@VLS sorulan “Kaynak” sorusuna kendi fikrini zikrederek cevap vermeye çalışmış. Yani soruya cevap vermemiş.
ASELSAN’ın Thales gibi firmalara T/R modülü üretirken modül üretiminde sıkıntı çekiyor olması mantıksız.
Ancak en acil olarak F16’lar Aesa radar beklerken, bu kadar güçlü bir radara gerekliliği ve aciliyeti soru götürür bir Akıncı’ya Aesa radar takılması garip. F16 radarı, Akıncı radarından daha büyük olacak. Uçuş denemesi yapılacaksa, bir nakliye uçağına takılıp bu deneme yapılabilirdi.
Neden Akıncı da, F16 değil? Asıl soru bu olmalı. Ayrıca bu radarlar ucuz değil. Uçağın maliyetinin hatırı sayılır bir bölümünü oluşturur Aesa radar (f16 V70 üzerindeki radar GaAs modüllü ve ABD 372 uçağın radar değişimine 1.8 milyar dolar para ayırmış - radar maliyeti 1 milyar dolar; yani 2.7 milyon dolar/radar olmasına rağmen, radarla bağlantılı ve değişmesi gereken elektronik ve aviyonik sistemlerin maliyeti de eklenince 1.8 milyarlık; yani 4.8 milyon dolar/radar gibi bir fatura çıkıyor - . Bizim GaN modüller kimbilir ne kadar?) Akıncı’nın maliyetini bu kadar arttırmak ne kadar akılcı, o da sorgulanabilir.
https://www.aviationtoday.com/2020/08/28/apg-83-aesa-radars-improve-f-16-air-air-air-ground-performance/
Merhaba
ASELSAN modül üretimi noktasında zaten herhangi bir sıkıntısı mevcut değil.
Lisans altı üretimleri başarılı bir şekilde yapabiliyor.
Edit:Yanlış anlaşılma olmasın burada bahsettiğim husus G/A modülleri değil.Burada sorun yerli AESA sistemine temin edilmek istenen belirli teknolojilerin Thales firmasının örtülü amgarbo uygulaması sonucu ilgili kompanentlerin temin edilememesinden kaynaklı.
Bu noktada enerji aktarım ve güç aktarım ve bu gücün tarama radarına iletim dengesini sağlayan işlemcilerin lisans altı üretimle karşılanamamasından kaynaklanan bir durum mevcut.
Bu yüzden devre iletim gücünü şu anlık düşürerek ilk olarak AKINCI üzerinde denemek istiyorlar.
Daha sonra ilerleyen dönemlerde bu gücü arttırılarak F-16 lara entegre edicekler.
Zaten o yüzden güçlü bir enerji ihtiyacına sahip AESA radarının Nakliye uçaklarında şu anlık denenmemesinin sebebi budur.
Çünkü çok fazla enerjiyi dengeli dağıtmasını sağlayacak yönlendiricilerin henüz tasarım ve testleri tamamlanmadı.