T-129 ile ilgili ilave birkaç bilgi vereyim.(MSI KSS sayısından)
*Koreliler T129 ile 45 saat uçmuşlar;bu uçuşlarda 500 adetlik kontrol listesi tek tek check edilmiş ve başarıyla geçilmiş.
*T129 ile Türkiye'de 2 prototip ile 450 saat İtalyadaki 3 prototip ile yapılanlarda eklenince 1250 saatlik test uçuşu icra edilmiş.
*Bu uçuşlarda 16000 adet 20 mm mermi 600 e yakın 2.75 inçlik roket atılmış.
*Türkiyeye özgü olarak tasarlanan Aselflir 300T kaidesinde 20 mm lik seri top atışlarında sıkıntı yaşanmadığı bilgisi verilmiş.
*T129 üzerindeki 70 adet avionikten 55 adedini Aselsan temin ediyormuş.
*T129B2 modeli ile birlikte pallerde TAI tarafından üretilecek.Pal testleri için inşa edilen viril kulesinde Gemiye konuşlu İHA üzerinde kullanılacak paller test edilmiş (425 devir-dk)
*T129B2 modelinde motorlar,aktarma organları,uçauş kontrol ve diagnostik bilgisayarları ile birkaç ufak bileşen dışında yabancı menşeli parça kalmayacakmış.
*Yan sanayide T129 kuyruk rotor dişli kutusu özelliklerine benzer özelliklerde bir dişli kutusu tasarlanmış,üretimi Temmuz 2012'de testleri ise Ekim 2012'de 5.ABM'nde tamamlanmış.
Ve son olarak düşen P1 ile ilgili bilgi.
''P1'in düşüş sebebi ve çözümü şöyle verilmiş : Güçlü motorların getirdiği yüksek torkun karşılanması için büyütülen kuyruk rotor pali ve kuyruğa uzanan aktarma organlarının taşıdığı kuvvetlerin artması ile kuyruk dikmesi ve kuyruk rotor şaftı üzerinde beklenmeyen stres birikimlerinin oluşması sonucu kuyruk rotorunun kaybı kazaya neden olmuştur.
Bulgular doğrultusunda kuyruk dikmesi üzerindeki kuyruk dişli kutusunun bağlantı noktaları ile kuyruk rotor şaftının kalınlıkları artırılarak stres birikimleri azaltıldı ve sorun giderildi.''