Gönderen Konu: Milli AESA uçak üstü radar projesi  (Okunma sayısı 50804 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #150 : 19 Kasım 2023, 21:05:00 »
TAI'den çıkan tüm F-16'lar ABD Hükümeti'ne aitti. ABD Hükümeti adına Amerikalı pilotlar tarafından uçurulup, resmen teslim alınıp daha sonra Türkiye'ye teslim ediliyorlardı.

6. FMS sistemi ile tedarik edilen sistemler üzerinde tadilat, modernizasyon vb işlem doğal olarak ABD Hükümeti'nin iznine bağlıdır.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5047
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #151 : 19 Kasım 2023, 21:13:02 »
TAI'den çıkan tüm F-16'lar ABD Hükümeti'ne aitti. ABD Hükümeti adına Amerikalı pilotlar tarafından uçurulup, resmen teslim alınıp daha sonra Türkiye'ye teslim ediliyorlardı.

6. FMS sistemi ile tedarik edilen sistemler üzerinde tadilat, modernizasyon vb işlem doğal olarak ABD Hükümeti'nin iznine bağlıdır.

Ben kullanım ömrü 30 yılı geçen uçaklarda her türlü değişiklik yapılmasına izin veriliyordu diye biliyorum. Blok 30 ve 40'ların bazıları.

Çevrimiçi mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1498
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #152 : 19 Kasım 2023, 21:15:15 »
Murad F-16 radar entegrasyonunun gecikme nedeni de ABD'nin izin vermem diye bir uyarısı olabilir mi? Belki de böyle bir uyarı geldi...

Onu bilemem. Kaç foruma üyeyim, ben hariç kimsenin, "Murad AESA Radarı hazır olsa bile F-16'lara entegre edilemeyebilir." şeklinde yazdığını görmedim.

Herkes, "Aselsan çok geç kaldı yine." diye düşünüyor. Radar hazır olunca F-16'lara sorunsuz entegre ederiz sanıyorlar. Öyle olmayabilir...

FMS ile alınan uçaklar ABD malı olmuyor mu? Hukuki engel bakımından sordum


Beyazıt Karataş Paşa dün zannedersem Haber Globalde idi. EF-2000 alımına genel olarak karşı, teklif edilenlerin ikinci el trench 1 ve 2 olduklarını, 3 veya 4 ise bir nebze kabul edilebilir olup, tesliminin 2030 civarında olması sebebiyle aslen Kaan'a konsantre olunması gerektiğini söyledi. Yine NATO dışı kaynakları ciddi bulmadığını ifade ederken F-16 Blok 30 özgür modernizasyonunu yapmamız gerektiğini, diğer 79 adet için de ABD den kit gelmesi halinde problem yaşamaycağımızı, hava gücü dengesi Ege'de bozulsa bile diğer kuvvet güç dengeleri, milli mühimmatlar, karadan karaya füzeler vs yeterli caydırıcı olduğunu ifade etti. Açık açık söylemese de benim anladığım Blok 30 dışında milli modernizasyon yapamıyoruz. Ancak fiili gecikme blok 30 konusunda bile suyu bulandırıyor.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #153 : 19 Kasım 2023, 21:26:03 »
Block 30'a bile dokunduğumuz an hadi sizin dediğiniz olsun resmi olmasa da örtülü yedek parça ambargosu yeriz....

Yani ABD çıkarları maddesi koyan adam 30 yıllık uçağı modernize edip bize karşı kullanır fikrini düşünmeyecek kadar saf mı?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #154 : 19 Kasım 2023, 21:45:48 »
Block 30'a bile dokunduğumuz an hadi sizin dediğiniz olsun resmi olmasa da örtülü yedek parça ambargosu yeriz....

Yani ABD çıkarları maddesi koyan adam 30 yıllık uçağı modernize edip bize karşı kullanır fikrini düşünmeyecek kadar saf mı?
Block 30’ ların belli bir adedi Özgür modernizasyonundan geçti. Modernizasyon devam ediyor. Tabii AeSA radar henüz takılmadı.
Türkiye, bu uçakların üzerinde değişiklik yapamayacağını bilmesine rağmen, hem ilk block 30 uçakları için, hemde daha yeni, block 40 ve 50 ler için özgür modernizasyonu anlaşması imzaladı firmalarla. Türkiye bu kadar aptal mı?

https://gagadget.com/en/weapons/285981-turkey-announced-the-ozgur-2-project-to-modernise-all-of-its-fourth-generation-f-16-block-30-block-40-and-block-5/
https://www.aa.com.tr/tr/gundem/f-16nin-modernizasyonu-icin-imzalar-atildi/2954731
« Son Düzenleme: 19 Kasım 2023, 21:48:20 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 737
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #155 : 19 Kasım 2023, 21:57:33 »
Block 30'a bile dokunduğumuz an hadi sizin dediğiniz olsun resmi olmasa da örtülü yedek parça ambargosu yeriz....

Yani ABD çıkarları maddesi koyan adam 30 yıllık uçağı modernize edip bize karşı kullanır fikrini düşünmeyecek kadar saf mı?
f 16 larda ambargolar türkiyeyi hiç etkilemez artıkiş öyle bir noktaya ilerledi ki tüm uçaklar modernize edilecek ve anlaşmaları takmayan bir ülkeyle yapılan anlaşmalar suya yazılmış yazı hükmündedir.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1482
  • 137
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #156 : 19 Kasım 2023, 21:58:45 »
Belki de verdiler izini...

Bizi tam anlamiyla Doğu blokuna atmak istemeyeceklerdir, en azindan yerimizi doldurabilecek alternatifleri palazlandirmadan....onlara göre önemsiz şeylere olur verip stratejik şeylere olmaz demeye devam etmek istiyor olabilirler

Bati blokundaki olasi rakiplerimizi F35 ile donatmaya başladılar, seviyesin ne olursa olsun F16larin önemi azaldı onlar için...Turkiyenin elinde block 70 olsa ne yazar, olmasa ne yazar Yunanistan İsrail vs hepsinde F35 olacak diye düşünüyor olabilir...Ben olsam öyle düşünür, onay verir F35 vermeyerek kazığı atmışken biraz gönül alırdım:)
...

« Son Düzenleme: 19 Kasım 2023, 22:09:50 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimiçi mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1498
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #157 : 19 Kasım 2023, 23:06:09 »
FMS prosedürlerine şöyle kabaca göz atıyorum.  FMS dosyasının kapatılması tedarikten iki sene sonra oluyor. Ancak lojistik anlaşmalar, poltyik belirsizlikler vs dosyanın kapatılması önünde engel olarak belirtiliyor. FMS'de öyle mülkiyet ABD'de diye bir hüküm, düzenleme vs yok. Zaten bu satışın ruhuna aykırı. Ancak FMS'nin lojistik desteği ile devam etmesi halinde, parçaların değiştirilmesi, parçalara müdahale halinde karşı taraf da lojistik desteği sona erdiriyorum diyebilir. Zira tüketici malları haricindeki mallarda bile yasal olarak servis ve yedek parça mecburiyeti yokken, silah satışında servis, yedek parça desteği ancak anlaşma ile sağlanabilir.  Anlaşmada ise ABD doğal olarak kendi koşullarını yasalarını dayatıyordur. Bu arada mülkiyet bize ait olsa da, FMS satış konusu malların devlet memuru, subayı, askeri vs kişiler dışı 3. kişilere transferi, müzeye kaldırılması veya hurda olarak satılması bile izne tabi olarak belirtiliyor (malın yaşı ve durumu ne olursa olsun).  Yine satılan malların denetlenmesi, izlenmesi de FMS satışlarınının standart hükümleri arasında yer alıyor. Yani 30 yıl sonra FMS koşulları dışı olmak gibi bir durum malesef yok.
« Son Düzenleme: 19 Kasım 2023, 23:28:42 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7782
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #158 : 20 Kasım 2023, 00:15:33 »
Sayın Yaşar ben özgür modernizasyonunun ilk aşamasında  sadece yapısal iyileştirme yapıldığını , gövde ömrünün artırıldığını biliyorum , elektronik olarak niyetimiz olabilir ama resmi bir yenilenme söz konusu resmi olarak belli değil...Yine de tam emin değilim..

Ayrıca biz modernizasyona başlasak bile ABD lojistiği kesebilir hadi onu da bir şekilde aştık , ABD özgür modernizasyonundan rahatsız olursa ilgisi olmayan başka bir alanda ambargo-zorluk yaşatabilir...

Hep ben şeytanın avukatı gibi konuşuyorum ama birisi de bunları sormalı...
Geçmişte de F-35 ortağıyız atılma düşüncesi aptallık diyenler oldu ama sonuç malumunuz...

Ayrıca şu 30 yıl meselesi de "Lozan bitti artık petrol çıkarılabilir" türünden  şehir efsanesine döndü...
Nedir bu 30 yıl meselesi? Nerede yazıyor bir görsek?

Çevrimiçi mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1498
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #159 : 20 Kasım 2023, 00:38:01 »
Sayın Yaşar ben özgür modernizasyonunun ilk aşamasında  sadece yapısal iyileştirme yapıldığını , gövde ömrünün artırıldığını biliyorum , elektronik olarak niyetimiz olabilir ama resmi bir yenilenme söz konusu resmi olarak belli değil...Yine de tam emin değilim..

Ayrıca biz modernizasyona başlasak bile ABD lojistiği kesebilir hadi onu da bir şekilde aştık , ABD özgür modernizasyonundan rahatsız olursa ilgisi olmayan başka bir alanda ambargo-zorluk yaşatabilir...

Hep ben şeytanın avukatı gibi konuşuyorum ama birisi de bunları sormalı...
Geçmişte de F-35 ortağıyız atılma düşüncesi aptallık diyenler oldu ama sonuç malumunuz...

Ayrıca şu 30 yıl meselesi de "Lozan bitti artık petrol çıkarılabilir" türünden  şehir efsanesine döndü...
Nedir bu 30 yıl meselesi? Nerede yazıyor bir görsek?

Sayın Serkan zannedersem bu konuda Tasarımın sınai Mülkiyetinden ve lisans devrinden yola çıkıyorlar. Ama tasarımın koruma süresi zaten 25 yıl. TUSAŞ ise lisans altında F-16ları üretti. Ama konunun açıkça tasarım hakkı ve lisans ile ilgisi yok. Konunun ülkeler arası yapılan anlaşmalarla, satış şartlarıyla ve lojistik destekten faydalanmaya devam edilebilip edilmeyeceği ile ilgisi var.  Yani bir yere sözleşme sonrası güç, dayatma ve kabul ettirme kabiliyeti ile ilgili, zira FMS kullanan, bakım yapan personelin bile amaç dışı bilgi  aktarımını  sınırlıyor.