Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
79 (40.9%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.7%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (13%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.8%)

Toplam Oy Verenler: 193

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1011421 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2520 : 27 Mart 2022, 00:47:24 »
Bu iş Baykar'da olsaydı o uçak şimdi uçuyordu...

Bu kadar saçmalamak için özel gayret lazım. Hayır kardeşim! Tam tersine, TUSAŞ tarafından halkın vergileriyle yapılan altyapı yatırımları olmasaydı, Baykar MİUS'u hayal bile edemezdi. İnsanlı uçağı geçtim.

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2521 : 27 Mart 2022, 00:52:53 »
ilk  iki prototipte kullanılabilecek alternatif motor tahminen EJ200  olabilir.

zaten ilk uçak  yer testlerinde kullanılır sanırım,  taksi,  tünel...
ikincisi  ise erken aşama  ilk uçuş testleri için iki  EJ motoru yeterli olabilir.

bakalım  2025  ve  sonrasındaki   hükümet ne yapabilecek.
« Son Düzenleme: 27 Mart 2022, 00:54:13 Gönderen: korsan »

Çevrimdışı The Qonqueror

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 90
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2522 : 27 Mart 2022, 02:40:36 »
Bu iş Baykar'da olsaydı o uçak şimdi uçuyordu...

Bu kadar saçmalamak için özel gayret lazım. Hayır kardeşim! Tam tersine, TUSAŞ tarafından halkın vergileriyle yapılan altyapı yatırımları olmasaydı, Baykar MİUS'u hayal bile edemezdi. İnsanlı uçağı geçtim.

Saçmalamakla alakası yok, terbiyenizi takınsanız iyi olur. Eğer Selçuk Bayraktar Temel Kotil'in koltuğuna aynı tarihte otursaydı veya TAI Baykar zihniyetiyle yönetilseydi o uçağın motoru çok daha önceden belli olurdu, o uçak da şimdiye çoktan test uçuşlarına başlardı. Burada aslında TAİ'yi suçlamak için de yazmıyorum. Devletin bir parçası ve karar alma mekanizmaları da ona bağlı olarak çalışıyor. O nedenle de Baykar'ın kıvraklığı olamıyor, ama olması lazım, çünkü bize uçak lazım, 2023'te sitting duck TFX değil...

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2523 : 27 Mart 2022, 10:38:24 »
Baykar ile TUSAŞ'i kıyaslamak bile abes...

Tusaş tüm işlerini bırakıp Baykar gibi sadece İha işine yoğunlaşsaydı General Atomics ölçüsünde bir şirket olurdu...Adam helikopter, uçak vb tasarlıyor yahu

Baykar işini güzel yapan bir şirket. Aferin onlara... Desteklemeye devam onları da...

İkisinin kulvarları farklı , bazen benzer ürünler üretseler bile
« Son Düzenleme: 27 Mart 2022, 11:19:10 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2524 : 27 Mart 2022, 19:31:24 »
Bu iş Baykar'da olsaydı o uçak şimdi uçuyordu...

Bu kadar saçmalamak için özel gayret lazım. Hayır kardeşim! Tam tersine, TUSAŞ tarafından halkın vergileriyle yapılan altyapı yatırımları olmasaydı, Baykar MİUS'u hayal bile edemezdi. İnsanlı uçağı geçtim.

Saçmalamakla alakası yok, terbiyenizi takınsanız iyi olur. Eğer Selçuk Bayraktar Temel Kotil'in koltuğuna aynı tarihte otursaydı veya TAI Baykar zihniyetiyle yönetilseydi o uçağın motoru çok daha önceden belli olurdu, o uçak da şimdiye çoktan test uçuşlarına başlardı. Burada aslında TAİ'yi suçlamak için de yazmıyorum. Devletin bir parçası ve karar alma mekanizmaları da ona bağlı olarak çalışıyor. O nedenle de Baykar'ın kıvraklığı olamıyor, ama olması lazım, çünkü bize uçak lazım, 2023'te sitting duck TFX değil...
Ne içtin de bu kafaya ulaştın merak ediyorum?, Mius'un motoru daha belirsizken...

Öncelikle Baykar mı, Selçuk Bayraktar mı konu, ona karar ver. İlk yorumun başka, diğeri başka.

Mesaj at o zaman Baykar'a da MMU, Hürjet ve Mius motorlarını yapıversin. Dünyada zaten belli sayıda ülkede var, yoktan mı var edecek? TUSAŞ’ta o ülkeler ile görüşüyor, Selçuk Bayraktar farklı bir şey mi yapacak?

Düşünebiliyor musunuz, yeni sayılabilecek bir şirketin savaş uçağı yapabileceğine.

Selçuk Bayraktar senin yorumunu görse bir tarafıyla gülerdi.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2525 : 27 Mart 2022, 21:28:20 »
Saçmalamakla alakası yok, terbiyenizi takınsanız iyi olur. Eğer Selçuk Bayraktar Temel Kotil'in koltuğuna aynı tarihte otursaydı veya TAI Baykar zihniyetiyle yönetilseydi o uçağın motoru çok daha önceden belli olurdu, o uçak da şimdiye çoktan test uçuşlarına başlardı.

Hayır, başlayamazdı. İnsanlı uçakları geliştirmek çok uzun sürüyor. Nedeni de içindeki çok değerli yük, yani pilot. Selçuk Bayraktar ile veya TUSAŞ'ın kamu şirketi olmasıyla ilgisi yok bunun. İşin prosedürü öyle, insanlı uçak yapmak uzun süren ve pahalı bir iş. Tıpkı TS-1400 motorunu geliştirmek gibi. Kaç sene geçti aradan, 2023 başı gibi hizmete girecek deniyor.

TUSAŞ'ın MMU için yaptığı altyapı ve uzman personel yatırımlarını Baykar da kullanıyor. Yoksa MİUS bu radar-silik formuyla ortaya çıkıveremezdi. Ya da Baykar firması Hürjet projesi vasıtasıyla kazanılan (Fly By Wire) teknolojisine erişemezdi.

Önce konuyu iyice öğrenin, sonra yorum yapın.
« Son Düzenleme: 28 Mart 2022, 11:50:05 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1497
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2526 : 27 Mart 2022, 21:51:54 »
Herşeyden ari ve bağımsız olarak, Baykar ve Selçuk Bayraktar'ı çok taktir ediyorum. Yine işlerini aşkla yaptıklarını hissediyorum. Birçok şeyi istenmeden, kendileri düşünerek, kendilerinden vererek yapıyorlar.  Ama TUSAŞ gibi dev bir firma ile Baykar gibi işinde uzmanlaşmış, ona göre butik bir firmayı karşılaştırmak doğru olmadığı gibi hiçbir yararı da yok. Tusaş'ın şimdilik bir başarısızlık hikayesi de yok. Ambargolara rağmen, ellerindeki ile, ülkenin imkanları ile onlar da en iyisini yapmaya çalışıyorlar.  Bu alanlarda çalışan mühendislerimiz isteyerek ve bilinçli davranarak sektöre giren ve hatta meslek seçimini yapan arkadaşlar. Sadece doğru yönlendirilmeyi, önlerinin açılmasını istiyorlar. Emin olun ki bu yaşımda uçak mühendisi, makine mühendisi olup onlarla çalışmayı çok isterdim.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6618
  • 186
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2527 : 28 Mart 2022, 20:25:53 »
Alıntı
TUSAS_TR MMU Yapısal Mühendislik Direktörü Eyüp Yiğit:


5+ nesil MMU için orta vadede 2 çalışma yapıyoruz:
1)İki pilotlu MMU. 2. pilot etrafındaki insansız uçakları yönlendirebilecek.
2)Onun bir üst aşamasında ise yapay zeka kullanılarak pilota binen yük daha da azaltılacak.
25 Mart 2022 tarihli rapora göre MMU prototipinin 200'den fazla parçasının üretimi tamamlanmış durumda.
"Kuş Çarpması Testi" Tesisimiz tamamlanıyor. İlk test 31 Mart'ta yapılabilir.
Başta Hürjet ve MMU olmak üzere bir çok proje burada test edilecek. Hem veriler yurt içinde kalacak hem de yurt dışına hizmet satılabilecek.

Milli Muharip Uçak (MMU) üstün hava hâkimiyetini:

- Yeni Silahlarla Arttırılmış Havadan Havaya Muharebe Menzili
- Yüksek/Süpersonik Hızda Dahili Silah Yuvalarından Hassas ve Tam Ateşleme
- Yapay Zeka ve Nöral Ağ Desteğiyle Arttırılmış Muharebe Gücü ile sağlamaktadır.

https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7780
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2528 : 01 Nisan 2022, 21:21:22 »
Şu anda bilgisayarda karayollarına inip-kalkan Saab Gripen videoları izliyorum...

Ukrayna hava üslerinin de Ruslarca yok edilmesi gibi gelişmeler aklıma , ülkemizin olası bir işgal girişiminde karayollarından MMU , Hürjet kaldırıp kaldıramayacağı sorusunu getirdi...

Hürjet tek motorlu ve light bir uçak karayollarından kalkabilir ama MMU bu işi yapabilir mi?
« Son Düzenleme: 01 Nisan 2022, 21:22:00 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimiçi Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1336
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #2529 : 01 Nisan 2022, 21:27:52 »
İsmail Demir'den kritik MMU açıklaması: Teklif sunuldu

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Türkiye'nin 'F-35 uçağına yönelik müzakerelerin nereye gideceğini beklemekle vakit kaybedemeyeceğini' vurgulayarak, 'Milli Muharip Uçak'ımızı yapmakla ilgili tüm gücümüzle çalışmamız gerekiyor. Bu açıdan F-35 konusu gündemimizde yok artık. Demir, Milli Muharip Uçak motoru için ilk aşamada hazır motor tedariki yapmaya çalışırken bir yandan da geliştirme projeleri yürüttüklerini söyledi. Rolls Royce ve Kale Grubu'nun bu konuda bir ortaklık yaptığını ve bir teklif sunduğunu ifade eden Demir, teklif üzerinde bir noktaya varıldığını söyledi.

"Milli Muharip Uçak'ın motoruyla ilgili teklife çağrı dosyamız var. Türkiye'nin 5. nesil uçaklara takılabilecek bir motoru yerli ve milli olarak gelişmesi için tüm kaynaklarını masada tutması gerekiyor. Bu konuda 3-4 şirketin ayrı ayrı çalışacağı bir yapının başarıya götüremeyeceğini gördüğümüz için bir noktada buluşulması gerektiğini düşünüyoruz. Rolls Royce-Kale ortaklığının da bu konuda tekrar aktif olarak devrede olması ile ilgili somut adımlar atılıyor."

Rolls-Royce - Kale işi oluyor gibi. En mantıklı tercih olur. 2030'a MMU motoru hazır olabilir.