Gönderen Konu: T-129 ATAK PROJESİ  (Okunma sayısı 674507 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1760 : 07 Nisan 2022, 12:16:52 »
Malezya olabilir.,Nijerya olabilir, El salvador olabilir tabi hiç bilmediğimiz ülkelerde olabilir. Bu dediklerim kısa süre önce antlaşma imzalamış ve Tusaş tesisilerini gezmiş oldukları için olma ihtimalleri yüksek.
Ve şimdiye kadar 12 tane ihraç etmek büyük başarı Pakistan'a olsaydı 42 atak 10 senelik bir helikopter için gayet iyi bir rakam.

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1761 : 07 Nisan 2022, 12:25:55 »
Ben gelecekte her ne kadar Koreliler ile araları çok iyi olup ortak platform geliştirselerde (KFX) Endonezya nın bu helikopterleri alabileceklerini  öngörüyorum. Ki alsalar 20 ile 30 arasında hatta daha fazla bile alabilirler. He Amerika motor ihracı izin verirmi onu bilemem.


Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1762 : 07 Nisan 2022, 12:41:40 »
Malezya olabilir.,Nijerya olabilir, El salvador olabilir tabi hiç bilmediğimiz ülkelerde olabilir. Bu dediklerim kısa süre önce antlaşma imzalamış ve Tusaş tesisilerini gezmiş oldukları için olma ihtimalleri yüksek.
Ve şimdiye kadar 12 tane ihraç etmek büyük başarı Pakistan'a olsaydı 42 atak 10 senelik bir helikopter için gayet iyi bir rakam.

Bence Brezilyayı da ekleyelim

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1763 : 07 Nisan 2022, 12:47:29 »
Tabi olabilir ben Arjantin'i bile eklerim çünkü bu adamlara biz uyduda sattık.Ama MMU nün RR motoru olayından Arjantin'e satmamıza ne derler. İzin verirler mi, Amerika ne der bilemiyorum. Ama Arjantin'e Amerika izin verir gibi.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1764 : 07 Nisan 2022, 13:09:09 »
Tabi olabilir ben Arjantin'i bile eklerim çünkü bu adamlara biz uyduda sattık.Ama MMU nün RR motoru olayından Arjantin'e satmamıza ne derler. İzin verirler mi, Amerika ne der bilemiyorum. Ama Arjantin'e Amerika izin verir gibi.
. Airport programı videosunda TUSAŞ yetkilisi Hürjet ileride Türk motoru ile uçacak diyordu

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1765 : 07 Nisan 2022, 13:18:31 »
Şahsen bunu ilk defa duyuyorum. Acaba Türk motoru dediği F404 motorunu yanma odası dahil büyük kısmını biz mi yapıcağız acaba. Yoksa şuan bildiğimiz yapılan böyle bir motor yok

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1766 : 07 Nisan 2022, 13:27:01 »
Bu 6000 sınıfı bir motor vardı planlanan, o galiba, uygun olduğumda linki atayım

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1767 : 07 Nisan 2022, 14:35:23 »
TF6000 motoru, üretildiği haberi doğruysa, 6000lbf kuru itkili bir motor. F404 motoru 11000lbf kuru itkiye sahip. Alakası yok.
Hürjet için uygun olacak motorlar:
F404-GE : 17700lbf afterburner ile
F414-GE : 22000lbf afterburner ile
EJ-200  :  20200lbf afterburner ile (Eurojet motoru)
RD-33 : 18285lbf afterburner ile (Rus Klimov motoru)
Bunların dışındaki motorlar, uçakta ciddi modifikasyon ister. TF6000 kullanalım derseniz çift motor kullanmanız gerekir.
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2022, 14:36:01 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1768 : 07 Nisan 2022, 14:59:30 »
Şahsen bunu ilk defa duyuyorum. Acaba Türk motoru dediği F404 motorunu yanma odası dahil büyük kısmını biz mi yapıcağız acaba. Yoksa şuan bildiğimiz yapılan böyle bir motor yok
Ucu açık bir laf “ileride”!
F404 motorunu GE ile birlikte rahatlıkla üretir TEİ. Ama bu, Türk motoru yapmaz o motoru. Özgün motor için TEİ’nin kendi tasarımı olması lazım motorun.
Rusya ve ABD dışında 30000lbf Sınıfı başarılı savaş uçağı motoru üreten başka ülke yok. Çinliler hala debeleniyorlar motor ömrünün kısalığıyla.
Fransızlar CFM ortaklığı ile GE ile birlikte büyük motor işine girmiş durumdalar. Yoksa onlar da 20000lbf civarında maksimum itkili motor üretiyorlardı.
İngilşzler ise, RR ile, sivil uçak motorlarında yüksek itkiye sahip türbofan motor üretiyor. (Trent-1000 motoru 72300lbf itki üretiyor.)
Durum böyleyken bizim f110 Sınıfı “özgün” motor üretmemiz biraz karmaşık ve zor bir iş.
Olmaz değil. Ama F110’a çok benzer ama o motorun patent haklarını etkilemeyecek motor olursa!
O bakımdan mantıklı olanı önce TF6000. Sonra TF12000(Hürjet). En son da TF24000(MMU).

Çevrimdışı AeroSpaceEngineering

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 66
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1769 : 07 Nisan 2022, 16:01:43 »
Yaşar peki 2-3 sene önce TEİ TS 3000 turboshaft motoru yapılacağı söylenmişti. Bu motorun Turbofan hali gerekli revüzyonlarla TF12000+ olabilir. Tabi çözülmesi gereken radyal kompresör gibi olaylar var ama ortak bir platform olacaktır en nihayetinde. Hatta ben TS3000 motorunu kullanarak turboprop. küçük kargo uçağı mini awacs gibi sistemlerin çıkacağını düşünüyorum.
Tusaş'ın gelecekte ki hedeerinden biride bölgesel yolcu uçağı olacak gibi.Tabi 2030 lardan sonra. Senin düşüncen nasıl?