TS-6000'in turboprop versiyonu gelirse, onunla uçacak bir kargo uçağı tasarlasınlar diyeceğim emmeee, bu TOMTAŞ'ın boyunu aşabilir. 10-15 Yıl sonra kargo uçağı açığımız koskocaman olacak.
Yukarıda 5000 kg'lık Çinlilerin İHA projesini attım, buna benzer bir projeyi bence hakkıyla başarabilirler. Öncelikle bu kurulacak şirketin TUSAŞ ile organik bağları var, yoksa da olmalı. İkinci olarak yapmayı hedefledikleri uçakta öyle kolay bir uçak değil. Bence en temel düzey eğitim ve sivil havacılık uçağı ile başlayıp daha sonra 5-6 ton taşıyan Anka serisinin temel elektroniklerini bulunduran bir kargo İHA yapmaları çok daha akılcı ve öğretici olur. TOMTAŞ kendince haklı olarak kabiliyet kazanmak istiyor ama böyle deneysel bir uçağı yapmak yerine daha faydalı şeyler yapsa daha güzel olur. Üstüne arkasında destek alacağı bir TUSAŞ varsa bu yükü neden kaldıramasın ki. Yazılan 2 projede hedefledikleri projeden daha basit üstelik. Ve ileride bu 2 platformdan öğreneceklerinin üstüne kendileri de gövde bilgisi, kompozit bilgisi, kompozit üretme tecrübesi vs katarsa TOMTAŞ, TUSAŞ'ın yerli kargo uçağı alanında en yakın partnerlerinden biri olur. Gövdedeki Section üretimlerinden kanatlardaki Flapleri, dikey stabilizatörleri vs falan üreten muhteşem bir yan sanayi üretim merkezimiz olur. Bu kabiliyeti ne kadar gelişeceği TUSAŞ'a bağlı. Yani bu iş helikopterlimize de , Hürjet'e de, TUSAŞ'a geçilen büyük üretici siparişlerine de olabilir. Ayrıca Kayseri'de bu iş için gayet doğru. Bir kere sanayi şehri Kayseri nispeten. İkincisi kendince 1,5 milyona yakın nüfusu var. Maraş, Sivas, Adana gibi şehirlere yakın olmasıyla o bölgede mühendislik ve teknisyenlik okuyan kişileri çekebileceği bir alanda. Hava İkmal o bölgede bilindiği üzere. Vs vs.