Muhtemelen, mevcutta, özellikle H/H füzeleri ile ateşledikten sonra kilit özellikli füzelerin kullanımı , ABD'ye göre kısıtlı olabilir.
Radarını yerlileştirirsek olmaz. Ama, ABD garantisi delinmeden radarını nasıl yerlileştireceğiz, o kısmını anlamış değilim hala. "Garantiyi falan takmıyorum ve uçağın her şeyini yerlileştiriyorum." derseniz, bu sefer de o uçaklar sürekli baş ağrıtacaklardır. Ben olsam, MMU adetli sayıda envantere girince, 2050'li yılları falan beklemeden, taliplilere satmak yoluyla F-16'lardan kurtulurdum.
ABD herşeye taş koyabilir. Hatta satacağınız f16 karşılığında kendilerinden uçak almıyorsanız, satacağınız ülkeleri veto edebilir. İsrail’e bile bunu yaptı. Hırvatistan’a eski f16 satışına izin vermedi. Sonra şimdi kendisi f16v70 satıyor.
Ancak savunmasanayist’teki son habere göre block 40 ve 50’ler de dahil olmak üzere f16’lara Özgür modernizasyonu uygulama kararı alınmış. Yani tüm f16’ların uçuş kontrol bilgisayarları dahil herşeyleri yerli hale geliyor. Yapısal iyileştirmelerle de ömürleri 2050’li yıllara kadar uzatılıyor.
Ancak bu uçaklara ve de şu anda 2 tanesinin modernizasyonu bitmiş block-30’lara Murad Aesa radarı takılmazsa bunlar modern birer block-50+ ötesine geçemezler. Bu uçakları birer canavara çevirecek olan nesne Murad Aesa radarıdır.
Ancak sizin son cümlenize de katılmamak elde değil. Nekadar yapısal iyileştirme yapsanızda metal yorulması olacak parçalar mutlaka kalacaktır uçakta. Eski Renault 12’yi nekadar yenilesenizde hiç bir zaman yeni bir Megane olmaz.