Hep söyledim. Gene söylüyorum. MMU da tek çıkış yolu RR ile yeni motor projesidir. TR Motor kaç senedir bu motor üzerinde çalışma yapıyordu. Motorun ilk geliştirme fazı bitmiş durumda. Yani ortada kullanılabilecek teknik bir çok veri var. Ayrıca bu motor f110GE132 motoruyla bir çok ortak tarafı olan bir motor. Bu kadar detayı bilinen bir motorun RR tarafından ete kemiğe bürünmesini sağlamak çok zaman almayacaktır.
RR, Kale ve TEİ tesislerini ve TR Motor’un çizimlerini ve teknik verilerini kullanarak kısa sürede ortaya bir motor çıkarabilir. Bırakın 2028’de F110 motorlu ilk filoyu. Daha önce RR motorlu TFX ler filoya dahil olabilir. Yeterki bürokrasi bu işin önünü kapatmasın.
https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/ssb-mmu-tf-x-motoru-gelistirme-projesi-faz-ii-asamasi-icin-yakinda-ihale-acacak-4854
TR Motor'un kaç senedir RR ile çalışma yaptığı motor ne motoru Sayın Yaşar? EJ-200 mü? Bu motor F-110-132 ile birçok ortak noktaya sahip dediğinize göre bu motor EJ-200 olamaz , çünkü hiçbir benzerlikleri yok...
Kale ile RR ortak çalışıyordu daha doğrusu ortak teklif vermişlerdi ama antlaşma olmamıştı , Tr Motor bu ortaklığın neresinden tuttu da RR motoru üzerinde ortak çalıştı? İlk defa duydum Trmotor + RR motor ortak çalışmasını , Kafam karıştı
Sn serkan1976,
Yazdıklarımı yanlış anlayıp yanlış yorumlamışsınız.
RR ile TRMotorun ortak çalışması var demedim. Yazdıklarımı bir daha okuyun derim.
TRMotor senelerdir bilgisayar üzerinde çalışarak MMU motorunun Faz-1 aşamasını tamamlayacak proje çalışmasını yapmış. Bu bilgiler hazır. Motorun ana hatları, ne olması gerektiği, vs vs teknik döküman halinde hazır. RR bunu alıp kullanabilir diyorum. Bu işlem için de zaman harcamasına gerek yok yani. Hatta projenin faz 2 safhası için, RR, bizim firmaları da kullanabilir. Hem projeyi geliştirmek için hemde ileride parça üretimi için.
EJ-200’den MMU’ya motor olmaz. Kendileri bile 27000lbf lik motordan bahsediyorlardı. Oysa F110GE132 motorunun 36000lbf itkiye ulaşabilecek kapasitesi var. Bizim TRMotor’un üzerinde çalıştığı projedeki motorda GE132 motoruna daha yakın, blisk fanları ile ve itki verimi bakımından. MMU motoruda bu minvalde olacaktır. RR de 32-36000lbf arası bir motor yapmak durumundadır bizim isterlerimizi karşılaması için.