TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil:
KAAN’ın motoru ve fırlatma koltuğu yurt dışından geliyor. Şu anda fırlatma koltuğunun testleri yapılıyor.
Onun dışındaki parçaları yerli. Üretmesi çok zor olan iniş takımları dahil.
İniş takımları zaten Altınay tarafından yapılıyor. Altınay, Hürjet’in iniş takımını İtalyan Magnaghi
Teknolojisi ile üreten bir firma. . Altınay’ın Tusaş ile ortak kurdukları TAAC ile KAAN’ın iniş takımları da imal edilecek. İniş takımı teknolojisinde Sikorsky firması Türk firması Alp Aviation firmasını kullanıyor.
Yani bize yabancı bir teknoloji değil bu.
Fırlatma koltuğunu Türkiye’de yapmak gereksiz. Arjantin’e uçak satmayacak ise bilhassa.
İngiliz Martin Baker bu konuda tek isim. Amerika’yı tekrar keşfetmeye gerek yok. Boşa harcanan emek olur bu. Herhalde Martin Baker koltuğunun testlerinden bahsediyor Kotil.
Sn Kotil asıl motoru anlatsın. Önemli olan o.
Aesa radarının iha’lara entegre edilmesi önemli değil. Önemli olan F16 ile uçuyor olması gerekiyordu son 12 aydır. Bize Aesa radarlı İHA değil, Aesa radarlı F16 lazım. Yunan Rafale’sinin karşısına Aesa radarlı İha çıkaracak değiliz herhalde.