Mesele ucuz araba yapmak değil,
Kore, Hindistan, Çin ilk sektöre çıktıklarında ucuz araba yapmak zorunda idiler, zira makina, teçhizat ve mühendislik kaabiliyetleri ona göre idi.
Biz de 1960'da yola Devrim ile çıksaydık, orta/alt sınıf bir araba ile yola başlayacaktık. Çünkü işin gerçeği aracı ürettik ama, çoğu yerini belki makina ile de değil, elle ürettik. Seri üretim için makina parkını kurmak bile belki sorun olacaktı. O tarihte mühendislerimiz o kadar kısa bir sürede açıkçası mucizevi bir başarı elde etmişler. Motor blokları dökmek, mekanik, kaporta parçalarını üretmek, hem de o kadar sürede , mucizevi.
Ama şimdi, CNCler, 3 Boyutlu yazıcılar, robotlar, yetişmiş, sektörde yetişmiş mühendis ve işgücü var . Bazı şeyler sır da değil, temelden başlama zorunluluğunuz, ABD'yi yeniden keşfe ihtiyacınız yok.
Diğer taraftan ben A/B segmenti 150.000-300.000 bandında araba derken, bence şehir içi için gerçek ihtiyaç bu. 40-50 Bg, 250-300 km menzilli, çevreyi kirletmeyen, sessiz, pil ağırlığı fazla olmayan, belki gücü itibariyle pil ömrü de uzayacak bir araba.C segmenti de bundan sonra ikinci sıradaki ihtiyaç olmalı.
Pil ömrü konusunda ise birkaç yıl içinde bu konuda da devrim bekleniyor, zira arabanın çoğu maliyeti bildiğim kadarıyla pil. 400.000 km den az pil ömrü bu arabaları rekabetçi olmaktan çıkartır. benim 4 yaşındaki arabam bile 105.000'de