Benim bu programla ilgili şu anki düşüncem, şu an projenin mantıklı olarak gittiği yönündedir. Motor sorunu yaşamamak için ve milli motor yapımında bize büyük kolaylık sağlayacak F-110 serisini seçtik. Tasarım olarak da zaten kurmaylarımız tarafından zamanında çok istenmiş F-15 ve özellikle F-15 SA Veya QA (Sudiler ve katarın kullandığı F-110 motorlu F-15'ler) modelleri temel alınmış gibi geliyor. O yüzden zannımca şu an yapmaya çalıştığımız stealth gövdeli ve buna uygun bir takım değişiklikler içeren bir F-15 SA veya QA yapmak. Hatta umarım ilk F-15QA'lar katara teslim edildiğinde bizim mühendisler ayrıntılı bir şekilde incelerler. Bu bize bir hız kazandırır sanırım.
İki uçağın uzunluk, boy en vb. özellikleri çok yakın onları yazmaya gerek yok ancak şöyle bir resimler üzerinden bakarsak ;
Genel Karakteristik olarak benzer uçaklar. Ama tabi bazı farklar var. Mesela dikey stabilizatörler aynı ancak mmu'da bazı sebeplerden yatay konumlandırılmış. Diğer yandan en benzer özelliklerden birisi hava alıklarının uç kısmı uzandıkları nokta kanopinin yarısına kadar. Tfx'te hava alıklarının uç dışa bakan kısmı biraz kısa bu neden yapılmış bilmiyorum ancak hava alıklarından motor nozellarına kadar giden kısımın tasarımı bariz aynı. Burun kısmı da benzer ancak mmu'da stealth bir uçak alacağından dolayı biraz yatay ve birbirini kesen ayrıca sivriden çok küt bir burun var. Biraz da üstten bakalım .
MMU fotosunu biraz uzattım o yüzden biraz ince duruyor ona göre değerlendirelim. Motorun başlama ve bitiş noktaları , airbrake ve yeri aynı. Kanatların formu aynı, Hava alıklarının yanlarındaki kısımlarda aynı ancak, mmu'da daha küt F-15'de makinalı top olduğudan daha şişkin ve kanattan da daha hakim bir yapısı var. Zaten Hava alık girişi de F-22'ye çok benziyor. Yatay stabilizatörlerde aynı ama mmu'da stealthlik için tek parça.
-------------------------------
Yani toparlarsak güvenli liman bir motor, güvenli liman bir temel uçak, zaten kuvvet tarafından sevilen ve istenen bir uçaktı. (F-15) Yani arkadaşlar hız ve manevra açısından uçağın 60.000 ib maksimum kalkış ağırlıklı ilk blok 1 versiyonu tvc olmazsa aslında şöyle olacak ;
Hiç boşuna senelerce beklemeyin. F-15C maks. kalkış ağırlığı ve itki olarak ve boyutlar anlamında MMU'ya en yakın uçak.
Ha şimdi birde uçağın ilk blok 1 versiyonunun 4.5+++ versiyon olma durumu var. Peki asıl MMU ile ilk çıkacak sözde 4.5+++ blok 1 arasında ne fark olur ?
1- Gövde içi silah istasyonlarının olmama durumunu çok zayıf görüyorum. Muhtemelen olur. Tabi herkesin aklına direk kfx geliyor. Onun blok 1 versiyonunda gövde içi silah istasyonları olmayacak. Ama bunun farklı sebepleri var. İlk sebep projede Kore'nin en büyük destekçisi abd'nin endonezyanın bu kadar kabiliyetli ve stealth bir uçağa sahip olmasını istememesi . Diğer yandan da Kfx, MMU ile karşılaştırıldığında gerçekten çok küçük bir uçak. Motorun gövdeye oranı da MMU'dan fazla. Yani oraya gövde içi silah istasyonu sığdırmaları hem çok zor , hemde çok uğraş gerektiriyor. Bunu blok 2'ye ötelemeleri çok normal. Ama bizim bu konuda sıkıntımız olmaz.
MMU ile Kfx arasında şöyle bir boyut farkı olacak ;
Bence, olmayacak sistemlere gelirsek ;
1- Ben MMU'da kullanılacak aesa radarı olarak nitelenen (Bürfisti sanırım ) radarın ilk versiyonda olacağını düşünmüyorum. Çünkü bu uçağın burun çapı F-16'ya göre çok daha geniş , çok fazla gan modüllü ve aynı zamanda ew'de yapabilecek oldukça sessiz ve daha kaslı bir radar olacak. Bunun güç dağılımı, soğutması felan ilk bloğa yetişmez gibi.
Muhtemelen ilk blokta F-16 özgürlerdeki Aesa radarına sahip olacaktır ki hiç fena değil.
2- Uçağın radarlarla ve küresel konumlandırma sistemi ile ilgili daha bağımsız bir sistemde olacağını düşünüyorum bu olayda ilk blokta olmaz.
3- MMU f-35'deki gibi dahili elektro optik görüntüleme ve hedefleme sistemine sahip olacak. Yani standart olarak aselpodun daha kalitelisini MMU'ya gömeceğiz. Buda çok ciddi emsali az ve yapması zor bir sistem. Buda yetişmeyebilir.
4- Yine İrst sisteminin de yetişmeyebileceğini düşünüyorum. Çünkü modern irst sistemleri çok uzun menzilli ve çok kabiliyetli buda yetişmez gibi.
5- Tabi mmu'nun iha,siha ve kamikaze droneları kontrol edip birlikte operasyon yapabilmesi ve pilotun uçakla olan iletişimini daha basite indirgeyen bir altyapı olacaktı tabi buda olmaz.
----------------------------------------
Toparlarsak şöyle diyelim. Benim beklentime göre MMU Blok 1 , F-110 motorlu, F-15C/D Eagle fiziksel performansında, Mach 2.0+, 20.000 km irtifaya çıkabilen , F-16 blok 70/Özgür aviyonik seviyesinde ancak F-21 gibi bir kokpite sahip , stealth gövdesi olan bir savaş uçağı olacak.
Bekleyelim görelim.