Trmotor adlı şirket, kendisini tasarım ve geliştirme firması olarak tanımlamış, adamların üretimle ilgili bir iddiası olmayabileceği niye hiç kimsenin aklına gelemiyor?
motorun Tübitak'ı gibi düşünmek gerek.
bu bir seferberlik, motor alanında çalışan herkes katılacak üretim kervanına, çok muhtemeldir ki, üretimin arslan payı da TEİ'nin olacak.
belki belirtilen itki değerlerinin altında kalacak, belki ömrü az daha kısa olacak, belki takvimde sarkma olacak; ama nihayetinde olacak.
tüm vitrin projelerimiz böyle oldu; ama oldu, oluyor.
Anka Batman'da düştüğünde de karamsarlık vardı, Hisar takvimi ötelendiğinde de; ama şimdi Anka ihracatını konuşuyoruz, Hisar-u füzesinin atış videosunu izliyoruz.
böyle olmayaydı iyiydi; ama demek biz böyle iş tutuyoruz.
ha, motor konusunda da, piyasada dolaşan değerlerin esnekliği de vardır muhakkak.
ben öyle son teknoloji bir motor hedeflendiğini de, bunun talep edildiğini de hiç zannetmiyorum bu ortamda.
bizim uçak, motor yönünden dördüncü nesil, yazılım yönünden beşinci nesil, donanım yönünden ise başta 4+ ve 2035 sonrası 5+ nesil olacaktır.
uçağın bu kadar kocaman olmasının tek nedeni silah doldurmak olmasa gerek, gelişen sensör teknolojileri düşünülerek, olabildiğince yer istenmiş bu uçakta.
mantıklı, kırk yıl boyunca kullanacağımız uçağın üzerinde yeni teknolojilerin ve donanımların eklenmesi için alan gerek.