modernizasyon konusunda kafaların bu denli karışık olmasını anlayamıyorum.
iki modernizasyon var.
1. yapısal ömür uzatma.
"parçalar ABD'den gelecek, bu yüzden onların he demesine bakıyor"
2. Özgür modernizasyonu
" geçen yıl, veya önceki yıl bir canlı yayında, resmi yetkili , İNSİYATİF kelimesini telaffuz etmişti.
İNSİYATİF kelimesi hangi şartta kullanılır?
demek öyle her yaptığını uçağa takabilme diye bir durum olmayabilir mi?
İNSİYATİF kullanıp uçağa bir şey takarsan ne olabilir?
...
o nokta noktayı listeleyen kimse yok şu forumda"
---
benim gözümde yapılması gereken ilk şey belli.
şu yolcu uçağı alım ihalesini tekrar bir ele alıp, özellikle Embraer üzerinden yürümek gerek.
Embraer hem sivil uçak alanında, hem askeri kargo ve tanker konusunda olgunlaşmış ürünlere sahip.
KC390 hem kargo hem tanker işini görüyor mesela.
yolcu uçakları da yıllardır uçan, sertifikasyon işlemleri tamamlanmış uçaklar.
madem batı sana ambargo uyguluyor, sen de batıya ambargo uygula, elini tutan yok;
ama şu vaziyette , o yolcu uçağı ihalesinin Avrupa veya ABD firmalarına gitmesi tümden ziyan bir iş, elindeki kartı boş yere kullanmak gibi bir şey.
tablo nasıl görünüyor biliyor musunuz?
onlar bize sürekli ambargo uyguluyor ve biz sıkıntı içinde kalıyoruz;
ama biz sıkıntı yaşarken, onların hiçbir işinde aksama olmuyor, işleri hep tıkırında.
işlerinin bu kadar tıkırında gitmesi doğru değil, artık biraz aksaması gerek.
mesela bizim firmaların parça imalatında en hızlı alt yüklenici seçilmesi durumu değiştirilebilir.
bu parçaların imalatını yavaşlatmak mümkündür.
virüs var de, grev var de, savaş var de...
mesela seni F35 projesinden çıkartınca o parçaların imalatını tak diye kesebilirdin.
belki iki yıl F35 üretilemeyecekti; ama işleri hep tıkırında gidiyor.
bu gidişatta onların tavırlarını değiştirecek hiçbir şey yok ki, onların işleri hep yolunda yani, artık biraz nazar deymesinin vakti gelmedi mi?
kurdun postunun o kadar da ucuz olmadığını görmeleri gerek.
F35 için artık o tren geçti malesef.
buna karşın, yolcu uçağı ve askeri kargo ve tanker işlerinde masaya yumruğu vurmanın tam vaktidir.
batılı uçaklara hiç de mecbur değilsin.
yapılacak yüklü bir sözleşmeyle, fabrika seviyesi bakım ve onarımla beraber birçok parçanın da ofsetle Türkiye'de imalatı gayet iyi bir hamle olur.
zaten, örneğin C130 filosunun ömrü 2040'da b tamam, C160 filoları o tarihleri zaten göremez.
Casa için de aynı takvim midir? emin değilim; ama zaten askeri kargo uçağı gerekecek.
hem kriz çıkartmadan kurdun postunun o kadar ucuz olmadığını göster; hem de tüm bu işleri tek dosyada çöz.