Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 81627 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #520 : 20 Haziran 2022, 01:21:42 »
Bu Baykar gerçekten çok hızlı iş yapıyor. Örneğin Tusaş çok daha büyük çok daha kurumsal bir firma olmasına rağmen birçok altyapı imkanı olmasına rağmen Baykar'dan kat kat yavaş. 2017 yılında Baykar Akıncının prototiplerini gösterdiği sırada TUSAŞ'ta Hürjetin animasyonlarını gösteriyordu. Hemen hemen aynı zamanda başlayan hatta düşünce olarak Hürjet çok daha önce planlanmış bir proje olmasına rağmen daha Hürjetin protoipin daha çeyreği bitmedi. Adamlar Akıncıyı prototipi bitirdi. Üzerine en az 10 tane üretti. Akıncı B yi uçurdu.Üzerine insansız jet İha (Mius) projesine başlayıp onunda ana gövdeyi neredeyse bitirmişler. Bide yapılması çok zor ve dünyada ilk defa olacak olan TB3 projesini hayata geçirdiler ki onda Mius tan çok daha öndedirler. Sadece fotoğraf yok. TB3 miustan önce uçacak. Şimdi Hürjet ile akıncı bir mi diyebilirsiniz. Ki asla aynı değil ama adamlar 1 Hürjet yapacağı yerde Baykar 3 tane platform çıkaracak. Sıfırdan üretime gelene kadar tamamı. Ki bunun yanında baykar gerçekten çok hızlı üretim yapan bir kurum. Atak ilk uçusundan 13 sene geçti. İlk teslimattan 10 sene civarı oldu daha üretim olarak 70 anca üretildi. 4-5 aydır kacirmadiysam yeni envantere giren atak yok. 1 tane Filipinlere verildi. Kaldı ki tusaş öncesinde F16 montajı yapan yani üretim konusunda 40 yıllık tecrübesi olan bir şirket.
 Baykar bu başarıyı 200 kişilik ekibinin üzerine 1000 e yakın insan alarak onları eğitip donatı sıfırdan fabrika arge merkezi kurarak buraya geldi. Akıncı başladığında 200 mühendis ile başladılar. Tusaş ise 50 yıllık köklü tarihi olan 2017 öncesinde 2000 yakın mühendisi olan bir şirket iken daha 5 seneyi geçti Hürjet anca prototipin çeyreği bitti. 9 ay sonra tamamını bitirip yer testlerini yapıp ilk uçuşu yapacak açıkçası hiç inanmıyorum. Hürkuş projesine hiç girmiyorum bile ilk uçuşu 10 sene geçti.
Velhasıl kelam baykar gözümde çok daha hızlı bir şirket.
Ayrıca Baykar-Tusaş karşılaştırması iki argümanın örneği. Biri özel sektör vs devlet(Tusaş vakıf olsada nispeten devlete ait.)
Biride işin ehli insana vermek vs torpil adam kayırma vb liyakatsizlik


Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 172
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #521 : 20 Haziran 2022, 10:32:28 »
Kurumsal, büyük şirketler hantallık ve verimsizlik gibi problemlere küçük şirketlere göre daha açıktır. Bu salt kötüyönetim anlamına da gelmez. Özellikle ARGE, doğrulama, kalite, yanlışlıkları düzeltme konularında küçük şirketlerde iletişim ve geri bildirim ile bundan sonuç alma çok daha hızlıdır. Zira çoğu zaman muhatabınız yanı başınızdadır. Bir de Baykar gibi işini aşkla yapma ile profesyonellik bir araya gelirse sonuç mucizevi de olabilir.  Ama küçük şirketlerin bir de dezavantajları vardır ki, teknik ve teknolojik  tesisler, laboratuvarlar da ancak bütçeleri ile orantılı olabilir. Bu bakımdan Baykar da önemli bir aşama değişikliğinin kenarında olabilir. Hem büyüyüp hem de dinamikliğini ileride de devam ettirebilirse bu çok iyi olacak. Çekirdek kadronun işine aşkı ve sadakati muhtemelen onları daha uzun süre  başarıya taşıyacaktır. Aslında benzer bir durum, bizim çoğu savunma sanayi şirketimizde de var. Üretime ve mesleğine aşık bir mühendis sınıfımız var. Mühendisler, yetenekli ve iyiniyetli şirket yöneticileri ile bir araya gelip, devlet de önlerini tıkamaz, açar ise sonuç sektör bakımından da  mucizevi olabiliyor.       

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 732
  • 64
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #522 : 20 Haziran 2022, 12:17:29 »
İnsanlı insansız farkını da göz ardı etmeyelim..

Tasarımdan üretime, test aşamasından sertifikasyona kadar eminim insanlı olması işi hem daha zor hem de daha yavaş hale getiriyordur..

What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Bogü Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 393
  • 19
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #523 : 20 Haziran 2022, 14:49:21 »
Baykarın is yükü ve projeleri ile tainin is yükü ve projeleri bir değil.
Tesis çalışan personel sayısı daha fazla ama işin içinde çok daha komplike ucak modernizasyonlari helikopter üretimleri Anka ve Aksuangur gibi yüksek kapasiteli sihalar var.
Baykar daha çok butik elit bir şirket elinde tb serisi akinci üretimi mevcut. Birde dört gözle beklediğimiz Kizil elma.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 4623
  • 273
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #524 : 20 Haziran 2022, 16:36:41 »
TF-6000 'i bir an önce üretmeliyiz ki Altay,Hurjet,MMU,Fırtına vb. gibi motor dilenmeye başlamamalı yine...

Eğer ki Mius-Tisu başarılı olursa 200 üzeri üretilir...Bize bolca TF-6000 lazım...

Sakın 6000 ibf'lik motor zaten dünya piyasalarında rahatlıkla bulunur demeyin ağzımı fena bozarım🤬🤬🤬

Çevrimdışı merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1336
  • 87
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #525 : 20 Haziran 2022, 17:36:25 »
Bize bolca TF-6000 lazım...

Bolun da bolu lazım bize. Üretemezsek ne olur? Aşağıdaki konuşmanın bir benzerini, ismi lazım olmayan birileri İngilizlerle yapar herhalde...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

-RR Adour sarsana oradan Boris Abi, gözünün yağını yeyim.
-Ne? Olmaz mı? Yankiler "nayır, nolamaz" mı dedi?
-Önce kucağa oturtmaca mı oynamak istiyorlar? Yapma be!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------