Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 221175 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #600 : 03 Haziran 2023, 22:18:41 »
İlk resim neresi bilmiyorum ama beşiktaş değil

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #601 : 03 Haziran 2023, 22:24:38 »
Türk savunma sanayi tarihinin en önemli gelişmesi kanımca bu olaydır...Hayırlı olsun

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 458
  • 48
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #602 : 04 Haziran 2023, 06:30:56 »
İlk resim neresi bilmiyorum ama beşiktaş değil

Fenerbahçe Kadıköy orası

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #603 : 04 Haziran 2023, 14:50:07 »
İlk resim neresi bilmiyorum ama beşiktaş değil

Fenerbahçe Kadıköy orası

Aman DelKu hocam bize sakın Fenerbahçe deme... Sırf o Fenerbahçe stresinden kurtulmak için bu foruma giriyorum burada da karşıma Fenerbahçe çıktı....

ALİ KOÇ is-ti-fa  :D :D :D

Çevrimdışı malaga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 229
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #604 : 05 Haziran 2023, 11:53:06 »
Muthiş bir iş cıkardılar dünya tarihindeki sifırdan helikopter motorunu bu kadar kısa sürede çıkartan ilk ekip diyebiliriz. darısı tf6000 ve diğerlerinin başına.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1337
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #605 : 06 Eylül 2023, 20:08:25 »
1 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT GELEBİLİR

TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, TRT Haber’de canlı yayında yaptığı açıklamada, Gökbey için 1 milyar dolarlık, 32 adetlik bir ihracat teklifi olduğunu duyurdu.

Acaba kim? Suudi Arabistan, BAE, Katar, Malezya benim aklıma gelenler.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #606 : 06 Eylül 2023, 20:28:57 »
Muthiş bir iş cıkardılar dünya tarihindeki sifırdan helikopter motorunu bu kadar kısa sürede çıkartan ilk ekip diyebiliriz. darısı tf6000 ve diğerlerinin başına.
Yaptıkları mükemmel de motorun seri üretime girmesi ayrı bir olay. Motorun eko sistemini oluşturması lazım TEİ’nin. Bu da kolay değil. Prototip üretimiyle seri üretim çok farklı bir iş. Yapacaklar mutlaka. Orası kesin ama zamana karşı bir yarış var şimdi.
Sonra TEİ’nin asıl önceliği şu anda TF6K ve TF35K olmalı. İhracata motor yetiştireceğiz diye Türbofan motor projelerinden hem insan hemde finansal kaynak aktarmasalar bari!
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2023, 20:30:57 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1497
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #607 : 06 Eylül 2023, 21:24:07 »
Muthiş bir iş cıkardılar dünya tarihindeki sifırdan helikopter motorunu bu kadar kısa sürede çıkartan ilk ekip diyebiliriz. darısı tf6000 ve diğerlerinin başına.
Yaptıkları mükemmel de motorun seri üretime girmesi ayrı bir olay. Motorun eko sistemini oluşturması lazım TEİ’nin. Bu da kolay değil. Prototip üretimiyle seri üretim çok farklı bir iş. Yapacaklar mutlaka. Orası kesin ama zamana karşı bir yarış var şimdi.
Sonra TEİ’nin asıl önceliği şu anda TF6K ve TF35K olmalı. İhracata motor yetiştireceğiz diye Türbofan motor projelerinden hem insan hemde finansal kaynak aktarmasalar bari!

TEI'nin büyümede patlama yapması lazım. Ama altyapı, ekosistem uygun mu? TUSAŞ çok fazla alanda ürün çıkartıyor. Akşit hoca motor projesi 5 yıl sonradan başladı diyor. Ama sanki TUSAŞ çok daha fazla takımı sahaya sürebilirken, TEİ bir iki kaptan'ın çevresinde takım oluşturabiliyor. Yine TUSAŞ çok fazla taşeron kullanıyor. Hatta, daha önce de yazdım, kurum kültürü haline getiriyor bunu.  TEİ bunu yapabilir mi acaba?  Motor üretmek için taşeronluğun gerektireceği sermaye, makina ekipman ve teknoloji çok mu sıkıntılı acaba ? Yoksa birden bu iklim oluşur mu kısa sürede ?     

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #608 : 06 Eylül 2023, 21:48:53 »

Yaptıkları mükemmel de motorun seri üretime girmesi ayrı bir olay. Motorun eko sistemini oluşturması lazım TEİ’nin. Bu da kolay değil. Prototip üretimiyle seri üretim çok farklı bir iş. Yapacaklar mutlaka. Orası kesin ama zamana karşı bir yarış var şimdi.


200'ün üzerinde LHTEC CTS800'ün lisans altı seri üretimini üstlenmiş halihazırda bir ekosistem yok mu ? Aynı güç grubundalar sonuçta ve TS1400 , CTS800'e göre daha basit bir motor değil mi ? En basitinden Sayın F. Akşit TS1400'ün içindeki yağlama sisteminin helikoptere askeri standartlarda manevra olanağı sağlamadığını-gerekli aksesuarın motorda kullanılmadığını söylemişti diye hatırlıyorum.
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2023, 22:16:17 Gönderen: Bürküt »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #609 : 06 Eylül 2023, 23:30:33 »

Yaptıkları mükemmel de motorun seri üretime girmesi ayrı bir olay. Motorun eko sistemini oluşturması lazım TEİ’nin. Bu da kolay değil. Prototip üretimiyle seri üretim çok farklı bir iş. Yapacaklar mutlaka. Orası kesin ama zamana karşı bir yarış var şimdi.


200'ün üzerinde LHTEC CTS800'ün lisans altı seri üretimini üstlenmiş halihazırda bir ekosistem yok mu ? Aynı güç grubundalar sonuçta ve TS1400 , CTS800'e göre daha basit bir motor değil mi ? En basitinden Sayın F. Akşit TS1400'ün içindeki yağlama sisteminin helikoptere askeri standartlarda manevra olanağı sağlamadığını-gerekli aksesuarın motorda kullanılmadığını söylemişti diye hatırlıyorum.
CTS800 lisans altı üretimde parçaların hatırı sayılır bir kısmı dışarıdan hazır geliyordur. CTS800’den çok ta geri kalır bir motor değil TS1400. Zaten neredeyse kopyası.
Sn Akşit sadece TS1400’ün Gökbey’de kullanılanı için askeri kullanıma uygun değil demişti. Örneğin takla attığında ya da çok keskin manevralarda yağlama sorunu yaşayabilir motor. O bakımdan yağlama sisteminin ona göre tasarlanması gerekir demişti. İstenirse yaparız demişti ki son bir haberde bu konuda çalışmanın başladığını okumuştum bir yerde.