Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 94919 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 39
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #580 : 27 Eylül 2022, 11:33:19 »
TF6000 B ve C modellerinde kullanılan motordan bir tık daha iyi.
sanırım,  o tarih geldiğinde bu iki modelde değerlendirilebilir.


TS1400  ilk çalıştırma kaynaklara göre haziran 2018
https://www.youtube.com/watch?v=ln-_CjeiyQE

ilk ateşlemeden sonra epeyi bir zaman geçmiş TS1400  için.


bu testler, TF6000  için de bu kadar sürer mi?


İngiltere'nin,   6. nesil uçağın motorunu 18 ayda sıfırdan prototip aşamasına getirdiğine dair iddialar var internette,  nasıl başarmışlar?


Çevrimdışı merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1488
  • 98
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #581 : 27 Eylül 2022, 11:41:50 »
TF6000 B ve C modellerinde kullanılan motordan bir tık daha iyi.
sanırım,  o tarih geldiğinde bu iki modelde değerlendirilebilir.


TS1400  ilk çalıştırma kaynaklara göre haziran 2018
https://www.youtube.com/watch?v=ln-_CjeiyQE

ilk ateşlemeden sonra epeyi bir zaman geçmiş TS1400  için.


bu testler, TF6000  için de bu kadar sürer mi?


İngiltere'nin,   6. nesil uçağın motorunu 18 ayda sıfırdan prototip aşamasına getirdiğine dair iddialar var internette,  nasıl başarmışlar?

Bir tık değil, 5-10 tık daha iyi TF6000 motoru. Evet, testler TF6000 için de o kadar sürer. Çünkü hem TS-1400'ü hem de TF6000'i ilk defa yapıyoruz. 10'larca yıldır motor yapsaydık bazı şeyleri daha seri geçebilirdik.

İngilizler, benim düşünceme göre, o motoru sivil uçaklar için geliştirdikleri üretimde olan Pearl motorundan evirdiler. Bu nedenle bu kadar seri olabildiler.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 39
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #582 : 27 Eylül 2022, 11:49:41 »
"İngilizler, benim düşünceme göre, o motoru sivil uçaklar için geliştirdikleri üretimde olan Pearl motorundan evirdiler. Bu nedenle bu kadar seri olabildiler."

şöyle bir düşününce,  pek gerçekçi gelmiyor bana bu.
Tempest için gereken teknoloji,  sivil uçakta kullanılacak motordan çok farklıdır diye düşünüyorum.
şöyle bir çelişki olur,  ya sivil uçak için çok  çok farklı bir motor yaptılar;  ya da Tempest için sandığımızdan daha basit bir şey yaptılar.
ikisi de pek aklıma yatamıyor.


bir ihtimal,  motoru tasarlarken yapay zekadan yararlanarak   epeyi kısalttılar zamanı;  ama yine de  18 ay çok iddialı.


 yanlış hatırlamıyorsam, ,  TS1400  sivil sertifikasyondan geçeceği için  bu testler uzun sürmüştür;  ama TF6000  için sanırım sivil sertifikasyona veya EASA  gibi bir şeye gerek olmaz,  yine de testler uzun sürer mi?

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 264
  • 19
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #583 : 27 Eylül 2022, 12:06:38 »
Yapay zeka, 3 D yazıcılar vs sayesinde diyorlardı.

Çevrimdışı merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1488
  • 98
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #584 : 27 Eylül 2022, 12:08:45 »
"İngilizler, benim düşünceme göre, o motoru sivil uçaklar için geliştirdikleri üretimde olan Pearl motorundan evirdiler. Bu nedenle bu kadar seri olabildiler."

şöyle bir düşününce,  pek gerçekçi gelmiyor bana bu.
Tempest için gereken teknoloji,  sivil uçakta kullanılacak motordan çok farklıdır diye düşünüyorum.
şöyle bir çelişki olur,  ya sivil uçak için çok  çok farklı bir motor yaptılar;  ya da Tempest için sandığımızdan daha basit bir şey yaptılar.
ikisi de pek aklıma yatamıyor.


bir ihtimal,  motoru tasarlarken yapay zekadan yararlanarak   epeyi kısalttılar zamanı;  ama yine de  18 ay çok iddialı.


 yanlış hatırlamıyorsam, ,  TS1400  sivil sertifikasyondan geçeceği için  bu testler uzun sürmüştür;  ama TF6000  için sanırım sivil sertifikasyona veya EASA  gibi bir şeye gerek olmaz,  yine de testler uzun sürer mi?

6. Nesil uçakların motorlarını anlamak için, önce 4. nesil uçakların motorları ile ve 5. nesiller arasındaki farka bakmak lazım. 4. Ve 5. nesil motorlar arasındaki en belirgin farklar, süperseyir yeteneği ile 5. nesil motorların termal ve radar izlerinin bastırılmış olmasıdır. (Süperseyir özelliği motorun değil ama gövdenin özelliği olsa da, kuru itkisi çok iyi olmayan bir motorla bu sağlanamaz. F119 motorunda örneğin, kuru itki yani ard yakıcı olmadan elde edilen itki epeyce fazla.)

6. Nesil motorlarda bu özellikler korunmakla beraber, motordan 2 extra özellik isteniyor: a) aşırı miktarda elektrik üretmesi, b) değişken bypass özelliği. Bunun için turbofan motorla ramjet'i anladığım kadarıyla bir nevi hibritliyorlar. Böyle bir işlem için ise elinizde iyi bir turbofan motor olmalıdır.

Doğru, TS-1400'de sivil sertifikasyon da istenmişti. Bu durumda TF6000 için testler belki 1 yıl daha az sürebilir.
« Son Düzenleme: 27 Eylül 2022, 12:19:07 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2447
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #585 : 27 Eylül 2022, 13:23:14 »
"İngilizler, benim düşünceme göre, o motoru sivil uçaklar için geliştirdikleri üretimde olan Pearl motorundan evirdiler. Bu nedenle bu kadar seri olabildiler."

şöyle bir düşününce,  pek gerçekçi gelmiyor bana bu.
Tempest için gereken teknoloji,  sivil uçakta kullanılacak motordan çok farklıdır diye düşünüyorum.
şöyle bir çelişki olur,  ya sivil uçak için çok  çok farklı bir motor yaptılar;  ya da Tempest için sandığımızdan daha basit bir şey yaptılar.
ikisi de pek aklıma yatamıyor.


bir ihtimal,  motoru tasarlarken yapay zekadan yararlanarak   epeyi kısalttılar zamanı;  ama yine de  18 ay çok iddialı.


 yanlış hatırlamıyorsam, ,  TS1400  sivil sertifikasyondan geçeceği için  bu testler uzun sürmüştür;  ama TF6000  için sanırım sivil sertifikasyona veya EASA  gibi bir şeye gerek olmaz,  yine de testler uzun sürer mi?

6. Nesil uçakların motorlarını anlamak için, önce 4. nesil uçakların motorları ile ve 5. nesiller arasındaki farka bakmak lazım. 4. Ve 5. nesil motorlar arasındaki en belirgin farklar, süperseyir yeteneği ile 5. nesil motorların termal ve radar izlerinin bastırılmış olmasıdır. (Süperseyir özelliği motorun değil ama gövdenin özelliği olsa da, kuru itkisi çok iyi olmayan bir motorla bu sağlanamaz. F119 motorunda örneğin, kuru itki yani ard yakıcı olmadan elde edilen itki epeyce fazla.)

6. Nesil motorlarda bu özellikler korunmakla beraber, motordan 2 extra özellik isteniyor: a) aşırı miktarda elektrik üretmesi, b) değişken bypass özelliği. Bunun için turbofan motorla ramjet'i anladığım kadarıyla bir nevi hibritliyorlar. Böyle bir işlem için ise elinizde iyi bir turbofan motor olmalıdır.

Doğru, TS-1400'de sivil sertifikasyon da istenmişti. Bu durumda TF6000 için testler belki 1 yıl daha az sürebilir.
Orpheus motorunun prototipi çok çabuk üretildi. Ama AI, 3D teknolojisi ve hazır bu teknolojilerle üretilmiş Pearl motorundan edinilen tecrübelerle bu iş becerildi. Unutmayalım, sivil ve askeri havacılıkta ilk seri üretim uçağı uçuran jet motorlarını üreten bir firmadan bahsediyoruz.(Gloster Meteor-1943). O kadar tecrübe birikiminden sonra bu başarı olağan karşılanmalı.
Adaptive Cycle ya da Variable Cycle teknolojisi ile motorun gücü ve verimi her türlü atmosferik ortamda optimum seviyede tutulur. Adaptive Cycle motorlarda kullanılan “Twin Spool Blisk Fan” ile ve 3’lü “Variable By-pass” sistemi ile motor çok yüksek irtifalarda türbojet gibi davranır. Düşük irtifalarda türbofan gibi davranır. Ani güç ihtiyacı istendiğinde motor, fanların hava akımını regüle ederek az yakıtla çok güç elde edecek yarı türbojet yarı türbofan modunda çalışma ile alçak irtifalarda optimum çalışma gösterir.
Sn Merzifonlu, sizin söylediğiniz “Combined Engine” teknolojisi. Türbofan motorla kalkış yapıp düşük irtifalarda Variable by-pass ile türbofan ve gerektiğinde türbojete yakın çalışan, yüksek irtifada türbojet olarak çalıştıktan sonra 1.5-2mach hıza ulaştığında ramjet operasyonunu devreye sokan ve yüksek süpersonik hızda (3+mach) uçuş sağlayan tahrik sisteminden bahsediyorsunuz.

https://patents.google.com/patent/US5694768A/en
« Son Düzenleme: 27 Eylül 2022, 13:25:36 Gönderen: Yasar »