KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 15 Aralık 2010, 20:51:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
97 (45.5%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (18.8%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (11.7%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
18 (8.5%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
16 (7.5%)

Toplam Oy Verenler: 213

225 uçak , doğal gaz ve vergilerden rüşvet yedirdiler yine elde birşey yok. İnsan hayret ediyor.
Pakistan-Hindistan hava çalışmalarında Çin teknolojisi kendini kanıtladı. Umarım akıllar başa gelmiştir. 
Linkback: Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi

Fanlarıda blisk yapalım f110 ge 132 gibi olsun😀

http://www.facebook.com/share/p/1CktG6v5hu/

Bizim Kaan ve f110 motoru için söylenebilcek güzel söz,tam bizim ile ABD arasındaki ilişkiyi özetliyor,hiç şikayet etmeyelim

150 uçak siparişi yazılıyor, gerisi opsiyon.. . 150 uçak içinde 100 adedi motor firmasıyla anlaşma şartına bağlanmış.

İzdeliye 177  oldukça karışık. böyle şeyleri ferah ortamda yapmak gerekir. zaman kalmayan bir ortamda zor olur.
Rusların bu motorları üretme kapasitesinin kalıp kalmadığı, kalsa da böyle bir ortamda bize satıp satmayacakları da biraz şüpheli.

benim fikrim yıllardır aynı. Azerbaycan ile gizli bir anlaşma yapıp Nahçıvan'da bir hava üssü kurulabilir. finansmanı Türkiye tarafından sağlanacak, mülkiyeti Azerbaycan'da görünecek 2 filo JF17 ııı alınabilir. ortak tatbikatlar ve pilot değişim programlarıyla uçaklara hakim bir pilot kadrosu 2 yılda yetişir. bir sıkıntı halinde veya batı 2028'de hala uçak satmıyorsa bu uçaklar Iğdır üzerinden ülkeye intikal edebilir.
15 yıllık her şey dahil 4,9 milyarlık bir maliyet mümkündür, fakat hem ülkeyi ambargolardan korur, hem kesin bir E planı olarak sınırın öbür tarafında hazırda bekler.
üstelik bu uçaklarda kullanılan Türk üretimi donanımlar ve silahlar da giderek artıyor zaten, yani şimdiden bazı yerlileştirmeler hazır.

#7644
soğuk savaşın en zirvede yaşandığı ve makbul müttefik olduğumuz yıllarda bile;

yunanda f-4 varken bizde yoktu. iranda f-4/f-14 varken bizde yoktu.

israilde hep ileri seviyede hava kuvvetleri vardı bizde yoktu.

ırak ve suriye rusyadan mig-25 ve hava savunma sistemleri dahil beslenirken biz gene aç aç oturuyorduk.




velhasıl; bizim hava kuvvetlerimiz her zaman yunandan yarım, israilden en az 1 nesil gerideydi.


bunun bir sebebi amerikanın tercihleri, lobi faaliyetleri gibi dış etkenler olsa da; esas sebebi paramızın olmaması ve pazarlığı abartıp yavaş hareket etmemiz denilebilir.


yunan mirage-rafale gibi bir yan yolda da seyrederken biz tek tip ve tek ülkeye dayandık. en ucuza yeteri kadarıyla yetindik. şimdi ise acı gerçeği farkediyoruz. yıllardır her geçen sene rakipler kabiliyet artırırken biz yerimizde sayıyoruz, azalıyoruz.


kaçan fırsatlar ise saç baş yolduruyor;

eurofighter bize ortaklık payıyla 120 tayfunu ısrarla satmaya çalışırken biz de ısrarla almadık. f-4 modernize ettik, ilave f-16 aldık.

f-35'in ilk versiyonlarından 2018 öncesi alabilecekken, ısrarla olgunlaşmış versiyon istedik. geciken tedarik ile s-400'ler aynı döneme kalınca iş inada bindi . vermediler, almadık.

f-16 modernizasyon paketi onaylandı ama onu da biz yapalım diyoruz şimdi. ama seri üretim adına bir şey yaptığımız da yok. (aesa bazında)

demem o ki; sanayi,ar-ge falan güzel de; elde kuş yok. 5 -10 sene arası umarım savaşmayız.

Biz bu KAAN işine başlarken kararımızı verdik , 3 farklı tasarım arasından belki de en zorunu seçtik.

Bu uçağın 5.nesil olmasına da yine biz karar verdik...

Bu ebat bir uçak için gerekli güç isterlerinin ne olduğunun da bilincindeydik...

Ve sonuçta biz bu işi yaparız deyip kolları sıvadık...

6 tane F-110 motoru geldi ABD'den , 3 prototip için...


ABD'ye niye kızıyorsunuz , ABD'ye sordunuz mu başlangıçta Block-10 KAAN için biz F-110 kullanacağız diye? 
Adamlar vermek zorunda mı?Adamlara KAAN prototipleri için 6 F-110 lazım dediniz adamlar verdi , seri üretim için söz vermediler ki?


Yukarıda da yazdım, karar verici mühendisler başlanan projenin zorluğunun farkında...

3 prototip ile testler devam eder bu sürede TF-35000 yapımı-testleri devam eder , acil durumda düşük güç erken duhul modunda en az F-110 kadar performansa ulaşılmaya çalışılır.

Bu süreçte kritik karar şu , F-16V-Eurofighter stop gap gelecek mi gelmeyecek mi ? Onuda devletin başındakiler sezecek.

Baktılar bunlar bize  F-16V-Eurofighter vermez. Doğru J-10C/JF-17 hedefine .

Demem o ki F-110 dışı yabancı motora hiç bulaşılmaz.Çok zaman kaybederiz teknik entegrasyon zorluklardan.

#7646
Eğer, Mete Yarar doğru anladı ve doğru aktarıyor ise, Kaan'ın gövdesi sadece F110'a özgü tasarlanmamış. Motor yuvasındaki bağlantı noktaları F110 harici motorların da entegrasyonuna uygunmuş. Durum gerçekten buysa, F110 harici motorları entegre etmek proje takvimini çok da fazla sarkıtmaz.

Zaten F110 haricinde hepi topu 2 aday motor var. Birincisi, @marmara'Nın bahsettiği Rus "İzdeliye 177" motoru, ikincisi Çin "WS-10C" motoru. Sayın Yaşar, Capın motoru falan diyor başka bir forumda; ama Capınlar ABD'den izinsiz WC'ye dahi gidemezler bence, nerede kalmış askeri turbofan motorunu satmak! Geçiniz bir kalemde.

Ama ben karar verici olsam, her şeye rağmen düşük güçteki "erken duhul TF35000" motorunu tercih ederdim. Elbette 2029 yılına yetişebilirse TF35000'in o versiyonu.

TF35000 motorunun gelişimi 2020 yılından bu yana devam ediyormuş. Herkes bize en az 10 yıl lazım diyor ama bu tarihi baz alırsak 5 yıl zaten geride kalmış.

2026'da çalıştırılması planlanan motorun ciddi anlamda olgunlaştığını söyleyebiliriz. Belki de 2030 gibi erken denecek bir dönemde %100 istenen performansa sahip olmasa da birkaç filo KAAN'ı TF35000 ile envantere alabiliriz. Varsın ömrü biraz kısa olsun. Sonrasında gerçek performans elde edilince değiştirilir motorlar.

Haluk Görgün:"İhtiyaç olması durumunda ilk blok için motor değişikliği yapılması imkan dahilindedir. Böyle bir durumda önemli bir takvimsel dezavantaj yaşayacağımızı düşünmüyorum."


Çok zor be Haluk abi ... Takvim uzar gider.


Ben de Sayın Yaşar ile aynı görüşteyim Japon XF9-1 motoru da bence güçlü bir ihtimal.

Sn.Marmara'nın önerdiği Rus İzdeliye motoru veya Çin WS 10-C  motorunun üretim ve satış haklarıyla birlikte alsak !!!  ambargo yer miyiz?  KAAN 'a hızlıca uyarlasak ve testlere başlasak.  Sonuçta kendi motorumuz olacak.  Tek sorun satarlar mı?
Sattıkları takdirde özellikle onlardan parça tedariki yoluyla hızlıca tedarik de ederiz, üretebildiğimiz, yerlileştirebildiğimiz tüm parçaları da yerlileştiririz.

Japonlardan ümidim ise özellikle son dönemde kendi askeri sanayilerini kurmaya ve dünyaya açılma kararları. Motoru bence Türkiye de üretmeyi de kabul ederler ve her türlü teknik desteği de verirler, kendileri de edinecekleri tecrübe ile kendi 6.Nesi motorlarını üretirler.

Yada Japonlardan TF-35000 konusunda destek alınsa daha hızlı bazı şeyleri yapabilir miyiz?


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren defenceturk.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz
mekan bizim almanya chat sohbet cinsel chat sohbet mobil sohbet dini chat