Hayalet bir uçak F-16 Block 52+ ayarında olmaz, bir üst versiyonu olur. Zaten 2023 sonası kullanamak için F-16 Block 52+ ayarında bir uçak yapmak boşa kürek çekmek olur. O tarihten sonra o uçak ancak müzeye konulur.
Anlıyorum fakat 11 yıl kadar kısa sürede çok çok daha üstün bir kabiliyette bir uçağın teknolojik olarak ve ilk muharip jet tasarımı olarak tai nin üstesinden gelebileceğini sanmıyorum,ama 2023-2030 arası zamanda bu yapılacak muharip jetten sonra bir üst modeli için daha sofistike tasarımlar yapılabilir diye düşünüyorum.Ama şuanda herşeyiyle hakim olduğumuz bir f-16 nın teknik kabiliyetlerinin birazdaha üstünü bir tasarım olması olası muhtemeldir,zaten bir adet blok 30 f-16 da milli yazılım ve görev bilgisayarı test edilmekte...
F-16'nın kodlarını aldıysak kendi imkanlarımızla sufa gibi bi modernizasyon yapabilecek seviyeye gelmeye çalışalım,eğer f-16'larımızı modernize edip iyi seviyeye getirebilirsek çeşitli ülkelerden ucuza eski f-16 alıp milli sistemlerle iyi uçaklara dönüştürmeliyiz,lockheed ile f-16 parçaları üretimi konusundada yeni anlaşmalar yapıp kendi f-16 filomuzun her türlü bakım ihtiyacını düşük masrafla tamamen yurt içinde karşılayacak duruma gelelim böylece multirole uçak ihtiyacımız kalmaz.
F-4lere israil desteği ile yapılan modernizasyonları ve daha fazlasını kendimiz yapmayı öğrenmeliyiz,bu sadece havacılıkla ilgili bir durumda değil,optik ve elektronik konusunda yüksek teknoloji için hedeflerimizi koyalım,bi yerlerden işe başlayalım.
Uçaklarımız için görüş mesafesi ötesinde füzeler geliştirmeye çalışalım,eğer aim-120 den çok az iyi bir füze geliştirip entegre etsek hava hava mücadelede dünyanın yarısından öne geçmiş olacağız.
Milli uçak konusunda zamanı iyi kullanmalıyız,stealth konusu öncelikli olmalı, uçağın tasarımı iyi olursa zamanla yeni kabiliyetler kazandırılabilir.Kokpitte ne varsa sürekli daha iyisi için uğraş verilir.İlk baştan bize stratejik güç kazandırmasına gerek yok,tasarımı iyi olsun kabiliyeti f-16dan bile az olsa biz onu teknolojimiz geliştikçe daha iyi bir uçak haline getiririz.
Bütçe arttırılmalı,uçağın kabiliyetleri için ayrı ayrı ekipler radar geliştirme,füze geliştirme,aviyonik geliştime ekibi vs. kalıcı olarak, parça üretme konusunda da geçici ekipler iniş takımı geliştirme ekibi,kokpit oksijenli hava geliştime ekibi vs. oluşturulmalı.Her konuda parçaların uçakta kullanılmayacak tecrübe amaçlı prototipleri oluşturulup,uçağın ana tasarımı bitince,parçaları hedeflenen performans, ebat ve ağırlığa getirilmek üzere ek çalışmalar yürütülmeli.Uçağın iç tasarımı ve elektroniği için aerodinamik tasarımı beklersek hiç yoktan 1-2 yıl zaman kaybederiz diye düşünüyorum.