sayın serkan1976 günümüzde cephe savaşlarının artık kalmadığı, sutre gerisinden,bina içinden.tepenin arkasından tek bir oersonelin tek bir atgm atışıyla 60tonluk tanklarının pert olduğu ve içindeki personelinin de yaralandığı veya öldüğü bir coğrafyadayız. 2015 hendek olaylarından beridir yapılan operasyonlarda birçok tankımız etkisiz hale gelmiştir öyleki açılan mevzinin içine yerleştirilen tanklar sabit mevzi gibi kullanılmıştır. Bu yüzden hafif,çevik,silueti düşük tankların daha yararlı olduğu kanaatindeyim. Bu tarz tanklara da 1200 hplik motor ideal gelir diye yazdım. Kaldı ki Leclec ve abrams tankları için geliştirlilen 1500hplik condor modelinin de mevcut olduğu bazı kaynaklarda vardır.Coğrafyamızın da durumu gözetilerek henüz üretim hattı bile kurulmamış olan tasarımı gözardı edip,yeni isterlerle yeni bir tasarım yapılabilir diue düşünüyorum. Mtu nun ardından ağlamaya gerek yok .Pragmatik düşünüp ne yapabiliriz ona karar verelim ve önümüze çıkan fırsatları değerlendirelim.
Kaldı ki benim motora olan hayranlığım veya ingilizlere hayranlığım felan yoktur. Kendi motoru için tasarlandığını bilen mtu şirketinin burnu kalkık ve şımarık hareketlerinden hazzetmiyorum. Bunu da prototipin bu motor için tasarlandığını bile bile sağlam bir anlaşmayla garanti altına almayan ssb sorumludur. İngiltere brexit sonrası yeni pazarlar aramaktadır. Bunu ülkemiz adına pozitife çevirmemiz gerektiğini düşünüyorum.
F5 motorundan bahsettiğimi hatırlamıyorum ama hürjet ve mmu uçaklarının aynı motoru kullanması gerektiğini düşünüyorum.Biri tek,diğeri çift motorlu olup, bunun bize sağlayacağı avantajlardan bahsetmiyorum bile. Bu konuda da kapımızı çalan ingiltere ile ortak noktada buluşup,zaten hürjet için ej200 düşünülüyordu. bende diyorumki mmu için de en azından testler sırasında ge motoru yerine çift ej200 motoru kullanalım. Adına ne derlerse desinler geliştirlimiş ej230 u da seri üretime geçerken kullanalım diyorum.