Sn Serkan1976,
Daha öncede yazmıştım; TS1400 motoru radyal hava akışlı. Bu motorlarda 2 kademe ötesine geçiş mümkün değil. Yani bu motoru geliştirmek zor. Ufak tefek modifikasyonlar ile biraz daha yüksek güç belki alınabilir. O kadar.
Ama çapını büyütüp motoru yeniden tasarlarlarsa belki daha güçlü bir motor yapabilirler. O da limitleri zorlamanın ötesine geçemez.
Ama bize T700 motoru gibi çoklu kompresör kademesi olan eksenel hava akışlı motor lazım.
Onun için de Sn Merzifonlu’nun yazdığı gibi para ve insan kaynağı bulmak gerekir.
Hatırladım Sayın Yaşar... Ama T-129 içinde modifiye edilmiş bir TS-1400 çok da gerekli değil görüşüne katılmıyorum...Dünya'nın bin türlü hali var , ABD'nin motor temininde sıkıntı yaratmayacağını bilemeyiz ve T-129'un T-929'dan daha çok ihracat potansiyeli olduğunu düşünüyorum...
Pakistan T-129 temininde ABD motor ambargosu sorununu aşamadık mesela... ABD motorlu isteyen/ABD'nin OK verdiği ülkelere Honeywell motoruyla ; ABD'nin onay vermediği ülkelere TS-1400 ile satılabilir... Her ülkenin T-929 gibi ağır savaş helikopteri isteği olamaz , tam tersi light bir savaş helikopterinin daha çok talep göreceğini düşünüyorum...
TS-1400'ü Sayın Yaşar'ın yukarıda dediğiniz gibi biraz daha malzeme bilimi eklemesiyle geliştirip rahatlıkla 2000 hp sınırına dayayabilir T-129 yanında GÖKBEY'in performansını iyice artırıp satış rakamlarını daha da yukarı çekebilir...