Gönderen Konu: Yerli Otomobil  (Okunma sayısı 60550 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1494
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #260 : 03 Nisan 2023, 22:52:12 »
O zaman ikinci eline de pek güven olmaz. Bunların pil ömrünü ölçmenin sağlıklı bir yöntemi var mı ?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2773
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #261 : 04 Nisan 2023, 05:40:42 »
O zaman ikinci eline de pek güven olmaz. Bunların pil ömrünü ölçmenin sağlıklı bir yöntemi var mı ?
Hayır, yok. Kullanıma ve şarja göre değişir. Aptalca kullanırsan ve aptalca şarj edersen, iki yıla kalmaz bataryayı kucağına alırsın.

Bataryalar, a) Yeni Altay gibi yerli-milli olmadıkça, ve b) Lityum harici bir ucuz element (örneğin kalsiyum) baz alınarak üretilmedikçe; TOGG işinden biz kâr edemeyiz arkadaşlar. Ve çok doğru, şu anki planlamaya göre TOGG'un ikinci eli para etmez. Çünkü şu anda sıfır ithal batarya 400.000 TL!

Bu batarya planlamasına göre, petrol bağımlılığı yerini ithal batarya bağımlılığına bırakır. Çin'den gelen ham bataryaları, Kayseri'de paketlemek de durumu kurtarmaya yetmeyecektir.

Lityum bazlı olmayan, yerli-milli batarya veya şarj edilebilir yerli-milli metal-oksit yakıt pili geliştirmemiz şart.
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2023, 06:27:05 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7764
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #262 : 04 Nisan 2023, 05:59:39 »
Bu batarya sorunlu durum hep vardı dev araba şirketleri bunu biliyordu ve yatırım yapmakta tereddüt ediyor ya da alternatif elektrikli sistemlere ( hibrit toyota )  yatırım yapıyorlardı.

Ama ne olduysa birden tüm otomotiv firmaları elektrikli otomobillere geçiverdiler...

Bunun sebebi de şarj teknolojisinde kritik limitlerini aşılması veya mutlaka çok daha verimli alternatif şarj teknolojisinin duyumunu almalarıdır...
Abd , Avrupa birşeylere yöneldiyse biz de kaçırmamalıyız... Tarihimiz bu tür pişmanlıklarla dolu 

Elektrikli araçlardan geri dönüş olmaz artık... Şarj,batarya yerli ar-ge yatırımlarını artırmalıyız...

« Son Düzenleme: 04 Nisan 2023, 06:01:56 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2773
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #263 : 04 Nisan 2023, 06:49:34 »
Elektrikli araçlardan geri dönüş olmaz artık... Şarj,batarya yerli ar-ge yatırımlarını artırmalıyız...

Aynen öyle, Serkan Bey. Çünkü artık milli güvenlik meselesi de oldu bu iş.

ABD Başkanı Biden, Rusya-Ukrayna savaşı çıktığında MBS'nin ayağına kadar gitti. :) Suudilerden petrol üretimini artırmasını ve bu yolla petrol fiyatını düşürerek, Rusya'yı köşeye sıkıştırma ve küresel ham madde enflasyonunu önleme konusunda yardımcı olmasını istemişti.

Suudi yönetimi ise tam tersini yaptı. Petrol üretimini kıstı. İran ile arayı düzeltme girişimlerine hız verdi. Petrolü Yuan ile satma konusunda Çin ile anlaştı. Ek olarak da Beşar Esad'ı Arap liderleri toplantısına davet etti. Böylece Ruslar nefes aldı, küresel enflasyon kemikleşti ve Beşar Esat meşruiyet kazandı. Bizim için bu nedenle milli güvenlik sorunu oluşturuyor Suudi rejimi. Suudilerin son 2 senede yaptıkları bu hamleleri, hem bizi, hem ABD'yi ve hem de AB'yi iyice irrite etti.

Durum böyleyken, Batı bloğu (biz de dahil) petrolü sanayinin her alanından, sadece enerjiden değil her alanından, çıkarılmasına öncelik verecektir. Çok hızlı bir şekilde, fosil yakıtlardan başka, petrolden türetilen her malzeme için, geri dönüştürülebilir kaynaklar geliştirilecek. Suudiler kendi ayaklarına sıktılar.
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2023, 06:52:53 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2773
  • 292
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #264 : 07 Nisan 2023, 19:44:18 »
Çok şükür bu günleride gördük ama mutlaka tam otonom sürüş için deli gibi çalışmalıyız. TESLA bunun için kendi makine öğrenme işlemcilerini yaptı habire onunla bir şeyler geliştiriyor üzerinde bin tane matris çarpma yapan basit çekirdek var dev klimalar ile soğutuluyor filan. 

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #265 : 07 Nisan 2023, 22:16:36 »
Sn Re biz ne o yazılımı yapabiliriz ne o çekirdek mimarisini.Savunma sanayisi el atsa otonom araçlar felan bir şeyler çıkarda TOGG tamamen kar odaklı kurulan ki inşallah karlı olur bir şirket.Böyle teknolojiler için çok mühendise ve çok ciddi Ar-Ge’ye gerek var. Bizde öyle bir altyapı olacağını zannetmiyorum.Büyük ihtimalle ki bence doğru olan bu Nvidia ve Qualcomm’dan çipi alacaklar bu çiplerin üzerine başka firmaların yazılımları gelecektir.Bence odaklanmaları gereken sektör bu zamanda ve büyüklükte şirketin batarya kimyasalı batarya yönetimi ve diğer platformlar için batarya paketi tasarım ve üretimi bu kimyasalların alt üretimi ,hemen hemen her türlü parçası yerli olarak üretilecek olan yerli elektrik motoru, 5G bağlantı ve yaşam yazılım ekosistemleri (arabanın ev ile bağlantısı, trafik ile bağlantısı, sürücüye yapay zeka destek ,yorgunluk yazılımları vs) ve şase üretimi ,özgün şase tasarımı  ve mühendisliği yapabilen bir şirket olmalı.Daha sonra yıl 2030+ ları gösterir.Avrupa’ya açılırlar yıllık satışları 500.000 civarını bulursa bu dediğiniz sistem yapılabilir.Ama bu işin altyapısı TOGG tarafından gerek ASELSAN Havelsan gibi şirketlerle stratejik yazılım ve ortaklıklar gerek Üniversitelerde TOGG tarafından desteklenen otonom araç projeleri gerekte YÖK ile belirli anlaşmalar imzalanıp yapay zeka ve bu alana uygun mühendislik bölümlerinin İTÜ ile beraber Sabancı Koç ODTÜ Bilkent Boğaziçi Gazi YTÜ Gebze Uludağ vs gibi üniversitelere gelmesi teknokentlerdeki projeler başlatılması ve desteklenmesi yapılmalı.Planlı ve yılmadan gidilirse 2035 2040 arası dediğiniz gerçek olabilir ama şu an ne maddi olarak ne de mühendislik olarak mümkün değil.Ayrıca yeni kurulan bir markanın hazır kendini kanıtlamış sistem alması çok daha mantıklı yarın bir gün olacak kazalar yazılım hataları pahalıya patlar.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7764
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #266 : 07 Nisan 2023, 22:52:34 »
Önce şu otomobili kaç kişi alabilir bunu tartışsak daha doğru olmaz mı?

Muhalif gibi konuşmak istemiyorum da tamam otomobili yaptık ellerine emeklerine sağlık da buna ulaşamadıktan sonra bilemedim şimdi ne diyelim bu işe...Hayat çok pahalı , normal asgari ihtiyaçlarımızı gidermek de zorlanıyoruz ...
Bundan 3-4 yıl önce B segmenti araba alacağım diyenlere affedersiniz "Oğlum ne yapacaksın kadın arabasını ufacık" diye dalga geçiyordum şimdi B segmenti vasat bir araba bile almak imkansız bizim gibi orta gelirlilere...

Önce halkın ekonomik düzeyini yükseltmeliyiz...Bunları satacaz ki ekonomi düzelsin diyenlere de bunu biz alamıyoruz ki nasıl olacak bu iş...

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6612
  • 185
  • DefenceTurk.com
Yerli Otomobil
« Yanıtla #267 : 08 Nisan 2023, 00:30:22 »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1494
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #268 : 08 Nisan 2023, 00:38:19 »
Sayın Serkan, Niye 20 yılı aşkın süre Renault-12, Murat 124-131, Ford Taunus'a mahkum olduk biliyor musun ? Zira bizim alım gücümüz bunlara uygun denildi, rekabetçi bir ürün ortaya konulmadı. Bu proje önemli, ileride mümkün olduğu en fazla yerli katkı payı ile önemli.

Maalesef meclisimiz oy birliği ile Paris İklim Anlaşmasını onaylamıştı. Çin ve ABD hariç bu anlaşma global olarak imzalandı. Yakında karbon ayak izi, taşıt araçlarında başlamak üzere, evimizdeki yakıta kadar ulusalararası vergi olarak gelecek. Bu aşamada bu elektrikli araçlara geçiş kaçınılmaz iken, medyamız sanal alemde inanılmaz bir şekilde Tesla alın kampanyaları yürütüldü. Oysa Tesla 20 yılı aşkın süredir,  ABD derin devletinin desteklediği bir proje. Öyle k aslında şirket kurulduğundan bu yana sadece 1 yıl pandemi döneminde o da faaliyet karı olarak değil, Bitcoin ticaretinden kar etti. Yani aslında kurulduğundan beri zarar eden ama piyasa değeri en fazla olan otomotiv şirketi.

Gönül ister ki bizde de TOG şirketin zarar etmesi pahasına satılsın, ama bizde o tip bir maliyeti karşılayabilecek senyoraj gücü yok. Devlet dışında millette de zarar eden böyle bir şirketi borsada piyasa değeri en büyük şirket yapma zihniyetinin olmadığı, TOG yerine Tesla kampanyaları ile ortaya çıktı. Devlet en fazla ÖTV desteği atabildi, birileri çıktı bakın Tesla ÖTV'si daha fazla olmasına rağmen sadece 500 Bin TL pahalı onu alın diye ortaya çıktı. Sevgili Serken, bak birileri için sadece 500 Bin TL, o zaman onlar için 1 milyon da önemli değil. Seni, beni düşünmedikleri açık.

Ama sayın Putty'nin dediği gibi yazılım önemli. Her alanda. Belki araçlarımınız yazılımlarla iş görüşmelerini yapabileceğimiz veya entertainment alanlarına dönecek, araç otonom kullanımda olacakken. Bu bakımdan öne çıkan da bu yazılımların kabiliyetleri ve konfor olacak belki.   

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7764
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #269 : 08 Nisan 2023, 01:33:10 »
Ben asla alamam piyango veya miras olayı olmadıkça.... Bakın yine söylüyorum siyasetten bağımsız olarak almam mümkün değil...

1 milyon...  Şöyle söyleyeyim Türkiye'nin %90'ının bütçesi TOGG almaya yetmez ...

Geri kalan %10'un da % 5'i BMW , Jaguar vb varken bunu almaz...

Kim alacak ? Bizim vergilerimizle devlet kurumlarına vs... alınır...

Diğer otomotiv firmalarıyla müthiş bir rekabete girmesi lazım dışarıda satması için...Bu da topyekün bir bilim-teknoloji hinterlandına sahip olmamızı gerektirir...İnşallah başarılır...