Şahsen bunu ilk defa duyuyorum. Acaba Türk motoru dediği F404 motorunu yanma odası dahil büyük kısmını biz mi yapıcağız acaba. Yoksa şuan bildiğimiz yapılan böyle bir motor yok
Ucu açık bir laf “ileride”!
F404 motorunu GE ile birlikte rahatlıkla üretir TEİ. Ama bu, Türk motoru yapmaz o motoru. Özgün motor için TEİ’nin kendi tasarımı olması lazım motorun.
Rusya ve ABD dışında 30000lbf Sınıfı başarılı savaş uçağı motoru üreten başka ülke yok. Çinliler hala debeleniyorlar motor ömrünün kısalığıyla.
Fransızlar CFM ortaklığı ile GE ile birlikte büyük motor işine girmiş durumdalar. Yoksa onlar da 20000lbf civarında maksimum itkili motor üretiyorlardı.
İngilşzler ise, RR ile, sivil uçak motorlarında yüksek itkiye sahip türbofan motor üretiyor. (Trent-1000 motoru 72300lbf itki üretiyor.)
Durum böyleyken bizim f110 Sınıfı “özgün” motor üretmemiz biraz karmaşık ve zor bir iş.
Olmaz değil. Ama F110’a çok benzer ama o motorun patent haklarını etkilemeyecek motor olursa!
O bakımdan mantıklı olanı önce TF6000. Sonra TF12000(Hürjet). En son da TF24000(MMU).