İngiliz ile çalışırken Kaan motorunda problem lisansta idi. Lisansı bize vermemeleri dolayısıyla iş yatmıştı. Şimdi Hürjet veya Kaan motoru konusunda her ikisinde de RE export ve %100 know how olmak üzere birinin lisansı bize diğerinin lisansı onlara ait olmak üzere anlaşmaya varılabilir belki. Ben şahsen Kaan motorunda lisansı tercih ederim.
Lisans vermeme diye bir problem hiç olmadı Sn mehmet05.
O zamanda yoktu şimdi de yok. Adamlar IP (Intellectual Property) haklarını yani motorun fikri mülkiyet haklarını bize devretmiyorlardı. Şimdi de devretmezler. Ama motorun herşeyini bizimle paylaşır ve bize motoru inşa etmemizde yardımcısı olabilirler. O anlaşmaya bağlı.
Bu ne demektir? Motoru bize yaptırırlar, motorun üretiminden kar payı alırlar.
Biz bu motoru geliştiremeyiz. Bu motor üzerinden başka bir motor yapamayız. Bu motorun teknik çizimlerini başka ülkelerle paylaşamayız. Ama motoru istediğimize satarız.
Ama bu motoru yaparken öğrendiklerimizle kendi motorumuzu yaparken büyük kolaylık sağlarız kendimize.