Gönderen Konu: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)  (Okunma sayısı 36865 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 736
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #60 : 05 Kasım 2022, 09:41:08 »
Merhaba,

Malesef AESA radarı konusunda belirli aşamalar kaydedilmiş olsada alt modüllerin belirli noktalarında gizli ambargo durumu söz konusu.

Aselsan bunu aşmak için belirli yollar denesede AESA sistemini üreten şirketlerden bunu temin edemiyor.

Dolayısı ile kendi üretimi üzerinden ilerlemek istiyor fakat istenilen performans değerlerine ulaşamıyor.

Bu projeyi eskiden bir türlü olgunluğa tam erişemeyen CATS gibi düşünebilirsiniz.

Bu bilginin kaynağı nedir? Ve istenilen performansı veremiyorsa, neden 1-2 içerisinde Akıncı'ya entegre edilecek? Bildiğim kadarıyla modül üretimi sorunu aşılmıştı.

Merhaba

AESA radarı bildiğiniz gibi tek bir modülden oluşmuyor.Bu modüllerin birbirleri ile entegre çalışabilmesi için yüksek enerji ihtiyacı olduğundan ötürü,bu ihtiyacı verimli olarak kullanarak performans aktarımı yapan birleşenlerin içerisinde hedef tespit ve aktif elektronik tarama esasında AESA'nın olmazsa olmaz kritik unsurudur.

İlk olarak F-16 için üretilen ilk prototip üzerinde yapılan testlerde radar modüllerine giden enerji akımının tarayıcı başlığına yeterli düzeyde enerji aktarımı yapamadığı ve bununla ilgili tarayıcı başlığın istenilen menzile ulaşamadığı tespit edilmişti.

Bunun üzerine daha düşük menzil aralığına çekilerek Akıncı ya entegre edilmesi kararlaştırıldı.

Uzun sürecek olan bu projede eğer enerji modüllerinin tarayıcı bölümüne yüksek frekans band üzerine çıkabilmesi için gerekli yapısal birleşen üretilebilir ise sorun çözülücek, bilindiği gibi bu tarz ürünler yurtdışından ithal geldiğinden ötürü oldukça kritik bir birleşenin gereksinimi bulunuyor.

Aselsan bu kritik birleşeni üretmeye çalışıyor.Herhangi bir bilgi birikim mevcut olmadığından aslında tekerlek yeniden keşfediliyor.

Bu yüzden bu kadar uzun süredir nihai ürün piyasaya çıkarılamadı.
Kardes bu konuda pek bilgin yok belliki.aselsani birak odtü 2005 'li yıllarda yazılan doktora tezlerinde odtü de üretilmiş modüller bile var.ne anlatıyorsun.aselsan bu modülleri kendi tesislerinde üretebiliyor ama seri uretim gibi ucuza çıkmıyor.o yüzden malezya ile ortak uretim isine girdik.o kadar çok anlaşmamız varki malezya ile.bence çok sallama

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7775
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #61 : 05 Kasım 2022, 10:12:11 »
Selçuk bey sorun ne peki?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #62 : 05 Kasım 2022, 11:03:42 »
@VLS sorulan “Kaynak” sorusuna kendi fikrini zikrederek cevap vermeye çalışmış. Yani soruya cevap vermemiş.
ASELSAN’ın Thales gibi firmalara T/R modülü üretirken modül üretiminde sıkıntı çekiyor olması mantıksız.
Ancak en acil olarak F16’lar Aesa radar beklerken, bu kadar güçlü bir radara gerekliliği ve aciliyeti soru götürür.
Bir Akıncı’ya Aesa radar takılması garip. F16 radarı, Akıncı radarından daha büyük olacak. Uçuş denemesi yapılacaksa, bir nakliye uçağına takılıp bu deneme yapılabilirdi.
Neden Akıncı da, F16 değil? Asıl soru bu olmalı. Ayrıca bu radarlar ucuz değil. Uçağın maliyetinin hatırı sayılır bir bölümünü oluşturur Aesa radar (f16 V70 üzerindeki radar GaAs modüllü ve  ABD 372 uçağın radar değişimine 1.8 milyar dolar para ayırmış - radar maliyeti 1 milyar dolar; yani 2.7 milyon dolar/radar olmasına rağmen, radarla bağlantılı ve değişmesi gereken elektronik ve aviyonik sistemlerin maliyeti de eklenince 1.8 milyarlık; yani 4.8 milyon dolar/radar gibi bir fatura çıkıyor -  . Bizim GaN modüller kimbilir ne kadar?) Akıncı’nın maliyetini bu kadar arttırmak ne kadar akılcı, o da sorgulanabilir.

https://www.aviationtoday.com/2020/08/28/apg-83-aesa-radars-improve-f-16-air-air-air-ground-performance/
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2022, 13:44:14 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2778
  • 292
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #63 : 05 Kasım 2022, 11:28:04 »
Size uçak radarları konusunda bir soru sormak istiyorum. Modern AESA uçak radarlarının karaya dönük SAR modunda menzilleri ne kadar bir bilginiz var mı.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 736
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #64 : 05 Kasım 2022, 11:43:24 »
bu tür modüllerde yüksek oranda altın kullanılıyor.mesela bir söyleişide bizim eirs sisteminde bayaa bir miktar altın kullanıldığını buda maliyeti epey bir artırdığını dinlemiştim
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2022, 11:44:55 Gönderen: selcukkocak78 »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 736
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #65 : 05 Kasım 2022, 11:44:29 »
Size uçak radarları konusunda bir soru sormak istiyorum. Modern AESA uçak radarlarının karaya dönük SAR modunda menzilleri ne kadar bir bilginiz var mı.
çıkış gücüne bağlı olarak uydularda 100-150 km uçaklarda 60-70 km arası.sar modu daha uzak mesafelerde netliğini yitirmekte

Çevrimdışı VLS

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 127
  • 62
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #66 : 05 Kasım 2022, 11:57:50 »
@VLS sorulan “Kaynak” sorusuna kendi fikrini zikrederek cevap vermeye çalışmış. Yani soruya cevap vermemiş.
ASELSAN’ın Thales gibi firmalara T/R modülü üretirken modül üretiminde sıkıntı çekiyor olması mantıksız.
Ancak en acil olarak F16’lar Aesa radar beklerken, bu kadar güçlü bir radara gerekliliği ve aciliyeti soru götürür bir Akıncı’ya Aesa radar takılması garip. F16 radarı, Akıncı radarından daha büyük olacak. Uçuş denemesi yapılacaksa, bir nakliye uçağına takılıp bu deneme yapılabilirdi.
Neden Akıncı da, F16 değil? Asıl soru bu olmalı. Ayrıca bu radarlar ucuz değil. Uçağın maliyetinin hatırı sayılır bir bölümünü oluşturur Aesa radar (f16 V70 üzerindeki radar GaAs modüllü ve  ABD 372 uçağın radar değişimine 1.8 milyar dolar para ayırmış - radar maliyeti 1 milyar dolar; yani 2.7 milyon dolar/radar olmasına rağmen, radarla bağlantılı ve değişmesi gereken elektronik ve aviyonik sistemlerin maliyeti de eklenince 1.8 milyarlık; yani 4.8 milyon dolar/radar gibi bir fatura çıkıyor -  . Bizim GaN modüller kimbilir ne kadar?) Akıncı’nın maliyetini bu kadar arttırmak ne kadar akılcı, o da sorgulanabilir.

https://www.aviationtoday.com/2020/08/28/apg-83-aesa-radars-improve-f-16-air-air-air-ground-performance/

Merhaba

ASELSAN modül üretimi noktasında zaten herhangi bir sıkıntısı mevcut değil.

Lisans altı üretimleri başarılı bir şekilde yapabiliyor.

Edit:Yanlış anlaşılma olmasın burada bahsettiğim husus G/A modülleri değil.

Burada sorun yerli AESA sistemine temin edilmek istenen belirli teknolojilerin Thales firmasının örtülü amgarbo uygulaması sonucu ilgili kompanentlerin temin edilememesinden kaynaklı.

Bu noktada enerji aktarım ve güç aktarım ve bu gücün tarama radarına iletim dengesini sağlayan işlemcilerin lisans altı üretimle karşılanamamasından kaynaklanan bir durum mevcut.

Bu yüzden devre iletim gücünü şu anlık düşürerek ilk olarak AKINCI üzerinde denemek istiyorlar.

Daha sonra ilerleyen dönemlerde bu gücü arttırılarak F-16 lara entegre edicekler.

Zaten o yüzden güçlü bir enerji ihtiyacına sahip AESA radarının Nakliye uçaklarında şu anlık denenmemesinin sebebi budur.

Çünkü çok fazla enerjiyi dengeli dağıtmasını sağlayacak yönlendiricilerin henüz tasarım ve testleri tamamlanmadı.
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2022, 12:07:19 Gönderen: VLS »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2778
  • 292
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #67 : 05 Kasım 2022, 12:07:45 »
Acaba fotograf gibi sar görüntü değil de bir tank veya aracın hareketini kaç km den fark eder acaba tahminen. Akıncı dan fakirin  Joint STARS uçağını yapabilirmiyiz merak ediyorum 150 km den bir tankın hareketini algılasa yeterli olurdu taktik SAR görüntü için

Şu teknoloji şu anda TSK lerinde ki en büyük taktik eksikliktir. Cephe derinliğindeki tüm motorize hareketi en az 100 daha iyisi 200 km ye kadar görüp 24 saat takip edip takti kresim çıkartmak gerek. Bunu AESA radarlı Akıncı fakirin  Joint STARS uçağı olarak yapabilirmi acaba. Tabi HEIK inde yedeği B planı olarak benzer şekilde işe yarayacaktır zaten. Bir kaç Akıncı TEI motorları ile 24+ saat havada kalarak SAR uçak ve alternatif HEIK olarak kullanılabilirler.

Şu SAR resmine ihtiyacımız var bizim. Bu fotodaki her renkli piksel bir motorize araç ve renklerine göre anlamları var hareketlilik veya belki tip olarak. Bu taktik resim elinizde varsa bizim akıllı SDB ler siha lar görüş ötesi karadan havadan füzeler ile cephe derinliğindeki mekanize düşman birliğinin nasıl kahrolacağını bir düşünsenize. Akıncı ve AESA radar bunu sağlayabilirmi acaba. Amarika körfez savaşında bile Irak tanklarını böyle haftalarca izledi savaşın ilk günü eliyle koymuş gibi gitti vurdu hepsini


« Son Düzenleme: 05 Kasım 2022, 12:25:59 Gönderen: re »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 736
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #68 : 05 Kasım 2022, 12:18:56 »
sar ısar modları ve teknolojisine sahibiz.ataklarda bile test edildi sar podu.sar uydu projemiz bile var.bu bizi çok kastıran bir konu değil niye bu kadar tartıştık anlamıyorum

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 736
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)
« Yanıtla #69 : 05 Kasım 2022, 12:21:10 »
Acaba fotograf gibi sar görüntü değil de bir tank veya aracın hareketini kaç km den fark eder acaba tahminen. Akıncı dan fakirin  Joint STARS uçağını yapabilirmiyiz merak ediyorum 150 km den bir tankın hareketini algılasa yeterli olurdu taktik SAR görüntü için

Şu teknoloji şu anda TSK lerinde ki en büyük taktik eksikliktir. Cephe derinliğindeki tüm motorize hareketi en az 100 daha iyisi 200 km ye kadar görüp 24 saat takip edip takti kresim çıkartmak gerek. Bunu AESA radarlı Akıncı fakirin  Joint STARS uçağı olarak yapabilirmi acaba. Tabi HEIK inde yedeği B planı olarak benzer şekilde işe yarayacaktır zaten. Bir kaç Akıncı TEI motorları ile 24+ saat havada kalarak SAR uçak ve alternatif HEIK olarak kullanılabilirler.

Şu SAR resmine ihtiyacımız var bizim. Bu fotodaki her renkli piksel bir motorize araç ve renklerine göre anlamları var hareketlilik veya belki tip olarak. Bu taktik resim elinizde varsa bizim akıllı SDB ler siha lar görüş ötesi karadan havadan füzeler ile cephe derinliğindeki mekanize düşman birliğinin nasıl kahrolacağını bir düşünsenize. Akıncı ve AESA radar bunu sağlayabilirmi acaba




0-30 km arasında sar modu acayip netlikte görüntü sağlıyor mesafe arttıkça netlik azalıyor.maalesef bu uçaklar ihalar ve helikopterler için daha uygun.uydularda ise gemi füze uçak hareketliliğinin tespitinde kolaylaştırıcı