Anket

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (45.3%)
FNSS
25 (18%)
BMC
22 (15.8%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.4%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.5%)

Toplam Oy Verenler: 139

Gönderen Konu: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi  (Okunma sayısı 985399 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5028
  • 231
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2170 : 29 Ocak 2020, 13:22:12 »
Sayın Zirfak,  FNSS'nin Endonezya Ordusu için üreteceği Kaplan MT gibi bir araçtan bahsediyor sanırım. Kaplan MT'de 35 ton ağırlığında Caterpillar C-13 dizel motor kullanan bir orta tank olarak geçiyor. Aslında böyle bir araç yakın ateş desteği için uygun ve her türlü arazide hızlı bir araç TSK'nında böyle bir araca ihtiyacı olduğunu düşünüyorum çok işimize yarayacaktır. Fakat tabiki bir ana muharebe tankı kadar etkili olabilirmi orası tartışılır.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3664
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2171 : 29 Ocak 2020, 13:45:17 »
sayın serkan1976 günümüzde cephe savaşlarının artık kalmadığı, sutre gerisinden,bina içinden.tepenin arkasından tek bir oersonelin tek bir atgm atışıyla 60tonluk tanklarının pert olduğu ve içindeki personelinin de yaralandığı veya öldüğü bir coğrafyadayız. 2015 hendek olaylarından beridir yapılan operasyonlarda birçok tankımız etkisiz hale gelmiştir öyleki açılan mevzinin içine yerleştirilen tanklar sabit mevzi gibi kullanılmıştır. Bu yüzden hafif,çevik,silueti düşük tankların daha yararlı olduğu kanaatindeyim. Bu tarz tanklara da 1200 hplik motor ideal gelir diye yazdım. Kaldı ki Leclec ve abrams tankları için geliştirlilen 1500hplik condor modelinin de mevcut olduğu bazı kaynaklarda vardır.Coğrafyamızın da durumu gözetilerek  henüz üretim hattı bile kurulmamış olan tasarımı gözardı edip,yeni isterlerle yeni bir tasarım yapılabilir diue düşünüyorum. Mtu nun ardından ağlamaya gerek yok .Pragmatik düşünüp ne yapabiliriz ona karar verelim ve önümüze çıkan fırsatları değerlendirelim.
Kaldı ki benim motora olan hayranlığım veya ingilizlere hayranlığım felan yoktur. Kendi motoru için tasarlandığını bilen mtu şirketinin burnu kalkık ve şımarık hareketlerinden hazzetmiyorum. Bunu da prototipin bu motor için tasarlandığını bile bile sağlam bir anlaşmayla garanti altına almayan ssb sorumludur. İngiltere brexit sonrası yeni pazarlar aramaktadır. Bunu ülkemiz adına pozitife çevirmemiz gerektiğini düşünüyorum.
F5 motorundan bahsettiğimi hatırlamıyorum ama hürjet ve mmu uçaklarının aynı motoru kullanması gerektiğini düşünüyorum.Biri tek,diğeri çift motorlu olup, bunun bize sağlayacağı avantajlardan bahsetmiyorum bile. Bu konuda da kapımızı çalan ingiltere ile ortak noktada buluşup,zaten hürjet için ej200 düşünülüyordu. bende diyorumki mmu için de en azından testler sırasında ge motoru yerine çift ej200 motoru kullanalım. Adına ne derlerse desinler geliştirlimiş ej230 u da seri üretime geçerken kullanalım diyorum.
Sn Zirfak,
Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Ancak, düşük profilli hafif tank istiyorsak o da var. Endonezya’ya yapıyoruz. FNSS Kaplan! Doğrusu neden almıyor kkk bende anlamış değilim.
Burada ki mevzu Altay. Bu ölçekte bir tank bizim gibi bir ordu için ŞART! Dolayısıyla ne yapıp yapıp bu tankı yapacağız.
Perkins Condor CV12 1500 HP mevcut. ABD de Testleri geçmiş. Altay boyutundaki Abrams ve Leclerc için uyumlu ise mutlaka Altay’a da uyumlu hale getirilir. Ya da Altay’da fazla çiz-boz yapmadan kullanılabilir diyorum. Bu motora yönelirsek MTU’da hizaya gelir.
MMU ya gelince; ej200 motoru 20200lbf itki gücünde. Aynı motorun TVC (thrust vectoring Control) modeli 23100lbf gücünde. Daha uzun ömürlü ve çok daha az yakıt yakıyor. Bu motoru ej230 olarak 27000lbf itki gücüne ulaştırma planı var RR’un.  Bu motora TVC ekleyerek %20 daha güç alınabilir. Bunlar hep bir sonraki aşamalar olacaktır. TRMotor ile boşuna zaman kaybedeceğimize hazır bizimle yola çıkmaya gönüllü (tabii kara kaşımız için değil) İngilizlerle yol alıp, MMU’yu bir an önce uçurmamız gerekir derim.

Bu arada MMU için minimum güç 2 x27500lbf.  İdeal güç (uçağımız çok büyük) 2 x 35-39000 lbf.
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2020, 13:49:46 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2172 : 29 Ocak 2020, 14:18:57 »
Sayın Zirfak,  FNSS'nin Endonezya Ordusu için üreteceği Kaplan MT gibi bir araçtan bahsediyor sanırım. Kaplan MT'de 35 ton ağırlığında Caterpillar C-13 dizel motor kullanan bir orta tank olarak geçiyor. Aslında böyle bir araç yakın ateş desteği için uygun ve her türlü arazide hızlı bir araç TSK'nında böyle bir araca ihtiyacı olduğunu düşünüyorum çok işimize yarayacaktır. Fakat tabiki bir ana muharebe tankı kadar etkili olabilirmi orası tartışılır.
Sn fırtınao6  kaplan da uygun bir çözüm olabilir. 2si arasındaki temel fark 105lik ve 120lik topları heralde. Bu giderilebilir bişey. Fnss işin içine girerse işler daha kolay yürür. Ortağı bae systems diye biliyorum. Hem tank hem de uçak konusunda daha hızlı yol alırız. Tüm bunlar süregiderken kendi savunma sanayimizin de gelişmesini unutmamak lazım
sayın serkan1976 günümüzde cephe savaşlarının artık kalmadığı, sutre gerisinden,bina içinden.tepenin arkasından tek bir oersonelin tek bir atgm atışıyla 60tonluk tanklarının pert olduğu ve içindeki personelinin de yaralandığı veya öldüğü bir coğrafyadayız. 2015 hendek olaylarından beridir yapılan operasyonlarda birçok tankımız etkisiz hale gelmiştir öyleki açılan mevzinin içine yerleştirilen tanklar sabit mevzi gibi kullanılmıştır. Bu yüzden hafif,çevik,silueti düşük tankların daha yararlı olduğu kanaatindeyim. Bu tarz tanklara da 1200 hplik motor ideal gelir diye yazdım. Kaldı ki Leclec ve abrams tankları için geliştirlilen 1500hplik condor modelinin de mevcut olduğu bazı kaynaklarda vardır.Coğrafyamızın da durumu gözetilerek  henüz üretim hattı bile kurulmamış olan tasarımı gözardı edip,yeni isterlerle yeni bir tasarım yapılabilir diue düşünüyorum. Mtu nun ardından ağlamaya gerek yok .Pragmatik düşünüp ne yapabiliriz ona karar verelim ve önümüze çıkan fırsatları değerlendirelim.
Kaldı ki benim motora olan hayranlığım veya ingilizlere hayranlığım felan yoktur. Kendi motoru için tasarlandığını bilen mtu şirketinin burnu kalkık ve şımarık hareketlerinden hazzetmiyorum. Bunu da prototipin bu motor için tasarlandığını bile bile sağlam bir anlaşmayla garanti altına almayan ssb sorumludur. İngiltere brexit sonrası yeni pazarlar aramaktadır. Bunu ülkemiz adına pozitife çevirmemiz gerektiğini düşünüyorum.
F5 motorundan bahsettiğimi hatırlamıyorum ama hürjet ve mmu uçaklarının aynı motoru kullanması gerektiğini düşünüyorum.Biri tek,diğeri çift motorlu olup, bunun bize sağlayacağı avantajlardan bahsetmiyorum bile. Bu konuda da kapımızı çalan ingiltere ile ortak noktada buluşup,zaten hürjet için ej200 düşünülüyordu. bende diyorumki mmu için de en azından testler sırasında ge motoru yerine çift ej200 motoru kullanalım. Adına ne derlerse desinler geliştirlimiş ej230 u da seri üretime geçerken kullanalım diyorum.
Sn Zirfak,
Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Ancak, düşük profilli hafif tank istiyorsak o da var. Endonezya’ya yapıyoruz. FNSS Kaplan! Doğrusu neden almıyor kkk bende anlamış değilim.
Burada ki mevzu Altay. Bu ölçekte bir tank bizim gibi bir ordu için ŞART! Dolayısıyla ne yapıp yapıp bu tankı yapacağız.
Perkins Condor CV12 1500 HP mevcut. ABD de Testleri geçmiş. Altay boyutundaki Abrams ve Leclerc için uyumlu ise mutlaka Altay’a da uyumlu hale getirilir. Ya da Altay’da fazla çiz-boz yapmadan kullanılabilir diyorum. Bu motora yönelirsek MTU’da hizaya gelir.
MMU ya gelince; ej200 motoru 20200lbf itki gücünde. Aynı motorun TVC (thrust vectoring Control) modeli 23100lbf gücünde. Daha uzun ömürlü ve çok daha az yakıt yakıyor. Bu motoru ej230 olarak 27000lbf itki gücüne ulaştırma planı var RR’un.  Bu motora TVC ekleyerek %20 daha güç alınabilir. Bunlar hep bir sonraki aşamalar olacaktır. TRMotor ile boşuna zaman kaybedeceğimize hazır bizimle yola çıkmaya gönüllü (tabii kara kaşımız için değil) İngilizlerle yol alıp, MMU’yu bir an önce uçurmamız gerekir derim.

Bu arada MMU için minimum güç 2 x27500lbf.  İdeal güç (uçağımız çok büyük) 2 x 35-39000 lbf.

Dediklerinize aynen katılıyorum.fnss ile Yukarıda da bahsettiğim gibi tank ve uçak işi beraber gidebilir. Mmu da kullanılacak motorun teklisinin hürjette kullanılması gerektiğini düşünüyorum
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2020, 14:27:24 Gönderen: zirfak »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7760
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2173 : 29 Ocak 2020, 16:32:55 »
Konu çok dağıldı. Bizimkiler Altay tankı prototiplerinde neden Mtu motoru kullandı? Demek ki 65 ton ağırlık ve zırh yüklü bir tank için en uygun güç mtu-883 'dan elde edilmiş...Zaten bu ağırlık için en az 1400hp gerekli deniliyor...Tüm dizayn ve aktarma sistemi buna göre yapılmış...
Benim eleştirdiğim arkadaşlar ; Şu ülkenin 1200hp motoru var ,tankın ağırlığını azaltırız bu motor yeterli olur diyorlar... Bu ; sıfırdan yeni bir tank projesi demek... Madem 60-65 tonluk tank yaptın ,motoru da buna uygun olmalı. Bunu anlamak bu kadar zor mu? 1500 hp'lik caterpillar motorunu ben bilmiyorum 1200 hp biliyorum... Adamlar gemi motoru yapıyor 2000 hp ama tank başka gemi başka...
Bir de 1500 hp güç üreten motor bulursun veya yaparsın ama tork değerleri-dayanıklılığı-yakıt tüketimi-aktarma organı ile uyumu isteklerini karşılamayabilir... Güç başka tork başka ... Mühendis arkadaşlar açıklarsa kısaca sevinirim...
Yada TS-1400 motorundan MMU motoru geliştirilebileceği söyleniyor acaba abraams tankları gibi türbinli bir tank motoru da
geliştirilemez mi yakıt problem olmayacaksa?


Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2174 : 29 Ocak 2020, 16:45:45 »
Mtu motor vermiyorum diyorsa ne yapacağız
Renk transmisyonu vermiyorum diyorsa ne yapacaz
Prototipin bunlara göre yapıldığını bilip de bu 2 ürünü garantiye almayan ssm ve bmc altay projesini akamete uğratmıştır.
Şimdi ne yapalım elimizde üretim hattı bile olmayan prototipler var. Mtu yu bekleyelim? İngiliz şirketin biri geliyor benim çözümüm var diyor. Bunu değerlendirelim diyorum ben ama sağlam bir anlaşmayla. F35 lerde yapılan anlaşmayla değil. Tasarım değişecekse de ne yapalım? Yeni isterlerimizi ekleyip yaptıralım tasarımımızı
Aşağıda amerikan tankları için motorun 1500 hp ye dönüştürldüğünü de yazıyor.
Designation:   
CV12-1200TCA
Info
Manufacturer:   Perkins Engine Company Ltd   
Product type:   Engine and Systems   
Name:   Diesel engine   
The Condor CV12 engine rated at 895 kW (1,200 bhp) powers both Challenger 1 and Challenger 2 MBTs. At the same rating it is also the prime mover for the Challenger Armoured Repair and Recovery Vehicle (CRARRV). During Operation Desert Storm the CRARRV achieved a remarkable availability of 100 per cent; Challenger 1 itself achieved a very creditable 98 percent, with both vehicles averaging some 100 km per day during the entire campaign.

A CV8 diesel engine rated at 400 hp is currently undergoing trials in a MLI-84, a Romanian version of the Russian BMP-1 infantry combat vehicle.

The Scammell (now UNIPOWER) Commander, which uses the Condor CV12 rated at 470 kW (625 bhp), completed a total of around 2.5 million km, an average of 260 km per day per vehicle for the entire campaign.

The CV12 engine has been evaluated by the US Army Tank Automotive Command (TACOM), rated at both 895 kW (1,200 bhp) and 1,120 kW (1,500 bhp). At 1,120 kW the engine completed performance testing in excess of 300 hours assessing altitude capability, fuel tolerance, temperature tolerance and so on. Reports concluded that from the performance, fuel economy, power density and multifuel points of view, the engine was very attractive for application in the M1 and similar vehicles. The evaluation was carried out as part of the Military Assessment of Commercial Items (MACI) programme.

The Perkins Engine Company has supplied prototype power packs to Pakistan for trialling in the new Al Khalid MBT.

The power pack consists of the combat proven Perkins Engines Company 1,200 hp CV12 Condor diesel coupled to the French SESM ESM 500 automatic transmission which is fitted to the French Army version of the Leclerc MBT.

The power pack is fitted with a full-authority digital power pack management system which has been developed exclusively for the Perkins Engine Company as part of the programme.

Following an international competition in January 1995, United Defense LP of the USA announced that it had selected the Perkins CV12 diesel coupled to the now General Dynamics Defense Systems (previous Lockheed Martin Defense Systems) HMPT 1250-EC automatic transmission as the power system for the Crusader, the US Army's future 155 mm fire support weapon system.

The Perkins Engines Company has already supplied a number of engines for use in the trials programme.

Power pack integration will be carried out by General Dynamics Land Systems.

Crusader consists of the artillery system, previously called the Advanced Field Artillery System (AFAS) and its associated Future Armored Resupply Vehicle (FARV). A total of 1,648 vehicles (824 of each) are expected to be procured. It is expected that full production will commence in 2005.

Perkins' own continuing programmes in^the field of armoured fighting vehicles involve installation studies and prototype builds to assess the suitability of Condor for retrofit opportunities in such vehicles as M1 Abrams and Leclerc, both at 1,500 bhp, Chieftain and Centurion at 750, 900 and 1,000 bhp, T-series and AMX-30 at 800 bhp, AMX-30 at 740 bhp and M41 at 475 bhp.

A prototype 1,000 hp power pack, designed by NIMDA of Israel and comprising a Perkins CV12 engine and an Allison XTG-411-6 automatic transmission is currently undergoing trials in a modernised Czech T-72 MBT (this section under Israel).

Status
In production. In service with the British Army and a number of other armed forces including Kuwait (Desert Warrior) and Oman (Challenger 2 and Challenger Armoured Repair and Recovery Vehicle).
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2020, 16:46:55 Gönderen: zirfak »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7760
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2175 : 29 Ocak 2020, 17:31:41 »
Ne diyeyim ki. İnşallah motor işi hallolur... Deveye boynun eğri, demişler; nerem doğru ki, demiş....
Elimizde 2 tane prototip ile kalakaldık...
Motor yok , fabrika yok.
Bu SSM işin başından beri ne düşünüyordu? gerçekten çok merak ediyorum.
 
Alice harikalar diyarında kıvamında pespembe bir süreç bekliyorlardı galiba...
Başta da ortada da sonda da söyledim , bu iş nihayetinde motor noktasında tıkanacaktı , tıkandı da zaten... Transferin son günü beleş futbolcu arayan futbol kulüpleri gibi sağdan soldan motor arıyoruz... Bu kadar plansızlık olmaz arkadaş...
 Şu gelişmeleri gördükçe Mmu 'nun prototipinin de uçacağından emin değilim artık... Zor verir ABD GE110 motorlarını size...
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2020, 17:44:30 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
CHP’nin Altay tankı ile ilgili iddiasına yanıt
« Yanıtla #2176 : 31 Ocak 2020, 13:10:44 »
CHP’nin Altay tankı ile ilgili iddiasına yanıt



Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayi Başkanı İsmail Demir, CHP Genel Başkan Yardımcısı Engin Özkoç'un Altay tankı projesinin iptaline yönelik yaptığı açıklamalara yanıt verdi.

Demir açıklamasında “Biz yaptığımızın her işin arkasındayız. İhalemizi son derece şeffaf ve açık bir şekilde yaptık. Beyefendi bildiğini yapsın, buyursun. Siyasi polemiğe hiç girmek istemiyoruz. Savunma sanayinde onlarca proje ve ihale yapılıyor. Her projenin kendine göre şartları, başlangıç koşulları var. Altay tankı nedir, prototip nedir? Gidip güzelce derslerine çalışsınlar ondan sonra bizimle muhatap olsunlar" ifadelerini kullandı.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/chpnin-altay-tanki-ile-ilgili-iddiasina-yanit-41434543
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2177 : 31 Ocak 2020, 14:26:16 »
Ne Chp'yi ne Engin'i tanirim, severim.

Ama bu lafin uzerine cevap verilmez, istifa edilir. Emekli ikramiyesiyle de pensilvanya'ya yerlesilir!
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7760
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi
« Yanıtla #2178 : 31 Ocak 2020, 15:42:14 »
Pensilvanya biraz ağır oldu :o

Benim  bildiğim seri olarak üretilmesi istenen tank prototipleri ilgili savunma sanayi şirketlerine gösterilir , şu tarihte üretim başlamalı-şu tarihte ilk ürün çıkmalı-şu tarihte şu sayıda tank tamamlanmalı denilir....;

Bu konuda üretim yeterliliğine sahip olduğu anlaşılan ve ihale dosyası alabilen şirketler ; prototip tankın sağına bakar ,soluna bakar , zırhına-motoruna vb. bakar sonra ben bu tankı istenilen süreçte 15 liraya üretirim der ihalede bu fiyatı verir.  Diğer şirket 17 liraya üretirim der... Diğeri be bu sürede bunu üretemem der fiyat vermez ihaleden çekilir...

Kazanan için üretim süreci böylece başlar....

Yalnız  ben dünya tarihinde " İhaleyi size verdim , 18 ay sonra ilk tankın üretimi tamamlanmış olmalı... Ama bu 18 aylık süreç ; siz bu tankı üretmeye ben hazırım (motorum-fabrikam-zırh paketim-elektronik  sistemlerim vb. alt yükleniciler) dediğinizde başlayacak " türünden bir ihale hiç duymadım...

Bunun bir nihai süresi yokmu ? Yani 20 yıl motor gelmezse bu ihale iptal edilemiyor mu? Adamın motor bulması mı beklenecek yıllarca




Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2341
  • 183
  • DefenceTurk.com
Ynt: CHP’nin Altay tankı ile ilgili iddiasına yanıt
« Yanıtla #2179 : 31 Ocak 2020, 16:11:15 »

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayi Başkanı İsmail "Demir açıklamasında “Biz yaptığımızın her işin arkasındayız. İhalemizi son derece şeffaf ve açık bir şekilde yaptık"

 ;D ;D ;D