Gönderen Konu: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ  (Okunma sayısı 221069 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1336
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #620 : 06 Kasım 2023, 22:25:47 »
Türkiye'nin milli imkanlarla geliştirilen ilk genel maksat helikopteri olan TUSAŞ GÖKBEY, 15.000ft irtifada yüksek irtifa testlerine devam ediyor!


https://twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1720821911179927747

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #621 : 06 Kasım 2023, 22:56:26 »
Türkiye'nin milli imkanlarla geliştirilen ilk genel maksat helikopteri olan TUSAŞ GÖKBEY, 15.000ft irtifada yüksek irtifa testlerine devam ediyor!


https://twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1720821911179927747

TS-1400 ile aynı uçuşun yapılması dileğiyle....

Çevrimdışı aydındurmus

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #622 : 07 Kasım 2023, 12:00:07 »
Türkiye'nin milli imkanlarla geliştirilen ilk genel maksat helikopteri olan TUSAŞ GÖKBEY, 15.000ft irtifada yüksek irtifa testlerine devam ediyor!


https://twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1720821911179927747

TS-1400 ile aynı uçuşun yapılması dileğiyle....

https://www.trthaber.com/haber/gundem/turkiyenin-ilk-jet-motoru-gokbey-ile-havada-762127.html

Sy.Serkan1976 testler zaten ts1400 ile 22.04.2023 yılından beri yapılıyor bu testte yüksek irtifa testi...

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1336
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #623 : 07 Kasım 2023, 22:27:03 »
Bu testte kullanılan motor TS-1400 değil. CTS-800. TS-1400 helikoptere takılıp testleri başladı ama henüz yüksek irtifa testleri başlamadı.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #624 : 07 Ocak 2024, 08:31:21 »
Galiba az önce, daha önce kimse tarafından düşünülmemiş bir hava aracı konsepti keşfettim! 8) İlk sizinle paylaşmak istedim.  :D

Uzun süredir esas fikir aklımdaydı. Ancak, standart dışı bir tür aktarma gerektirdiği için, şimdiye kadar kendimi ciddiye almamıştım. Tasarımda farklı bir düzenleme yapınca, standart helikopter aktarmasıyla da bu işin olabileceğini fark ettim. Ve artık kendimi ciddiye alıyorum.

Özelliği nedir derseniz: Tiltrotorların tüm avantajlarına sahip, ancak onların aksine, dönen bir mafsalı yok! :o Bu nedenle, bakım ve işletme masrafları, tiltrotorlardan çok daha düşük olacak.  8)

Konsepti doğrulamak için, bir model hava aracında uygulamam gerekiyor. Bunu yapacak güvenilir bir modelci tanıyor musunuz?
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2024, 08:42:15 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2785
  • 292
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #625 : 07 Ocak 2024, 09:23:57 »
ben yılın adamı olarak baştan uyarayım sonra kalbin kırılmasın
Bu aracı tasarlarken eğer iki motoru var ise bir motor bozulsa bile araç diğer motorun gücü ile yere inebilecek şekilde olmalı.
Üç tane helikopter tasarımı düşünün bir tanesi tek motorlu diğer ikisi çift motorlu. Ama çift motorlulardan bir tanesi klasik helikopter öbürü öyle tasarlanmış ki bir pervaneyi bir motor diğer pervaneyi diğer motor çalıştırıyor. Bu üç helikopteri güvenlik derecesine göre sıralayalım. En güvenli klasik cift motorlu helikopter olur çünkü iki motordan ikiside aynı anda bozulursa araç düşer. Sonraki güvemli olan tek motorludur oda tek motor bozulursa düşer. En güvensiz olan ise çift motorlu olan her pervaneyi bir motor çeviren araçtır. Onda iki motordan her hangi birisi bozulursa araç düşer. Çift motor olmasına rağmen tek motorludan iki kat tehlikelidir

Çevrimdışı aydındurmus

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #626 : 07 Ocak 2024, 10:21:25 »
MERZİFONLU sizin düşüncenizde 2 motor tek dişli kutusuna bağlanıyor kutudan çıkış 2 adet üst üste ( 2 ayrı çıkışta olabilir)pervane mevcut fakat motorlardan herhangi biri bozulduğunda pilot istediği takdirde arızalı olan motorun güç verdiği pervaneyide sağlam olan motora aktarabiliyor yanlışmı düşünmüşüm....

Çevrimdışı aydındurmus

  • CEZALI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 385
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #627 : 07 Ocak 2024, 10:23:37 »
Galiba az önce, daha önce kimse tarafından düşünülmemiş bir hava aracı konsepti keşfettim! 8) İlk sizinle paylaşmak istedim.  :D

Uzun süredir esas fikir aklımdaydı. Ancak, standart dışı bir tür aktarma gerektirdiği için, şimdiye kadar kendimi ciddiye almamıştım. Tasarımda farklı bir düzenleme yapınca, standart helikopter aktarmasıyla da bu işin olabileceğini fark ettim. Ve artık kendimi ciddiye alıyorum.

Özelliği nedir derseniz: Tiltrotorların tüm avantajlarına sahip, ancak onların aksine, dönen bir mafsalı yok! :o Bu nedenle, bakım ve işletme masrafları, tiltrotorlardan çok daha düşük olacak.  8)

Konsepti doğrulamak için, bir model hava aracında uygulamam gerekiyor. Bunu yapacak güvenilir bir modelci tanıyor musunuz?

dönen mafsal yoksa ne ile döndürülecek manyetik alan ilemi...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #628 : 07 Ocak 2024, 11:22:13 »
ben yılın adamı olarak baştan uyarayım sonra kalbin kırılmasın
Bu aracı tasarlarken eğer iki motoru var ise bir motor bozulsa bile araç diğer motorun gücü ile yere inebilecek şekilde olmalı.

Hepsi düşünüldü, dert etmeyin. 5 Yıldır tasarımın üzerinde düşünüyordum. Emin olmasam tasarımdan, yazmazdım. En sert eleştirileri kendime yapıyorum ben...

Kaç yıldır forumlarda yazıyorum, hiç daha önce böyle bir iddiada bulundum mu? Bulunmadım. Ha bu arada, araç çift motorlu.

MERZİFONLU sizin düşüncenizde 2 motor tek dişli kutusuna bağlanıyor kutudan çıkış 2 adet üst üste ( 2 ayrı çıkışta olabilir)pervane mevcut fakat motorlardan herhangi biri bozulduğunda pilot istediği takdirde arızalı olan motorun güç verdiği pervaneyide sağlam olan motora aktarabiliyor yanlışmı düşünmüşüm....

O zaten olması gereken ve helikopterlerle tiltrotorlarda olan bir şey. Yeni değil. Magnetik alan falan da yok.

Bu tasarımda yenilik, aktarmada veya motorda değil. Aracın çalışma prensibi, hem tiltrotorlardan ve hem de helikopterlerden farklı.

Standart Gökbey motorlarını + aktarmasını ve hatta -kuyruk hariç- Gökbey gövdesini kullanacak. Kuyruk ve ana rotor tasarımı farklı. O nedenle fiiliyata hızlı geçecektir. Gökbey başlığı altında bu nedenle yazdım. Gökbey altyapısını kullanacak.
-------------------------------------------------------------------

Helikopter gibi havada asılı kalabilen, ve aynı zamanda 3 aşağı 5 yukarı Hürkuş kadar hızlı uçabilen, menzili de -aynı miktarda yakıtla- helikopterlerden neredeyse 3 katı fazla bir araç olacak. Tiltrotorlardaki gibi mafsalları da olmayacak. İmkansız gibi geldiğini biliyorum size, ama yemin ederim bu mümkün.
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2024, 11:43:16 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2785
  • 292
Ynt: T625 GÖKBEY ÖZGÜN GENEL MAKSAT HELİKOPTER PROJESİ
« Yanıtla #629 : 07 Ocak 2024, 11:27:18 »
Bizim forumlardan çok öyle proje çıktı. Baykar da dahil buna.