TF-6000/10000 ailesi Kızılelma, Anka-3, TB-4 derken en az 200 satışı var bence. Bunun dışında 100 metre altı deniz platformlarında gaz türbini olarak tek veya birkaç adet gemi büyüklüğü ve ağırlığına göre kullanılabilir. Ayrıca C-130 sınıfı uçakları da turboprop cinsi güçlendirebilir.
Ama helikopter açısından bunun yarısı civarı güç veren bir motor ihtiyacı var.
Sn Mehmet05,
Güzel ve doğru söyledikleriniz. Sn Akşit’te aynı şeyleri söyledi.
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz diye bir laf var. Bu sizin ve Sn Akşit’in söylediğiniz motorları üretmek için önce tasarlayıp geliştirmek lazım. Bu aynen içten yanarlı motorun döküm dış kabını alıp yeni motor yapmaya benzer. PD170 motorunun dışı anımsadığım kadarıyla dışarıdan geliyor. Biz bunun üzerine kendi tasarımımızla PD170’i geliştirdik. Şimdi de PD180 ve PD222 motorlarını geliştirmeye çalışıyoruz. Bu motorların herbiri ayrı özelliklerde ki aynı hacimde (2100cc) olmasına rağmen.
Sn Akşit ve sizin söylediğiniz şekilde TF6K’den turboşaft ya da gemi türbin motoru yapmak demek yepyeni bir motor geliştirmek demektir. Zaman, para ve insan/beyin gücü ister. Yapıp ateşledikten sonrada seneler süren testi var gene.
Tabii ki gözü karartıp, yapabiliriz! Ama yukarıda saydığım nedenlerle hakikatten yapabilirmiyiz ona bakmak lazım. Acil bitirilmesi gereken daha o kadar çok işi var ki TEİ’nin! Bakınız TS1400 uçtu. Ama hala koca bir ekip geliştirmeye devam ediyor. Seri üretime geçinceye kadar ve hatta belli bir süre daha devam eder bu geliştirme.