Denize uyumlu bir atak 129 helikopteri için, iniş takımlarından tutun gövdenin büyük kısmı, motor alıkları ve motorun kendisi dahil, tüm aviyonikleri korozyona karşı dayanıklı hale getirilmiş olması gerekir. Bunun için de helikopterin baştan aşağı tekrar tasarlanması lazımdır. Ayrıca deniz platformlarında çalışacak helikopterlerin palleri katalanabiliyor olmalıdır.
Deniz platformlarında iş görecek helikopterlerin t-129 atak helikopterinden daha büyük tonajlı olması daha avantajlı olacaktır. Kara hedeflerine, bilhassa dağlık kara hedeflerine taarruz düşünülmüyorsa, ya da sahile çıkartma esnasında CAS harekat düşünülmüyorsa , T-929 (atak 2) ebadında, ya da Seahawk büyüklüğünde helikopterler denizde daha etkin olacaklardır. Havadan en az 2 x adet MRAShM (orta menzilli Anti gemi füzesi) ya da Orka hafif Torpedo atabilecek kapasitede helikopter olması gerekir. T-129 birçok görev için hafif kalabilir. LHD’lerin üzerindeki ağır sınıf helikopterler, bu platformları ölümcül savaş makinelerine çevirirler. (Japon’lar bunları ağır muhrip olarak adlandırıyorlar)