Çok teşekkürler yanıt için, Yaşar Bey. Bu arada, Google translate e gerek yok. Okuduğumu anlıyorum ama aklımdakileri yazarken güçlük çekiyorum.
Daha fazla elektrik kW çıkışı gücü, daha az yakıt harcama, motorun kendisinin havaya karşı daha az direnç göstermesi ve daha yüksek irtifa.
Sanki birisi turboşaft motora alternatör bağlamış ve bunu turbofan ve ramjet kırması bir motorun içine gömmüş gibi.
Tüm bu isterler birlikte karşılanacaksa, bildik turbofan motorlardan radikal şekilde farklı bir tasarıma ihtiyaç duyulacaktır.
Hayır ben kendim için yazmıştım o alaycı satırı. Diğer forumda yazdığım yazıyı Google’a tercüme ettirmeyi beceremediğim için tekrar yazdım buraya,Türkçe olarak.
Değişken by-pass’lı türbofan motordan Ramjet motora dönüşümlü motor üzerine de çalışılıyor. Ama 6ıncı nesil motorların ilk basit versiyonlarını, bence, önce 5inci nesil uçaklarda göreceğiz. Bilahare bu motorlar daha da geliştikçe 6ıncı nesil uçakların ilk versiyonlarına takılacak.
Biliyorsunuz, yanma odasından dışarıya atılan gazların ısısı ne kadar yüksek olursa itki ve motor verimi de o kadar yüksek oluyor. Biz TS1400 motorunda 1450 santigrat dereceye dayanan, küçük çaplı bir motor için tek kristal türbin kanadı yaptık diye övünüyoruz ama, modern motorlar iki kat daha büyük çaplı türbin kanatlarında yekpare görünümlü blisk bıçaklarla 2000 santigrat derecelere ulaşmış durumdalar.
Savaş uçakları, bilhassa 5inci nesil ve üstü Supercruise kabiliyetli uçaklar, devamlı süpersonik hızla uçtuklarından, motorun fanıyla, içeri yanma odasına girmeye çalışan süpersonik hızdaki havanın hızını düşürmek zorundadırlar. Türbofan Motor içerisindeki havanın akış hızı süpersonik olamaz. Yoksa verim düşer. Bunu sağlamaya çalıştığınızda da motor, uçağın sürtünme katsayısını arttırır. Burada sürtünme açısından, en ideal motor, Ramjet, hatta süpersonik hava akışlı Scramjet motorudur. Ama bu motorların çalışması için gerekli hızların çok yüksek olması ve sıfırdan kalkış yapamamaları, şu an için kullanımlarına engel oluşturmaktadır.
6ıncı nesil motor geliştirilirken ortaya çıkan birçok handikap var. Bunları aşabilmek için debeleniyor Batılı motor üreticileri.