Gönderen Konu: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 22528 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #50 : 06 Mayıs 2023, 08:16:05 »
Arkadaşlar motor termodinamiğinde bir kural vardır motor büyüdükçe yakıt tüketimi artsa da verimi de artmaktadır ve aynı yakıt ile daha fazla güç elde edersiniz. TS 1400 bu sınıf helikopter motoru için küçük durmaktadır bu yüzden daha büyük ama daha verimli motorlar kullanılmalıdır.

3 adet ts1400 , MTOW’dan biraz feragat ile yetebilir.
Ama 11 ton ağırlığındaki bir helikoptere eğer 3 motor takabilme tekniğini becerebilirsek ve de RR ile iyi bir lisans anlaşması yapabilirsek Merlin helikopterinde taşınan 3 adet 2000HP RR motoru bizim atak2 ve Genel maksat helikopteri işimizi çözer.
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2023, 08:17:12 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7778
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #51 : 06 Mayıs 2023, 09:47:47 »
2000 hp motoru İngilizler verse niye 3 TS-1400 motor takalım ki... 2 tane 2000 hp Merlin RR motor yetmez mi Atak-2 veya T-925  için...

Yani ben şöyle hesapliyorum ...
2 tane 2500 hp motor = 3 tane 1570 hp TS-1400
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2023, 09:51:40 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 509
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #52 : 06 Mayıs 2023, 12:25:35 »
Arkadaşlar motor termodinamiğinde bir kural vardır motor büyüdükçe yakıt tüketimi artsa da verimi de artmaktadır ve aynı yakıt ile daha fazla güç elde edersiniz. TS 1400 bu sınıf helikopter motoru için küçük durmaktadır bu yüzden daha büyük ama daha verimli motorlar kullanılmalıdır.

3 adet ts1400 , MTOW’dan biraz feragat ile yetebilir.
Ama 11 ton ağırlığındaki bir helikoptere eğer 3 motor takabilme tekniğini becerebilirsek ve de RR ile iyi bir lisans anlaşması yapabilirsek Merlin helikopterinde taşınan 3 adet 2000HP RR motoru bizim atak2 ve Genel maksat helikopteri işimizi çözer.
RR'dan 2x2000hp motor alıp takacağımıza TF-6K'yı devşirip 2x4000 beygir olacak şekilde takalım, daha mantıklı.
çılgın Türkler 8000 beygirlik genel maksat helikopteri kullanıyor derler, şanımız yürür.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #53 : 06 Mayıs 2023, 18:48:34 »
Arkadaşlar motor termodinamiğinde bir kural vardır motor büyüdükçe yakıt tüketimi artsa da verimi de artmaktadır ve aynı yakıt ile daha fazla güç elde edersiniz. TS 1400 bu sınıf helikopter motoru için küçük durmaktadır bu yüzden daha büyük ama daha verimli motorlar kullanılmalıdır.

3 adet ts1400 , MTOW’dan biraz feragat ile yetebilir.
Ama 11 ton ağırlığındaki bir helikoptere eğer 3 motor takabilme tekniğini becerebilirsek ve de RR ile iyi bir lisans anlaşması yapabilirsek Merlin helikopterinde taşınan 3 adet 2000HP RR motoru bizim atak2 ve Genel maksat helikopteri işimizi çözer.
RR'dan 2x2000hp motor alıp takacağımıza TF-6K'yı devşirip 2x4000 beygir olacak şekilde takalım, daha mantıklı.
çılgın Türkler 8000 beygirlik genel maksat helikopteri kullanıyor derler, şanımız yürür.
Şu TF6000’den turboşaft motor devşirme sevdasından vazgeçelim artık. O 86cm çaplı motorun çapını küçültüp, 40-45cm çaplı turboşaft motora çevirip 3000HP yeni bir motor yapıp çalıştırıp uçuruncaya kadar gene en az 5-6 yıl geçecek.
Sn Akşit övünüyor; Honeywell’in 9 senede uçurduğu motoru sıfırdan biz 6 sene 2 haftada uçurduk diye. İyi güzelde LHTEC800 motorunu zaten TEİ lisans altında üretiyordu. TS1400 hemen her şeyiyle bu motorun bir kopyası. Tamam, tasarım vs olarak legal açıdan kopya değil ama benzerlikler o kadar çok ki. Onun için biraz alışılagelmişin dışında bir teknoloji olan radyal akımlı kompresör kademeleri kullanılmış bizim TS1400’de de.
TF6000’in çapını küçültüp motor yapalımdan ziyade zaten yapmakta olduğumuz T700TEI701D motorunu 3000HP seviyesine getirmemiz daha kolay olur.
TS1400’de nasıl LHTEC800 örneğinden motor tasarladıysak, burada da 3000HP motoru T700TEI701D’den türetmek daha mantıklı görünüyor. Ama gene bir 6 yılımızı alır bu iş.

Yapılacak en doğru iş şu an ürettiğimiz T700 motorunu GE ile anlaşıp lisans altında 3000HP olarak üretmek.

« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2023, 18:51:32 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7778
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #54 : 06 Mayıs 2023, 22:24:35 »
Yapılacak en doğru iş şu an ürettiğimiz T700 motorunu GE ile anlaşıp lisans altında 3000HP olarak üretmek.

+1. En doğrusu ve teknik olarak en kolayı.

Bence tam tersi , en zor , en sıkıntılı olanı ABD-GE seçeneği

Çevrimdışı ugurkarakaya25

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 326
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #55 : 06 Mayıs 2023, 23:48:00 »
Yapılacak en doğru iş şu an ürettiğimiz T700 motorunu GE ile anlaşıp lisans altında 3000HP olarak üretmek.

+1. En doğrusu ve teknik olarak en kolayı.

Bence tam tersi , en zor , en sıkıntılı olanı ABD-GE seçeneği
+1

anlaşılan abd den olabildiğince motor konusunda uzak durmak isteniyor. yoksa Yaşar bey in önerdiği yol daha makul.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #56 : 07 Mayıs 2023, 14:09:42 »
Yapılacak en doğru iş şu an ürettiğimiz T700 motorunu GE ile anlaşıp lisans altında 3000HP olarak üretmek.

+1. En doğrusu ve teknik olarak en kolayı.

Bence tam tersi , en zor , en sıkıntılı olanı ABD-GE seçeneği
Sn Serkan1976,
Sizin ABD takıntınız olduğunu biliyorum; ve bugünkü ortamda da bu takıntıda da haklısınız. Ama unutmayın ki bu ABD ile biz birçok konuda ortaklık kurmuşuz. Sikorsky, GE, Boeing gibi dev firmalarla iş yapıyoruz.
Bugünkü sıkıntılı durumumuz, yönetimlerin birbirine zıt gitmelerinden kaynaklanıyor. Hep böyle olacak değil. Yönetimler değişir.
Sn re’nin dediği gibi de f35 bile alabiliriz.
Devlet olarak, bize hiçbir faydası olmayan Filistin ve Arap takıntımızdan kurtulup İsrail ile yakınlaşmamızı ilerletirsek ummadığımız kapılar açılacaktır.


Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2785
  • 292
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #57 : 07 Mayıs 2023, 14:38:26 »
Amarika ile bu kadar kötü olmamızın sebebi Amarika nın Avrupa gibi boşvermişlik etmeyip bizi kendince kaygıları doğrultusunda kurtartmaya çok fazla çalışmasıdır.  Amarika süper güçtür kaybettiği ülkeyi geri kazanmak için Kore ye saldırdı Vietnama saldırdı bu adamlar kendi haline bırakmıyorlar meseleleri Almanya Fransa gibi.

Dışişleri bakanımız demiş F35 istemiyoruz paramızı geri verin. Seçimde ola ki iktidar değişirse F35 in hallolacağını biliyorlar yeni gelenlere bu meseleyi çözme kapısı aralık bırakmak istemiyorlar ama Amarika parayı vermiyor bloke etmiş bekliyor çünkü F35 leri verecek
« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2023, 14:43:21 Gönderen: re »

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #58 : 07 Mayıs 2023, 15:17:12 »
Ben resmi olarak uçakları istediğimizden emin bile değilim. Adamlar uçakların bakımını yapıyorlarmış. Bizim uçaklar da hangarda duruyor. Nasıl oluyor bu?"

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2785
  • 292
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #59 : 07 Mayıs 2023, 15:33:10 »
Uçaklar bizim iklim düzelince verecekler.