Gönderen Konu: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 22816 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 469
  • 49
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #80 : 08 Mayıs 2023, 16:31:24 »
NH90 hedeflediğimize göre aşağı yukarı onun formunda bir heli ortaya çıkacaktır diye düşünüyorum , umarım gene elimizin ayarı kaçıp da Mi-17 / EC725 kırması çirkin kaz formunda birşeyle karşılaşmayız
« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2023, 18:59:01 Gönderen: DelKu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7834
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #81 : 08 Mayıs 2023, 18:01:16 »
T-925-sar" border="0

T-925-Hangar" border="0

T-925-Yandan" border="0

Bence yine o dev Ukrayna motoru bu güzel çizimli helikopterlerin yapılmasını engelleyecek...
« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2023, 18:05:39 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Türkay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 303
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #82 : 08 Mayıs 2023, 18:22:04 »
T-925-sar" border="0

T-925-Hangar" border="0

T-925-Yandan" border="0

Bence yine o dev Ukrayna motoru bu güzel çizimli helikopterlerin yapılmasını engelleyecek...

+1

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 469
  • 49
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #83 : 08 Mayıs 2023, 19:11:21 »
T700 dururken Ukrayna’nın demode motoruyla uğraşmak ayrı bir garabet, zaten üretiyoruz bu motoru, kendi özgün motorumuz olana kadar başkalarına satmayıveririz,
 zaten ciddi bir açığımız var helikopterde.
 Eldeki blackhawk filosunun büyük kısmı çok fazla kullanıldı yaşlandılar, ilk önce kendimizi doyuralım sonra ihracatı düşünürüz.
« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2023, 19:12:00 Gönderen: DelKu »

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1675
  • 36
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #84 : 08 Mayıs 2023, 20:52:51 »
Helikopter kuyruğu yukarıda değilde keşke aşağıda olsaydı tıpkı Apachi gibi

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3692
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #85 : 08 Mayıs 2023, 21:18:41 »
T700 dururken Ukrayna’nın demode motoruyla uğraşmak ayrı bir garabet, zaten üretiyoruz bu motoru, kendi özgün motorumuz olana kadar başkalarına satmayıveririz,
 zaten ciddi bir açığımız var helikopterde.
 Eldeki blackhawk filosunun büyük kısmı çok fazla kullanıldı yaşlandılar, ilk önce kendimizi doyuralım sonra ihracatı düşünürüz.
+1

Çevrimdışı Mehmet75

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 314
  • 44
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #86 : 08 Mayıs 2023, 21:46:52 »
Helikopterin görüntüsü yukarıdakinden farklı olacak.

Ukrayna motorunun hava alıkları önde olacagindan aşağı yukarı t-929'dakinin benzeri bir üst görüntü ile karsilaşacağız. Motor aliklari birbirine biraz daha yakin konulabilir ki o zaman da mi-17 benzeri bir  üst görüntü oluşacak. Hatta hindistanın bu şekilde yeni bir 13 tonluk helikopter projesi var
« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2023, 22:07:01 Gönderen: Mehmet75 »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7834
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #87 : 08 Mayıs 2023, 22:34:54 »
Türkiye'de T700 ürettsek de , yerlilik oranı %70'e ulaşsa da sonuçta bu ABD motoru...ABD izni almadan nasıl kullanmayı düşünüyorsunuz anlayamadım...

Yani bizimkiler herhalde Ukrayna'yı çok sevdikleri için Ukrayna motoru seçmedi Ukrayna motorunu seçmeden önce mutlaka yerli olarak üretilen T700 düşünülmüştür ama ABD veto etmiştir......

Ayrıca ; "Türkiye olarak biz bu T700 motorlarının üretim iznini  T70 helikopterlerinde kullanmak için aldık ama biz  bu motorları T-925 için kullanacağız ABD" demek  biraz şey olmuyor mu? ABD buna asla izin vermez...

Daha yüze yakın ürettiğimiz T-129'da kendi motorumuzu kullanmak için bile izin alamıyoruz ABD-İtalyanlardan bu iş nasıl olacak ki?
« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2023, 22:36:25 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3692
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #88 : 08 Mayıs 2023, 23:48:22 »
Türkiye'de T700 ürettsek de , yerlilik oranı %70'e ulaşsa da sonuçta bu ABD motoru...ABD izni almadan nasıl kullanmayı düşünüyorsunuz anlayamadım...

Yani bizimkiler herhalde Ukrayna'yı çok sevdikleri için Ukrayna motoru seçmedi Ukrayna motorunu seçmeden önce mutlaka yerli olarak üretilen T700 düşünülmüştür ama ABD veto etmiştir......

Ayrıca ; "Türkiye olarak biz bu T700 motorlarının üretim iznini  T70 helikopterlerinde kullanmak için aldık ama biz  bu motorları T-925 için kullanacağız ABD" demek  biraz şey olmuyor mu? ABD buna asla izin vermez...

Daha yüze yakın ürettiğimiz T-129'da kendi motorumuzu kullanmak için bile izin alamıyoruz ABD-İtalyanlardan bu iş nasıl olacak ki?
Ufak bir düzeltme yapayım. İbrahim Sünnetçi’nin son yazdığına göre T700 motorundaki yerlilik oranı %95’lere ulaşmış.
Bu durumda bu motoru legal açıdan problem çıkarmayacak şekilde tekrar tasarlayıp kendi motorumuz olarak üretmemiz mümkün. Ama bunu, rant beklentisi olmadan yapacak irade ve bunu destekleyecek finans gerek.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #89 : 09 Mayıs 2023, 00:05:33 »
Türkiye'de T700 ürettsek de , yerlilik oranı %70'e ulaşsa da sonuçta bu ABD motoru...ABD izni almadan nasıl kullanmayı düşünüyorsunuz anlayamadım...

Yani bizimkiler herhalde Ukrayna'yı çok sevdikleri için Ukrayna motoru seçmedi Ukrayna motorunu seçmeden önce mutlaka yerli olarak üretilen T700 düşünülmüştür ama ABD veto etmiştir......

Ayrıca ; "Türkiye olarak biz bu T700 motorlarının üretim iznini  T70 helikopterlerinde kullanmak için aldık ama biz  bu motorları T-925 için kullanacağız ABD" demek  biraz şey olmuyor mu? ABD buna asla izin vermez...

Daha yüze yakın ürettiğimiz T-129'da kendi motorumuzu kullanmak için bile izin alamıyoruz ABD-İtalyanlardan bu iş nasıl olacak ki?
Ufak bir düzeltme yapayım. İbrahim Sünnetçi’nin son yazdığına göre T700 motorundaki yerlilik oranı %95’lere ulaşmış.
Bu durumda bu motoru legal açıdan problem çıkarmayacak şekilde tekrar tasarlayıp kendi motorumuz olarak üretmemiz mümkün. Ama bunu, rant beklentisi olmadan yapacak irade ve bunu destekleyecek finans gerek.
motoru yapacak tei helikopteri yapacak tusaş neyin rantından bahsediyorsun kardeş. devletin bir cebinden öbür cebine girecek para. ha ge ile lisans kavgası yaşarsın ona birşey diyemem ama hangi projeye finans sağlanmamışki motora sağlanmasın heleki tei yapıyorsa