HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi

Başlatan AVCI, 09 Haziran 2010, 14:35:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#2100
Alıntı yapılan: DelKu - 13 Mayıs 2025, 22:05:36Konuya dönersek Trump yaşadığı sürece F404 motorunda bir sıkıntı çıkaracağını düşünüyorum. Trump açısından,  tüccar kafasına göre, her şey kar amaçlı bir ticaret, sadece kar/zarar var. Ve ABD'nin Çin'le olan savaşında da esas konu/motif, Çin'in global ekonomideki Amerikan pastasından giderek daha büyük ısırıklar alması.

Upuzun cümleyi derledim birazcık, pardon. Uzun cümlelerden kaçınalım efendim, klavyemize dolanıyorlar sonra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neyse, konumuza dönecek olursak, öncelikle hayırlı olsun. Çok güzel bir haber bu.

İkincisi, T-7 uçağı zamanında yetişmezse, (ki bu gidişle yetişmeyecek gibi duruyor) Trump motorda indirim bile yapar! Çünkü asıl ABD'nin Hürjet'e ihtiyacı olur o zaman. Düşünsenize, F35 uçuyor ama onun pilotlarını eğitecek olan T-7 ortalıkta yok. Şaka gibi.

Çok çok düşük bir ihtimal olsa da farz edelim ki F404 motorunda ABD sorun çıkardı. O zaman, AB bastırır parasını ve EJ-200 motorunun tekli varyantını ürettirir. Biz de Hürjet'i onunla donatırız. Hatta belki de anlaşma o şekilde yapılmıştır; belli olur yakında. Mesajı Paylaş

#2101
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 14 Mayıs 2025, 01:13:16
Alıntı yapılan: DelKu - 13 Mayıs 2025, 22:05:36Konuya dönersek Trump yaşadığı sürece F404 motorunda bir sıkıntı çıkaracağını düşünüyorum. Trump açısından,  tüccar kafasına göre, her şey kar amaçlı bir ticaret, sadece kar/zarar var. Ve ABD'nin Çin'le olan savaşında da esas konu/motif, Çin'in global ekonomideki Amerikan pastasından giderek daha büyük ısırıklar alması.

Upuzun cümleyi derledim birazcık, pardon. Uzun cümlelerden kaçınalım efendim, klavyemize dolanıyorlar sonra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neyse, konumuza dönecek olursak, öncelikle hayırlı olsun. Çok güzel bir haber bu.

İkincisi, T-7 uçağı zamanında yetişmezse, (ki bu gidişle yetişmeyecek gibi duruyor) Trump motorda indirim bile yapar! Çünkü asıl ABD'nin Hürjet'e ihtiyacı olur o zaman. Düşünsenize, F35 uçuyor ama onun pilotlarını eğitecek olan T-7 ortalıkta yok. Şaka gibi.

Çok çok düşük bir ihtimal olsa da farz edelim ki F404 motorunda ABD sorun çıkardı. O zaman, AB bastırır parasını ve EJ-200 motorunun tekli varyantını ürettirir. Biz de Hürjet'i onunla donatırız. Hatta belki de anlaşma o şekilde yapılmıştır; belli olur yakında.

Niye Batılı ülkeler T7 ile Hürjet arasında tercih yapmak zorunda gibi olaya bakıyorsunuz anlayamadım...

İllaha F-404 motorlu trainer ucak isterlerse T-50 var aynı motorlu. Onu alır geçerler T7 olmazsa...

Sayın Marmara yüz kişi yüz farklı metodla Türkiye'nin Rus-Çin motoru alamayacağını anlattı ama size bir türlü anlatamadık.
O motoru aldığın an belediyeler bile uluslararası bankalardan kredi alamaz...

Batı ile ilişkiler koparsa o zaman tekrar konuşuruz Rus-Çin motoru alımını...
Bu iş "Rus motoru da şu şu şu özelliklerde o da F-404 motoru yerine Hürjet'i uçurur" mantığıyla olmuyor.
Mesajı Paylaş

#2102
Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Mayıs 2025, 10:05:10Niye Batılı ülkeler T7 ile Hürjet arasında tercih yapmak zorunda gibi olaya bakıyorsunuz anlayamadım...

Çünkü zorundalar! Özellikle F35 pilotlarını eğitmek için tasarlanmış sadece 2 uçak var. Biri Hürjet, diğeri T-7. (Bir vakitler F35 projesinde bulunmamızdan kaynaklanan beklenmedik bir kazanç oldu bu.)

G. Korelilerin T-50'si bu tarz bir özelleştirmeye sahip değil. Öyle olsaydı, ABD kıymetli F404'lerini emin olun bize koklatmazdı bile! "T-7 yetişmiyor mu, hiiiç dert değil, G. Korelilerin uçağı var." derdi.

Ama kaderin cilvesi işte, şu an bunu diyemiyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Mayıs 2025, 10:05:10
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 14 Mayıs 2025, 01:13:16
Alıntı yapılan: DelKu - 13 Mayıs 2025, 22:05:36Konuya dönersek Trump yaşadığı sürece F404 motorunda bir sıkıntı çıkaracağını düşünüyorum. Trump açısından,  tüccar kafasına göre, her şey kar amaçlı bir ticaret, sadece kar/zarar var. Ve ABD'nin Çin'le olan savaşında da esas konu/motif, Çin'in global ekonomideki Amerikan pastasından giderek daha büyük ısırıklar alması.

Upuzun cümleyi derledim birazcık, pardon. Uzun cümlelerden kaçınalım efendim, klavyemize dolanıyorlar sonra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Neyse, konumuza dönecek olursak, öncelikle hayırlı olsun. Çok güzel bir haber bu.

İkincisi, T-7 uçağı zamanında yetişmezse, (ki bu gidişle yetişmeyecek gibi duruyor) Trump motorda indirim bile yapar! Çünkü asıl ABD'nin Hürjet'e ihtiyacı olur o zaman. Düşünsenize, F35 uçuyor ama onun pilotlarını eğitecek olan T-7 ortalıkta yok. Şaka gibi.

Çok çok düşük bir ihtimal olsa da farz edelim ki F404 motorunda ABD sorun çıkardı. O zaman, AB bastırır parasını ve EJ-200 motorunun tekli varyantını ürettirir. Biz de Hürjet'i onunla donatırız. Hatta belki de anlaşma o şekilde yapılmıştır; belli olur yakında.

Niye Batılı ülkeler T7 ile Hürjet arasında tercih yapmak zorunda gibi olaya bakıyorsunuz anlayamadım...

İllaha F-404 motorlu trainer ucak isterlerse T-50 var aynı motorlu. Onu alır geçerler T7 olmazsa...

Sayın Marmara yüz kişi yüz farklı metodla Türkiye'nin Rus-Çin motoru alamayacağını anlattı ama size bir türlü anlatamadık.
O motoru aldığın an belediyeler bile uluslararası bankalardan kredi alamaz...

Batı ile ilişkiler koparsa o zaman tekrar konuşuruz Rus-Çin motoru alımını...
Bu iş "Rus motoru da şu şu şu özelliklerde o da F-404 motoru yerine Hürjet'i uçurur" mantığıyla olmuyor.


O zaman neden anka-3ü ve kızılelmayı aslı bir rus olan motor uçuruyor ?

Sadece marmara değil ben de diyorum , mecbur kalırsak elekronik olarak da olgunluğa ulaşmış R33MKda gayet işimiz görür, böyle düşünseydik denizcilerimiz hala 40 yaşına basmış amerikan hurdası gemilere de biniyor olmalıydılar. Mesajı Paylaş

Anka-3 / Kızılelma'da kullanılan Ukrayna motoru aslı Rus olan bir motor mu?

Ukrayna bizden , Portekiz'den bile batılı bir ülke artık...

Merzifonlu hocam ,  F-35'e geçiş için tasarlanmış özelliklerinden Hürjet'te olup T-50'de olmayan ne üstünlüğü var?

Gerçekten bilmediğimden soruyorum. Mesajı Paylaş

Sanal gerçeklik var, bu sağlamak için Korelilerin oturup baştan kokpiti tasarlamaları gerekir , para için yaparlar da ama akıllı bir devlet gidip denizaşırı yerden mi yoksa motor bakımını bile kendisi yapan bir ülkeden mi alır ? Mesajı Paylaş

#2106
Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Mayıs 2025, 12:12:09F-35'e geçiş için tasarlanmış özelliklerinden Hürjet'te olup T-50'de olmayan ne üstünlüğü var?

Uçağın uçuş karakteristiği, kokpitin yerleşimi, diğer uçaklarla havada müşterek eğitim yapabilmesi. Silahlı versiyona kolay geçilmesi.

Hürjet'in AB ülkeleri için T-50'ye göre ek avantajları da var. Hürjet projesi daha tam bitmediği için, Hürjet EF-2000'ler için de özelleştirilebilir. T-50'de bunu yapmak için ek harcama yapılmalı. Ayrıca biz G. Kore'ye göre daha esneğiz. Yani müşteriye göre uçağı özelleştirebiliyoruz.

Özetle, kimse kolay kolay "T-7 yetişmezse, yerine T-50 var" diyemiyor. Mesajı Paylaş

İspanya Hürjet'i muhtemelen Eurofighter ile uyumlu aviyoniklerle kullanacak. Yine üretime kısmen Airbus Fabrikası da katılacak. Hürjet'i seçecek Airbus üyesi ülke sayısı arttıkça Airbus katılımı da artacaktır. Bu TAİ'yi de ek yatırım maliyetlerinden kurtaracağı gibi, Airbus üyesi ülkeler için de katılım avantajı sağlayacak. Mesajı Paylaş

Harcanacak 800 milyar dolar var, para bir şekilde tamamen veya büyük ölçüde  avrupada kalsın istebiyor. Bakarsınız ej motoru ve ef benzeri kokpit ile bir freebird geliverir. Mesajı Paylaş

#2109
Grok ile detaylı veriler girerek yaptığım bir sohbetin sonucunda;

Müşteri olarak amerika,fransa ve yunanistan hariç olmak üzere; batı menşeli uçaklar kullanan ve ileri jet eğitim uçağı filoları eskiyen ve ihtiyacı olan ülkeler; halen temel bir jet eğitim uçağı kullanıp süpersonik olan ve yeni nesil uçaklara geçiş maksatlı olatak ileri jetw ihyiyacı olan ülkeler ve Türkiyeye yakın veya  hava kuvvetleri orta/zayıf ölçekli olup eğitim veya hafif savaş uçağı ihtiyacı olan ülkeler kapsamında gelişen bu sohbette;

Değişik ülkelerde toplam 300 ilâ 350 civarı jet eğitim ve akrobasi uçağı ihtiyacı (80 civarı Türkiye ve 30 civarı ispanya ile 1/3'ü garantilenmiş oluyor);

Ve 100 ilâ 150 civarı hafif savaş ihtiyacı;

Ve 50 ilâ 100 arası debiz havacılığı eğitim ve hafif savaş uçağı ihtiyacı olarak;

Müteakip 15 yılda toplamda 450 ilâ 600 arası bir pazar mevcut.


Yürü ya hürjet.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz