerine Baykar, AKINCI-B modelini geçtiğimiz mart ayında uçurdu. AKINCI’ya her biri 750 beygir gücüne sahip iki adet PT6A-135A motoru takıldı.

Daha çok faydalı yük taşıyabilecek özelliklere sahip PT6 motoru için Baykar gerekli çalışmaları yaparak uçağa adaptasyonunu gerçekleştirmişti. Geçtiğimiz ağustos ayında yapılan AKINCI teslimatı, PT6 motorlu olarak yapılmıştı.

Kara Kuvvetleri de PT6 motorlu tercih etti

İki model arasındaki farklar ve uçuş karşılaştırmaları rapor haline getirildi. Kara Kuvvetleri Komutanlığı da sipariş verdiği AKINCI’larda PT6 tipi motor tercih etti. Son teslim edilen 3 AKINCI, PT6 motorlu olarak Kara Kuvvetleri tarafından teslim alındı.

15 adet AKINCI teslim edildi

Bu teslimatla birlikte güvenlik güçlerinin envanterindeki AKINCI TİHA sayısı 15’i buldu. Son olarak 24 Ağustos’ta yapılan teslimatla 3 adet AKINCI TİHA Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın envanterine girmişti.

https://tolgaozbek.com/haberler/iha/kara-kuvvetlerinde-pt6-motorlu-akinci-donemi/

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #675 : 29 Aralık 2022, 21:35:07 »
Akıncı'nın bu motor sonrası teknik özellikleri nasıl oluyor? aynı kalmıyordur herhalde. Sitesindeki bilgilerin hangi versiyona ait olduğu belirsiz.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1657
  • 36
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #676 : 29 Aralık 2022, 23:58:24 »
Havada kalış süresi ve menzilini bilmemde, yük ve seyir hızı artmıştır mutlaka

Çevrimdışı Boykaz

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 31
  • 2
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #677 : 30 Aralık 2022, 01:18:09 »
Yeni sayılan MQ-9B Sea Guardian'da  1 adet 1650 beygirlik motor var bu motorla 2177kg faydalı yük taşıybiliyor
Akıncı B de 2 adet 750 beygir toplam 1500 beygirlik motor var Akıncı bence 2 ton mühimmatı cok rahat taşır
Keza daha fazla havada kalabilir daha yüksek irtifaya cıkabilir daha hızlı gidebilir ama en onemlisi kaç ton mühimmat ile kac saat havada kalabiliyor



 

Çevrimdışı Karga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 78
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #678 : 30 Aralık 2022, 02:32:14 »
Bir de akıncı c gelecekti 2x950bg o ne oldu acaba?

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2752
  • 291
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #679 : 30 Aralık 2022, 04:11:21 »
İHA dünyasında taktik iha var birde daha büyüğü olan Male iha var. Predator ANKA büyük uçak yani male uçaktır bunun altındakilerde taktik IHA dır Bayraktar gibi. Bizim Türkiye öykümüz şöyle oldu. Biz Male ANKA yı ürettik sonra taktik iha yarışında Vestel filan ile Bayraktar yarıştı TB ler ortaya çıktı. Amarika savaşmak için taktik iha değil MALE iha tercih etti ama biz Taktik iha olan TB2 leri tercih ettik. ANKA platform olarak TB2 den çok daha gelişmiş üstün bir iha iken aksine dahada yerliydi ve dahada devlet için karlıydı çünkü kendi fabrikasındea üretiliyordu. Taktik iha dan üstünlükleri SatCom u Sar radarı olması çok daha fazla taşıma kapasitesi ve mukayese edilemeyecek kadar fazla menzili olması filan vardı ama biz yinede Baykar ın taktik iha sını kullanmayı tercih ettik MALE iha değil. Askerin bir bildiği olabilir tabi bunlar profesyonel işler. ama sonra ne oldu Baykar kendi MALE iha sını üretti Akıncı ortaya çıktı ve biz hemen o gün fikrimizi değiştirip Taktik iha yerine Male iha kullanmaya başladık Akıncı almaya başladık. Bu biraz garip işte Male lazımdı da ANKA yı neden zorlamadık. Akıncı tabi artık bileğinin hakkıyla satılıyor her türlü kullanılır ama bu yıllardır süren iltifatı biz ANKA yı mucizevi şekilde ortaya çıkartan TAI ye yapsaydık o enerji ile şimdiye Global Hawk yaparlardı
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2022, 04:16:25 Gönderen: re »