nagaspin99

slot deposit 1000

slot 1000

data macau

wengtoto

slot deposit 1000

wengtoto

slot deposit 1000

agenslot

slot 5000

wengtoto

slot deposit 1000

slot 1000

slot deposit 1000

slot deposit 1000

togel online

slot88

slot deposit 1000

togel 5d

pgwin138

nagaspin99

slot online

nagaspin99

toto macau

togel macau

data macau 2026

nagaspin99

rajabandot

rajabandot

slot deposit 1000

rajabandot

slot deposit 1000

slot777

slot deposit1000

paito macau

slot777

pgwin138

slot 1000

nagaspin99

slot 1000

slot 1000

nagaspin99

slot

 
avatar_AVCI

KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
100 (46.1%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (7.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (18.4%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (11.5%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
19 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
16 (7.4%)

Toplam Oy Verenler: 217

Kesin ifadeler kullanmamak lazım. Tusaş ile saha'da imzalanan blok-1 tedarik sözleşmesi sanırım 20 uçak içindi. Bir yerlerde +20 opsiyon da olabilir diye sanki geçti.

-ilk 20 uçak silah ve taktikler eğitimi ve testleri ile geliştirmeler için ve pilot eğitimi için kritik.

-sonrasında eğwr yerli motor gecikecekse ilave 20 adet daha bu bloktan alınarak zaman kazanılmayq çalışılacak gibi.

Yani önce 20 , sonra gerekirse 20 uçak daha üretilecek. Buna göre ilk 20 uçak için 40 adet motorun anlaşmaya bağlanması olası. ( zaten 10 tane de önceden gelen var. Uçuş testlerinden sonra işi biten protoriplerin motorları da yedek olarak kullanılqcaktır mutlaka.)

Böyle ufak ufak ve sadece gerektiği kadar alım yaparak hem tasarruf etmek, hem yerli çözümleri beklemek hem de abd kpngre ve basınını ürkütmeden gemiyi yürütmek mantıklı gibi.

Hayırlısı.
Linkback: Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

SON DAKİKA:

ABD Dışişleri bakanlığı, F110 motorlarının Türkiye satışı için Kongreye resmen bildirim yaptı.

Kaynak: Yunus Paksoy

Güçhan ne işe yarıyor diye soranlar için bu son gelişmelerin hangi gelişmeler sonrasında oluştuğu açık bir durum....
Herşey kızılelma için

#8143
Denizci hocama katılıyorum Güçhan motorunun ortaya çıkışı Amerikalıların fikrinin değişmesinin en büyük nedenlerinden birisi. Mesajı almışlar demekki. Şimdilik Kaan için motor sorunu çözülmüş oldu. F-35 konusu çok zor fakat ben Hürjet'in F-404 motorları konusunda da gelişmeler bekliyorum.

Bu NATO zirvesi Türk - Amerikan ilişkileri bakımından büyük gelişmelere sahne olacak gibi.

#8144
Bütün cehaletimle bir öngörüde bulunayım,

Güçhan'ın bir nedeni de F-110'dan TF-35000'e geçecek uçaklarda çok ciddi, astarı kendini geçen revizyonlar gerektiği için F-110'un tüm besleme vs. dahil tüm giriş ve çıkışları aynı olan ama daha güçlüsü ile plug and use mantığı da olabilir.

Dile kolay, 20+20 = 40 uçaktan bahsediyoruz.

Arkadaşlar Yunanistan 2030 yılından itibaren F 35 savaş uçağı sahibi olmaya başlayacak. Bizde herhangi bir Zafiyet yaşamamak için 2032 ye kadar en az 40 adet Seri üretim KAAN uçağı üretmeliyiz.

Bu yüzden 80+20 (yedek motor) toplam 100 adet motora ihtiyacımız var. Umarım 2028 e kadar en az 100 adet Motor tedarik edilir. Yerli Motorlar 2030 sonrası hazır hale gelecekler.

Anıl Şahin 40 motor yazmış, sosyal medyada 80 motor deniliyor.

Kongre bildirimindeki motor sayısı kesin olarak kaç?

Alıntı yapılan: serkan1976 - Bugün, 15:34:30Anıl Şahin 40 motor yazmış, sosyal medyada 80 motor deniliyor.

Kongre bildirimindeki motor sayısı kesin olarak kaç?

80 Adet motor için bildirimde bulunmuş Trump Hükumeti

Peki bundan sonraki süreç nasıl işliyor?


"Bildirimin ardından ABD Kongresi'nin satışa itiraz etmek istemesi halinde 15 gün içinde ortak ret kararı çıkarması gerekiyor. Ancak böyle bir kararın her iki kanattan geçmesi ve olası başkan vetosunu aşacak çoğunluğu sağlaması gerektiği belirtiliyor.

Süreç tamamlanır ve Kongre'den engelleyici bir karar çıkmazsa, satışın onaylanmasının önü açılmış olacak. Reuters'a göre mevcut aşamada satışın engellenmesi olasılığı düşük değerlendiriliyor."

Hem Cumhuriyetçi hem de Demokrat partiden bolca Türkiye düşmanı senatör olduğu için yine de bekleyip görmek lazım bence..

Kongre'den ret cevabı gelmesi düşük olasılık, yeterli oy çoğaltması gerekiyor. 3-5 Türkiye düşmanı Yahudi lobicilerin yapabileceği karar değildir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren defenceturk.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz