"Akıncı aesa testi için gerekecek veri bağı ve veri gücü ne kadar, yeterli mi? Sonuçta test uçağı değil, içinde insanlarda olmayacak. Anlık sonuçlar nasıl görülecek, iletilecek merak ettim."
tahminen, bu aşamada radardan alınan tüm verinin yere indirilmesi gibi bir şey söz konusu olmayabilir.
yerdeki istasyonda oturan personelin, uçağın içindeki bir plotun radar ekranına bakması gibi bir şey hayal ediyor millet, belki o da olabilir de, benim kafamda daha ziyade şu var.
bu uçakta onlarca bilgisayar olduğunu biliyoruz. radar çalıştırılır ve tarama verilerinin yere indirilmesi yerine, uçağın içindeki bilgisayarlar bu veriyi analiz eder,
sonrasında, yerdeki istasyona, atıyorum "saat 3 yönünde x irtifada ve x yönde hareket eden 2 adet uçak var"
gibi bir cümle iletir, bundan sonra, yerdeki istasyon "saat 3 yönündeki hedefe kilitlen" şeklinde bir komut yollar.
şu an itibariyle çok bir anlam yüklemiyorum ben.
insansız uçağa takılacak mı? takılacak.
uçacak mı? uçacak.
tarama yapacak mı? yapacak.
sonrasında memnun kalınır mı? yoksa uğraşmaya gerek yok mu?
onu o zaman anlayacağız.
ancak, Akıncı A ve B modellerinin motorunun yurt dışından geldiğini de akıldan çıkartmamak gerek.
https://haber.aero/savunma/ihalarda-kullanilan-motorun-satisi-turkiyeye-durduruldu/bunları da gördük yani.