Hurkus Cyi hava kuvvetlerine değil kara kuvvetlerine vermek lazımdı. İdamesi kolay bir uçak f 16 gibi bakımı zor gr hassas bir uçak değil.
Büyük bir pist ve uzun bir hangarda istemiyor. Otlucada olsa K.Irak kamplarına F 16dan daha kisa sürede operasyon yapardı. Düşük hızı ve makineli top topuyla Casa bile yapabilirdi.
Topunu kullanacak kadar yaklaşması gerektiği durumlarda manpad yiyebilir, tehlikeli
Aynı tehlike helikopterler içinde geçerli ama belirli şeylere dikkat edilerek kullanılıyor. Yüksek irtifalara çıkabilmesi ile manpads tehdidine daha az maruz kalıyor. Örgütün elinde de manpadslara göre daha etkili 14.5 uçaksavar 12.7 Termal durbunlu nişancı tüfekleri var. Helikopterler için önemli bir tehdit bu tip mermili silahlarla hızla yuksek irtifaya çıkan bir uçağı vurmak oldukça zor.
Bunun yaninda Kuzey Irak'a Mk 82 atmak için bir F 16 kaldırmaktan daha az maliyetli ve eğer pisti yapılırsa daha da hızlı diyebiliriz.
Tüm bu olay 10 yıl önce muhteşem bir çözüm idi. Lakin bugün Akıncı’nın olduğu bir ortamda hiç mantıklı değil.
Öncelikle Akıncı bu platformdan resmî kaynak olmasa da çok daha ucuzdur. İkinci olarak bakım idamesi, bakım aralığı gibi konularda Akıncı daha rahat edeceğiniz ve daha ucuz bir platform olacaktır. (Nihayetinde can taşımıyor) Üstüne Hürkuş için bir pilot ekibi oluşturmak gerekli ve bu kişilerin eğitimi, yıl içinde belli görev alması gerekliliği vs derken çok maliyetli ve karmaşık bir işlem oluyor. Birde bunun üstüne can güvenliği gibi bir faktör girince komple mantıklı olmaktan çıkıyor ki Akıncı bugün çok daha teknolojik ve gelecek için daha teknolojik olmaya daha uygun bir ürün. Aesa radarda koyabilirsiniz. Çok daha gelişmiş elektroptik sistemlerde. Sadece Hürkuş biraz daha hızlı o kadar.
Tüm bunları yaparken TUSAŞ’da üretim yoğunluğu ve diğer yoğunlukları almış olursunuz ki bu TUSAŞ için mühim. Adamların başını kaşıyacak vakti yok. Oldu diyelim elinizde Gökbey T70 Anka Aksungur gibi ürünler üretecek Hürkuş hangarını bu üretimlere vermek bugün için çok daha mantıklı. Özellikle Gökbey özelinde.
Ama yinede Hürkuş C üretilmeli mi evet üretilmeli. Neden çünkü alınacak 6-12 adet uçağın 2 avantajı olacak. 1.olarak TUSAŞ’ın bu ürünü daha kolay pazarlaması 2. olarak temel eğitimini almış pilotlara atış eğitim uçağı. Ver uçağı pilotlara eğitim kapsamında saatlerce uçsunlar , HGK, cirit, Çakır, Mam-L , Mark-82 bombası atsınlar. Hem yeni mezunlara veya mezun olacak pilotlara çok daha fazla deneyim olur hemde daha doğru bir eğitim modeli olur. Aynısını ileride Hürjet içinde yapabilirsiniz. Ama bugün ya da yarın için silahlı atışlar yapmak eğitim için çok faydalı olacaktır.
Türkiye Hürkuş özelinde ciddi bir pazarlama faaliyeti yapmalı hatta gerekirse alıcı ülkelere Amerika’nın yaptığı gibi Türk Hava Kuvvetleri üzerinden sipariş vererek düşük karlılıkta satılmalı. Neden çünkü Hürkuş diğer ülkelerin temel eğitime ve temel havacılık doktrinine başlangıç uçağıdır ve bu ülkelerin Türk savunma sanayine geçişi için bir temel oluşturur. Bu Hürkuş ile başlar sonra Hürjet olur sonra Kaan olur gider. Sadece bu uçakları satmakla da olmaz belki MSÜ ve devlet kapsamında bir strateji geliştirilmesi ile Türkiye’de bir askeri havacılık okulu ve altyapısı kurulup başta Türk devletleri ve yakın Afrika ülkeleri olmak üzere Balkanlardaki birkaç ülke Güney Amerika ve Pasifik bölgesine uzanan bir askeri eğitimini ülkemizde verebiliriz. Bu sayede bu ülkelerin gelecekte karar mekanizmasında bize yakın hatta bize çalışan bize sempati besleyen pilotlar havacılık çalışanları yetiştirebilir, bu durumdan TSK MSÜ ve Türk savunma sanayi şirketleri para kazanabilir ve de bu ülkelerde dünyanın en iyi en deneyimli en cesaretli en … hava kuvvetlerinden olan Türk hava kuvvetlerinden eğitim almış olur.
Özellikle Türk devletleri bu konuda çok sıkıntılı. Rusya bu kadar agresif politika da iken Çin’in genişleme politikası sürer iken en azında biraz caydırıcı olmaları lazım. En azından Rusya’ya. Çünkü şu durumda berbat bir hava kuvvetleri var. Her anlamda. Önce bir eğitim uçağı modelleri almak ile başlayabilirler. Daha sonra yavaş yavaş her anlamda gelişirler ama şimdiden bile geç kaldılar. Ama hızlı bir hareketi ile ve Türkiye’nin desteği ile hızlı toparlanabilirler. Mesela Azerbaycan için Hürjet platformu bizim Hürjet’e ihtiyacımızdan daha çok ihtiyaç. Adeta can damarı olur Azerbaycan için. Lakin Amerika şu durumda bize bile vermesi çok şüpheli motorları Azerbaycan’a verir mi çok şüpheli.