Gönderen Konu: Akıncı İHA Projesi  (Okunma sayısı 34962 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DonnieBrasco

  • Avrasya Göçebesi
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 402
  • 68
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #170 : 08 Eylül 2019, 12:52:11 »
Gundam gibi hem gerekli mühimmatlarla havada uçup hemde yerde yürüyecek robot devrimine geçmek şart oldu. Baykardan gundam istiyoruz.

Hocam onlar için biraz daha var. Bize şu an çok büyük bir güç çarpanı katacak olan şey akıncının aesa radarıyla hava hava atışı yapıp bvr menzilde rahat uçak vurabilmek ve som-j ile su üstü hedeflere vuruş kabiliyeti sağlamak buna ek milli anti radyasyon füzesi akbabayı da yine bu platformdan kullanmak.

Bununla birlikte yapmamız gereken bu süreçte baykar'ın mius tasarımını tamamlaması. Ukraynalı sich firmasının AI-222-25F motorunu lisans altı kullanan ram boyalı gövde içi 2 amraam/bozdoğan veya bir som/akbaba taşıyabilen delta kanat gövde tasarlar ve uçurabilirsek akıncı göreve başlayana kadar sadece akıncıdaki alt sistemleri entegre etmek kalır.

Eğer 4000 max kalkış ağırlıklı itki/ağırlık ortalaması yüksek bir iha olursa bunu anadoluya ekleyebileceğimiz bir sapan sistemiyle (normal catobarın daha ufak ve minisi) boyut avantajından dolayı ve maliyet etkisiyle mesela 25-30 civarı bir iha taşıyabilir.

Hatta belki ileride iha taşıyabilen mini uçak gemilerini maliyeti etkin bir şekilde yapabiliriz.
Gundam işin şaka kısmıydı tabi :)))  SİHAlara hava-hava füzesi takmayı bu sitenin tozlu raflarına gömülmüş eski nicklerimle çok defa dile getirmiştim. Yalnız madem MİUS gibi bir proje var AKINCIya aesa radarı , hava-hava ve som gibi füzeler takmakla uğraşmak bana biraz zaman kaybı gibi geliyor. Bilhassa Som ve MKları Akıncı ile atmak MİUSTAN atmaktan daha zorlayıcı olacaktır hızı ele aldıgımızda...Yani belki yanlış anlaşılabilirim daha açık konuşmak gerekirse MİUS için verilen tarihler çok yakın ve AKINCI bir dönem sonra BAYRAKTAR TB2 gibi geliştirmesi duracak bir sistem olacak. Çünki AKINCIdan ziyade MİUSun önünü daha açık görüyorum ve benim için insansız hava aracının doruk noktası daha dogrusu bugünki şartlarda teknolojinin nirvanası MİUS olacaktır ve tüm bilgi/birikim/odak oraya fokuslanacak. AKINCI sadece BAYRAKTAR TB2nin bir üst klasmanı olarak tarihe karışacak. MİUS adında bir proje hiç olmasaydı ve AKINCI geliştirmeye açık olsaydı okey herşey takalım derdim lakin önü kapalı , kapatanda MİUS. Madem aesa çalışmamız var bunu bugünden MİUS için yapalım. Burda da şöyle bir sıkıntı var. Bir ürünü piyasaya sürmeden ondan daha gelişmiş bir ürünün adı geçiyorsa , piyasaya çıkmaya yakın ürün gözden düşüyor biraz. Benim için MİUS daha önemli. Özellikle Rusların İHA konusunda bizden gerideyken birden MİUS benzeri bir araçla burdayım demesi bende biraz şok etkisi yarattı yalan yok.

Hocam Akıncı ve Mius çok farklı amaçlıı aletler. Ayrıca baykar Akıncıda aesa, bvr, som vb. tecrübeleri yaşamadan test-bed yapmadan onu Mius başarılı olması zorlaşır.

Ayrıca akıncı düşük maliyetle (savaş uçaklarına göre) ağır silah yükü taşıması ve yüksek irtifada bunu 24 SAAT taşıması istenen bir uçak.

Mius dediğimiz alet 4-6 saat anca havada kalacak bir alet.

Ben eminim şu an baykar mius gövde tasarımı üzerinde çalışıyordur.
Sanırım MİUSa görev tanımı açısından İHA gözüyle bakarak baştan yanlış yaptım. Sizinde dediğiniz gibi bunu bir uçak olarak ele almak lazım. İHA gözüyle baktıgımda diğer İHAlar vasıfsızlaşıyordu lakin uçak olarak ele aldıgımızda AKINCIda dahil diğer İHAlar asli görevlerine devam ediyor. Herhangi bir rol çalma olmuyor.
KÖPEK GİBİ ÇALIŞIP KRAL GİBİ YAŞAMAYA ÇALIŞAN....AZ ASABİ... ÇOKTAN FAZLA ATATÜRKÇÜ...

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 189
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #171 : 08 Eylül 2019, 13:08:28 »
Gundam gibi hem gerekli mühimmatlarla havada uçup hemde yerde yürüyecek robot devrimine geçmek şart oldu. Baykardan gundam istiyoruz.

Hocam onlar için biraz daha var. Bize şu an çok büyük bir güç çarpanı katacak olan şey akıncının aesa radarıyla hava hava atışı yapıp bvr menzilde rahat uçak vurabilmek ve som-j ile su üstü hedeflere vuruş kabiliyeti sağlamak buna ek milli anti radyasyon füzesi akbabayı da yine bu platformdan kullanmak.

Bununla birlikte yapmamız gereken bu süreçte baykar'ın mius tasarımını tamamlaması. Ukraynalı sich firmasının AI-222-25F motorunu lisans altı kullanan ram boyalı gövde içi 2 amraam/bozdoğan veya bir som/akbaba taşıyabilen delta kanat gövde tasarlar ve uçurabilirsek akıncı göreve başlayana kadar sadece akıncıdaki alt sistemleri entegre etmek kalır.

Eğer 4000 max kalkış ağırlıklı itki/ağırlık ortalaması yüksek bir iha olursa bunu anadoluya ekleyebileceğimiz bir sapan sistemiyle (normal catobarın daha ufak ve minisi) boyut avantajından dolayı ve maliyet etkisiyle mesela 25-30 civarı bir iha taşıyabilir.

Hatta belki ileride iha taşıyabilen mini uçak gemilerini maliyeti etkin bir şekilde yapabiliriz.
Gundam işin şaka kısmıydı tabi :)))  SİHAlara hava-hava füzesi takmayı bu sitenin tozlu raflarına gömülmüş eski nicklerimle çok defa dile getirmiştim. Yalnız madem MİUS gibi bir proje var AKINCIya aesa radarı , hava-hava ve som gibi füzeler takmakla uğraşmak bana biraz zaman kaybı gibi geliyor. Bilhassa Som ve MKları Akıncı ile atmak MİUSTAN atmaktan daha zorlayıcı olacaktır hızı ele aldıgımızda...Yani belki yanlış anlaşılabilirim daha açık konuşmak gerekirse MİUS için verilen tarihler çok yakın ve AKINCI bir dönem sonra BAYRAKTAR TB2 gibi geliştirmesi duracak bir sistem olacak. Çünki AKINCIdan ziyade MİUSun önünü daha açık görüyorum ve benim için insansız hava aracının doruk noktası daha dogrusu bugünki şartlarda teknolojinin nirvanası MİUS olacaktır ve tüm bilgi/birikim/odak oraya fokuslanacak. AKINCI sadece BAYRAKTAR TB2nin bir üst klasmanı olarak tarihe karışacak. MİUS adında bir proje hiç olmasaydı ve AKINCI geliştirmeye açık olsaydı okey herşey takalım derdim lakin önü kapalı , kapatanda MİUS. Madem aesa çalışmamız var bunu bugünden MİUS için yapalım. Burda da şöyle bir sıkıntı var. Bir ürünü piyasaya sürmeden ondan daha gelişmiş bir ürünün adı geçiyorsa , piyasaya çıkmaya yakın ürün gözden düşüyor biraz. Benim için MİUS daha önemli. Özellikle Rusların İHA konusunda bizden gerideyken birden MİUS benzeri bir araçla burdayım demesi bende biraz şok etkisi yarattı yalan yok.

Hocam Akıncı ve Mius çok farklı amaçlıı aletler. Ayrıca baykar Akıncıda aesa, bvr, som vb. tecrübeleri yaşamadan test-bed yapmadan onu Mius başarılı olması zorlaşır.

Ayrıca akıncı düşük maliyetle (savaş uçaklarına göre) ağır silah yükü taşıması ve yüksek irtifada bunu 24 SAAT taşıması istenen bir uçak.

Mius dediğimiz alet 4-6 saat anca havada kalacak bir alet.

Ben eminim şu an baykar mius gövde tasarımı üzerinde çalışıyordur.


Mevcut MİUS tasarımlarını İHA tasarımlarından etkilenmiş şekilde havada süzülmeye odaklı görüyorum. Umarım daha hızlı bir motor ve çevik bir tasarım olur. Saatlerce havada süzülmesi değil havada görevini yerine getirmesi veya düşman radarlarını imha edip dönmesi yeterli.  Hepsinde hava alığını gövde üstüne doğru konumlandırılması stealth üzerine de yoğunlaşılacağına dair ümit verici.

F-16’nın hava görevleri yerine MİUS
F-4’ün yer hedefi görevleri yerine de AKINCI ve AKSUNGUR
Genel keşif ve ufak fırsat hedefleri için de ANKA ve BAYRAKTAR TB2 vs

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 110
  • DefenceTurk.com
Akıncı İHA'nın tam güç motor testi yapıldı
« Yanıtla #172 : 08 Eylül 2019, 19:35:04 »
Akıncı Taarruz İnsansız Hava Aracı‘nın tam güç motor yer testi yapıldı.



Baykar Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, Akıncı Taarruz İnsansız Hava Aracı'nın tam güç motor yer testini paylaştı. Sosyal medya hesabı üzerinden Akıncı'nın test aşamasının videosunu ve yapılan çalışmalara dair fotoğraflar paylaşan Bayraktar, ”Bayraktar Akıncı tam güç motor yer testi” ifadesini kullandı.

https://www.iha.com.tr/haber-akinci-ihanin-tam-guc-motor-testi-yapildi-799475/


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 39214
  • 334
Selçuk Bayraktar canlı yayında duyurdu: İlk uçuşu çok yakın bir zamanda…

T3 Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Bayraktar CNN TÜRK’te Hakan Çelik’in sunduğu Hafta Sonu programına konuk oldu.

İşte Bayraktar’ın programda yaptığı açıklamalardan ve Teknofest’e dair verdiği bilgilerden satır başları:

Akıncı teslim edildiğinde dünyanın en moderni olacak.

Bu bir yarış sürekli daha iyisi çıkıyor. Akıncı büyük bir proje.

Terörle mücadelede kullanılacak.

İnsansız hava uçağına çalışıyor ABD ve Rusya. Bunlar çalışılıyor. Ama bu bir yarış.

Akıncı çok büyük bir proje. İlk uçuşu çok yakın bir zamanda olacak. Resmi proje takviminin önündeyiz.

Uçaklarımızın fiyatı İsrail’den aldığımız Heronların beşte biri kadardı.

Kendi sınıfında fiyat performans oranı en iyi olan diyebiliriz.

Yurt dışına satarken dışarıdaki piyasa fiyatına daha yakın bir fiyattan satıyoruz.

TB2 Katar’da 27 saat havada kalarak rekor kırdı. Kendi sınıfında ciddi bir rekor.

TEKNOFEST

İstiyoruz ki bu fuarlara yüzbinler milyonlar gelsin. Gençlerimize bu teknolojiler sevdirilsin. İnsan sevdiğinin peşinden gider. Ufak yaştan bu tür şeyleri sevmelerini istiyoruz.

Sadece oyun oynamak için değil. “Ben bunu nasıl yaparım”a merak salsın.

Teknofest çok büyük bir takım oyunu. Teknofest Atatürk Havalimanı’nda 17-22 Eylül arasında yapılacak.

Geçen yıl 550 bin katılımcı oldu. Bu sene katılım 5 katı gidiyor geçen yıla göre. 100 bini geçti on line kayıt yaptıranların sayısı.

Bu fuar ticari bir maksatla yapılmıyor. Girişler ücretsiz. Sürprizlerimiz var. Milli muharip uçağımızın prototipi olacak.

Akıncı orada olacak. Uçan araba Cezeri’yi görebilecek ziyaretçiler.

UÇAN ARAÇ CEZERİ PROJESİ

Dünyada 50’nin üzerinden uçan araba prototipi var. Bunların yola çıkması en az 15 sene. Biz de bu alanda varız. Çinli bir firma çok ileride bu alanda. 10-15 sene sonra havada uçan arabaları göreceğiz.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/selcuk-bayraktar-canli-yayinda-duyurdu-ilk-ucusu-cok-yakin-bir-zamanda-41330233
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 922
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #174 : 16 Eylül 2019, 21:14:37 »
« Son Düzenleme: 19 Eylül 2019, 20:25:58 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 110
  • DefenceTurk.com
Akıncı ilk uçuşunu nerede yapacak?
« Yanıtla #175 : 20 Eylül 2019, 17:31:42 »
Baykar Grubu tarafından geliştirilen ve ilk kez kamuoyunun karşısına Teknofest’te çıkan Akıncı İnsansız Hava Aracı (İHA) sisteminde ilk uçuş için gün sayılıyor. İki prototip yani test platformu üreten Baykar için yeni test merkezi Çorlu Havalimanı olacak.



Hem sivil hem de askeri amaçlı kullanılan Tekirdağ Çorlu Havalimanı için Baykar Grubu özel bir test merkezi hazırladı. Buradan havalanacak Akıncı, test süreçlerinin tamamlanmasının ardından Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edilecek.

KEŞAN EĞİTİM MERKEZİ

Baykar Grubu, ilk uçuşlarını yaptığı Bayraktar TB2 için Keşan’da bulunan askeri meydanı kullanıyordu. Ancak bu meydanın pist uzunluğu Akıncı’nın tam yüklü havalanması için yeterli değil. Bu nedenle 3 bin metre pist uzunluğuna sahip Çorlu seçildi. Keşan ağırlıklı olarak TB2’lerin ilk uçuşlarının yanı sıra personel eğitimi için kullanılıyor. Baykar, TSK, Jandarma ve Emniyet’in yanı sıra bu merkezde Katarlı ve Ukraynalı ekipleri de eğitmişti.

İLK UÇUŞ UKRAYNA MOTORU İLE

Akıncı’da ilk uçuş için kullanılacak motor, Ukrayna tarafından geliştirilen Motor Sich firmasına ait, 950-1050 shp arası güç üreten MS-500V-S ailesi ve 450-630 shp arası güç üreten AI-450C ailesi turboprop motorlarını test ediyor.

900 KİLOGRAM TAŞIMA KAPASİTESİ

Akıncı İHA Projesi kapsamında 40.000 fitte 24 saat havada kalış süresi, 4.5 ton ağırlığında, 900 kg faydalı yük, 450 kg dahili faydalı yük taşıyabilecek.

Kanat açıklığı 20 metre olan, Milli Elektronik Destek Podu, Milli AESA Radarı, Milli Görüş Hattı ve Uydu Haberleşme sistemi ile donatılacak olan AKINCI, TUSAŞ Motor Sanayii AŞ / TEI tarafından geliştirilen PD 220 motoru ile havalanması hedefleniyor.

Türkiye'nin bu sınıfta İHA geliştiren 3 ülkeden biri olacağı belirtilen projede AKINCI'nın MAM-L, MAM-C, Cirit, L-UMTAS, Bozok, MK-81, MK-82, MK-83, Kanatlı Güdüm Kiti (KGK)-MK-82, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM-A gibi mühimmat, füze ve bomba taşıyabilecek.

http://www.kokpit.aero/ak%C4%B1nc%C4%B1-test-ucusu-nerede-yapilacak

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #176 : 06 Ekim 2019, 17:59:09 »
Selçuk Bayraktar Akıncı'nın test görüntülerini paylaştı


<a href="http://youtu.be/fwea1u7Nz-Y" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/fwea1u7Nz-Y</a>

Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 173
  • 2
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #177 : 06 Ekim 2019, 18:43:39 »
Akıncı ne kadar hava-hava füzesi taşıyacak acaba
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2019, 18:49:16 Gönderen: Commander »
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.