Gönderen Konu: T-129 ATAK PROJESİ  (Okunma sayısı 673764 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44314
  • 615
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1780 : 13 Mayıs 2022, 08:40:34 »
Söz meclistendışarı,  "Navalize" diye yabanci dilden cevirmeye calisip cok cirkin bir ifade turettik diye düşünüyorum...

Şuna "denize uyumlu" desek olmaz mi?

Teknik terimlerin Türkçe karsiliklarini turetmemek gibi bir zaafimiz var, yazik oluyor..

Birakin turetmeyi, var olan kelimelerin yerine yabanci kelimeleri kullanma gibi bir heves türedi beni rahatsız ediyor..

Kışkırtıcı yerine provokatif gibi örneğin...yasal yerine legal..yerel yerine lokal..toplumsal yerine sosyolojik..konum yerine pozisyon..gozden gecirme yerine revize etmek, hele bir " aksyon almak" lafi varki kafa göz dalasim geliyor :)
ornekler çoğaltılabilir

Ne gerek var?

Kusurma bakmayın konu dışında ama bana dokunuyor arkadaş..dili korumanın sınırı korkmadan farkı yok bence..

+1
Bu konudaki takıntım meşhurdur. Kesinlikle katılıyorum. Pek çok konuda olduğu gibi savunma sanayi ile ilgili forum vs tartışma ortamlarında da aşırı seviyede yabancı teknik terimler kullanılıyor. Zamanla az da olsa alışsam da yine de bana son derece itici geliyor. Aslında pek bir şey bilmeyip, çok şey biliyormuş izlenimi vermek için yabancı kelimelerle teknik bilgi paylaşımı veren insanlarla dolu bir ortamdaymışım gibi hissettiğim çok olmuştur.   ::)
Kullanılan yabancı kelimeleri artık kalıplaşmış kelimeler olarak kabullenmeye çalışarak bu konunun üzerimde yarattığı stresi azaltmaya çalışıyorum.  ::) ::)

Deniz şartlarına dayanıklı elimizdeki tek saldırı helikopteri Super Cobra. Bu amaca uygun ATAK veya farklı bir helikopter hazır olana kadar bu helikopterleri kullanacağımız konuşuluyordu. Sık sık eğitim uçuşları yapıyorlar Sakarya'da. Dün üzerimden bir tane geçti ve videosunu çektim. Cep telefonuyla çekim için oldukça yakın olması gerekse de fena görüntü olmadı.  :)
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 598
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1781 : 13 Mayıs 2022, 15:35:16 »
Yalnış hatıramıyorsam biz Süper Kobra istediğimizde ABD Deniz Piyadeleri elimizde yeteri kadar yok veremeyiz demişlerdi yıllar yıllar önce... Onlarda o Kobra ları W'den Z versionuna yükseltmişlerdi... Bizim Deniz kuvvetlerine kaydırdıklarımızın hala ömrü varsa bizde yükseltelim en azından soralım; Hani pazarlamacılık açısından iyi bir hareket değil bakın Türklerde Kral Kobrayı tercih etti diye reklamı yapılacaktır oda ayrı ; ama en kolay çözüm bu olacaktır diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2022, 15:38:50 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7750
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1782 : 13 Mayıs 2022, 16:31:18 »
Savaş durumunda korozyon morozyon düşünmeden gemilerde kullanılır diye  düşünüyorum...

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1479
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1783 : 13 Mayıs 2022, 16:40:24 »
Yerden havaya atilan bu kadar fuze varken, hangi helikopter olursa olsun epey bir karsi onlem ile donatilmasi gerek..

Ruslarin Ukraynadaki halini goruyoruz..peynir ekmek gibi helikopter kaybediyorlar..

Caresi nedir bilemiyorum ama....

Oyle bir hale geldi ki, sokaktan adam toplayip 2 gun egitseniz bu tarz fuzeleri sallayabilecek hale geliyor neredeyse

« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2022, 16:51:34 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1784 : 13 Mayıs 2022, 16:55:30 »
Savaş durumunda korozyon morozyon düşünmeden gemilerde kullanılır diye  düşünüyorum...
Bir kaç saatlık deniz suyu/havası ile temas etsin helikopter, korozyon başlar.
Kısa süreli iniş kalkış dahi helikopterin yapısal düzenini bozabileceği için uygun olmayabilir. Belli yükseklikte gemilere eşlik gibi görevleri icra edebilirler. Ama t-129’u birkaç saat gemi güvertesinde tutarsanız, geri dönüşü mümkün olmayan korozyon ve tahribatla karşılaşırsınız.
ABD, Apache’leri kısa süreli görevler için gemilere indirmek için özel su geçirmez malzemelerle helikopterin yüzeyini kaplayıp, özel su itici yağlarla dış yüzeye uygulama yapsa da istenilen sonucu alamadığından bu işe girmiyor.
Ya denize uyumlu helikopteriniz olacak, ya da bu sevdadan vazgeçeceksiniz.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1479
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1785 : 13 Mayıs 2022, 17:04:38 »
Eger denize uyumlu hale getirmek icin T-129'un bastan asagi elden gecirmek gerekiyorsa, bence hic para ve vakit kaybetmeyelim, agir sinifi taaruz helikoperterini tasarlarken buna gore tasarlayalim..

O zamana kadar Kobralar ile idare etmek zorunda kalabiliriz..

« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2022, 17:06:24 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 731
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1786 : 13 Mayıs 2022, 17:54:40 »
korozyona dayanıklı paslanmaz çelikler özel kimyasallar koruyucu katman boyalar ve astar boyaları mevcut.baştan aşağı tasarlanması ifadesi baştan aşşağı yanlış.deniz ortamında havanın temas ettiği yüzeylerin üretim malzemelerinde özel paslanmaz çelikler ve belirli sırada uygulanacak kimysallar ve boyalar ile sorun çözülür.ama burda asıl mesele bu tarz araçların sürekli bakımlarla kontrol edilmeleri gerekmektedir.bu düzenli bakım peryotlarında aksamalar olursa hangi malzeme kullanırsan kullan tuza dayanma limitleri en fazla 20 gündür. plastik yüzeylerde bile çizllmeler ve aşınmalar meydana getiriyor deyim gerisini siz anlayın

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1787 : 13 Mayıs 2022, 18:41:51 »
Eger denize uyumlu hale getirmek icin T-129'un bastan asagi elden gecirmek gerekiyorsa, bence hic para ve vakit kaybetmeyelim, agir sinifi taaruz helikoperterini tasarlarken buna gore tasarlayalim..

O zamana kadar Kobralar ile idare etmek zorunda kalabiliriz..
Zaten deniz kuvvetleri için denize uyumlu olacak deniyor ilk yapılan t929 helikopterleri.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1788 : 13 Mayıs 2022, 18:59:38 »
korozyona dayanıklı paslanmaz çelikler özel kimyasallar koruyucu katman boyalar ve astar boyaları mevcut.baştan aşağı tasarlanması ifadesi baştan aşağı yanlış.deniz ortamında havanın temas ettiği yüzeylerin üretim malzemelerinde özel paslanmaz çelikler ve belirli sırada uygulanacak kimysallar ve boyalar ile sorun çözülür.ama burda asıl mesele bu tarz araçların sürekli bakımlarla kontrol edilmeleri gerekmektedir.bu düzenli bakım peryotlarında aksamalar olursa hangi malzeme kullanırsan kullan tuza dayanma limitleri en fazla 20 gündür. plastik yüzeylerde bile çizllmeler ve aşınmalar meydana getiriyor deyim gerisini siz anlayın
Sn Selçuk Koçak,
Nasıl baştan başa tasarlanmaz!?
Seahawk ile blackhawk aynı mı?
Hareket halinde 20-25 knot hız yapan, aşağı yukarı dalgalar üzerinde hoplayan gemiye iniş yapacak helikopterin yapısal olarak çok farklı olarak imal edilmesi gerekir. Motorları ve bilhassa helikopterin şanzımanının denize uyumlu şekilde tasarlanması lazım.
Helikopterlerin gövdesinde kullanilan çelik zırh çeligidir. Asıl gövde, alüminyum, titanyum ve compozit alasimlardan oluşur. Paslanmaz çelik sadece bazı noktalarda ana gövdeye güç vermesi için bağlantı noktalarında kullanılır. Sonunda bir helikopter aynı zamanda bir uçaktır. Ama palleri olan dikine kalkan bir uçaktır.
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2022, 19:02:23 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7750
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1789 : 13 Mayıs 2022, 22:38:38 »
Deniz helikopteri yapmanın bu kadar teferruat gerektirdiğini bilmiyordum öğrendim... Palleri katlansın , iniş takımları güçlensin yeter zannediyordum...

Ayrıca sadece deniz suyu değmesin yeter zannediyordum , demek ki deniz havası bile korozyona sebep oluyor  , öyle mi?

Neden donanma Seahawk alıyor belli oldu...