Gönderen Konu: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)  (Okunma sayısı 36871 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2779
  • 292
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #70 : 05 Kasım 2022, 12:33:19 »
Selçuk Mildar yada ANKA SAR radardaki o erimler yeterli değil 100 km en az olması gerekiyor. Birde sar radar ile milimetrik fotograf kalitesinde görüntü elde etmek ana gaye değil burada hareketleri izlemek için diyorum. Bahsettiğin radar uçağın altını görüntülüyor bize 100 km ilerdeki tank hareketinin tespiti lazım.

Bu uçak bu işi yapan meşhur Joint STARS. İHA daki sar radar ile bu uçağın yaptığı iş yapılırmı sence. Bu iş en minumum bir muharip uçak için geliştirilmiş AESA sar modu da olan radar ile en asgarisinden belki fakirin çözümü gibi yapılabilir ondan sordum afedersiniz

« Son Düzenleme: 05 Kasım 2022, 12:37:13 Gönderen: re »

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 410
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #71 : 05 Kasım 2022, 12:39:20 »
hocam,  Akıncı'nın radarsızı kaç adet alınacak ki?
radarlısı şimdilik "bir deneyelim"  projesi gibi görünüyor bana.

bu  arada,  bizim forumda pek konuşulmadı;  ama  TUSAŞ  ta insansız bir jet üzerinde çalışıyormuş haberlere göre.
belki de forvet değişecek.


Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2779
  • 292
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #72 : 05 Kasım 2022, 12:46:46 »
Şimdi baktım İsrail in F16 ya takılan ELM-2060P SAR podu 170 km menzilli. Akıcı böyle bir podu taşısa yada gövde içi yana bakar şekilde Global Hawk gibi taşısa oldu bitti işte bu ihtiyaç

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #73 : 05 Kasım 2022, 13:36:31 »
SAR sistemi uzaydan yeryüzündeki cisimleri belirleyebilecek bir sistemdir. Uydulardaki SAR sistemleri ile yeryüzündeki topoğrafyayı ve üzerindeki araç ve kişileri belirleyebilirsiniz. Gelen sinyaller yeterli çözünürlüğü olmasa dahi üst üste yapılan sadmeli taramalarla ve çok usta yazılım ve algoritmalarla sentetik olarak yeryüzündeki görüntüleri oldukça iyi çözünülürlükle izleyebilmek mümkündür.
Milsar sistemi 30 km mesafeden bulut altındaki araçların ve kişilerin hangisinin askeri, hangisinin sivil olduğunu belirleyip ona göre hedef bilgisi oluşturabilme kabiliyetine sahiptir.
Burada önemli olan tarama gücü, kullanılan dalga boyu, anten ebadı ve çok daha önemlisi yazılımdır. 1000km yükseklikten, 10m çapındaki bir antenle 5m çözünürlükle resim elde etmek mümkündür.
Aşağıda NASA’nın Nisar SAR sistemiyle 240km’den elde ettiği 2m’ye kadar inen çözünürlükteki resmî görüyorsunuz.

« Son Düzenleme: 05 Kasım 2022, 15:56:39 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #74 : 05 Kasım 2022, 14:14:31 »
Şimdi baktım İsrail in F16 ya takılan ELM-2060P SAR podu 170 km menzilli. Akıcı böyle bir podu taşısa yada gövde içi yana bakar şekilde Global Hawk gibi taşısa oldu bitti işte bu ihtiyaç

ASELSAN’ın SAR podu var. Menzil bilgisi bulamadım.

ASELSAN da SAR yapmış. 37km menzilli

https://www.aselsan.com.tr/en/capabilities/radar-systems/reconnaissance-surveillance-radars/sar-synthetic-aperture-radar

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #75 : 05 Kasım 2022, 16:59:35 »
Çünkü çok fazla enerjiyi dengeli dağıtmasını sağlayacak yönlendiricilerin henüz tasarım ve testleri tamamlanmadı.

Detaylı yanıt için çok teşekkürler.  :)

Anladığımı ifade edeyim: Ampulleri yaptık, onları soğutmayı da becerdik. Ama bu ampullerin anlık olarak farklı şiddette yanmasını sağlayacak, programlanabilir ve güçlü trafo da sıkıntı var.

Çevrimdışı VLS

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 127
  • 62
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #76 : 05 Kasım 2022, 19:26:26 »
Çünkü çok fazla enerjiyi dengeli dağıtmasını sağlayacak yönlendiricilerin henüz tasarım ve testleri tamamlanmadı.

Detaylı yanıt için çok teşekkürler.  :)

Anladığımı ifade edeyim: Ampulleri yaptık, onları soğutmayı da becerdik. Ama bu ampullerin anlık olarak farklı şiddette yanmasını sağlayacak, programlanabilir ve güçlü trafo da sıkıntı var.

Kesinlikle onuda çözdükten sonra artık F-16'larımıza entegrasyonu sağlanıcaktır :)

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #77 : 05 Kasım 2022, 21:14:38 »
@VLS sorulan “Kaynak” sorusuna kendi fikrini zikrederek cevap vermeye çalışmış. Yani soruya cevap vermemiş.
ASELSAN’ın Thales gibi firmalara T/R modülü üretirken modül üretiminde sıkıntı çekiyor olması mantıksız.
Ancak en acil olarak F16’lar Aesa radar beklerken, bu kadar güçlü bir radara gerekliliği ve aciliyeti soru götürür.
Bir Akıncı’ya Aesa radar takılması garip. F16 radarı, Akıncı radarından daha büyük olacak. Uçuş denemesi yapılacaksa, bir nakliye uçağına takılıp bu deneme yapılabilirdi.
Neden Akıncı da, F16 değil? Asıl soru bu olmalı. Ayrıca bu radarlar ucuz değil. Uçağın maliyetinin hatırı sayılır bir bölümünü oluşturur Aesa radar (f16 V70 üzerindeki radar GaAs modüllü ve  ABD 372 uçağın radar değişimine 1.8 milyar dolar para ayırmış - radar maliyeti 1 milyar dolar; yani 2.7 milyon dolar/radar olmasına rağmen, radarla bağlantılı ve değişmesi gereken elektronik ve aviyonik sistemlerin maliyeti de eklenince 1.8 milyarlık; yani 4.8 milyon dolar/radar gibi bir fatura çıkıyor -  . Bizim GaN modüller kimbilir ne kadar?) Akıncı’nın maliyetini bu kadar arttırmak ne kadar akılcı, o da sorgulanabilir.

https://www.aviationtoday.com/2020/08/28/apg-83-aesa-radars-improve-f-16-air-air-air-ground-performance/
Aynen, söyleyince trolleri üşüşüyor. Akıl mantık işi mi bu şimdi?

F16 dururken veya diğer ülkelerdeki gibi normali olan, nakliye uçağı ile test etmek dururken.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #78 : 05 Kasım 2022, 21:56:24 »
Aynen, söyleyince trolleri üşüşüyor. Akıl mantık işi mi bu şimdi?

F16 dururken veya diğer ülkelerdeki gibi normali olan, nakliye uçağı ile test etmek dururken.

Cevabını vermiş @VLS, dikkatli okuyunuz. Okumadan yorum yapmayınız Sayın baryshx.

T/R Modüllerini ürettik, onları soğutmayı da becerdik. Ama radar henüz F16'ya takılacak kadar kuvvetli değil, çünkü çok miktarda enerjiyi hassas ve dakik olarak T/R modüllerine aktaracak işlemcilerde, Thales tarafından uygulanan örtülü ambargo nedeniyle gecikme var.

Bu nedenle, Murad radarının gücü azaltılmış bir versiyonu Akıncı'ya monte edilerek zaman kazanılacak. Tam güçteki versiyonu ise, ya bir nakliye uçağında ya da gereken enerjiyi verecek şekilde modifiye edilmiş bir Akıncı'da denenecek.
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2022, 22:25:18 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #79 : 05 Kasım 2022, 22:02:49 »
Belki bu da aynı zamanda yerli Awacs ön çalışması olabilecek ????