Şöyle bir düşündüm de, TS-3000/4000/5000/6000 ailesi için Kale'yi görevlendirmek fena fikir değil. Tasarımını TEI yapar ve kullanılacak çekirdeği de teslim eder. Kale de kalan işleri halleder. Aksi durumda en az 10 yıl bekleriz."
aynısını düşünüyordum, + verdim.
mümkünse 2024 bitmeden ilk iki prototipte 3000lb gücü görür görmez, geriye kalan test ve üretim sürecini bir lisans anlaşmasıyla Kale'ye devredip tüm gücü TFX motoruna vermek oldukça yerinde olur.
bu arada, daha önce de dikkat çekmeye çalışmıştım, aslında düşük olasılık olsa da tatlı bir sürpriz yaşama olasılığımız da var.
Arat veya o familyadan bir motor 2750lb güç üreten bir fan motor olsa çok şeye yetecek.
acaba diyorum, orada tatlı bir sürpriz yaşar mıyız?
ve Tanrı korusun diyorum, umarım bu kötü bir dedikodudan ibarettir.
helikopter envanterimiz bu gün bile yaşlı malesef. 925 için yerli motor seri üretim süreci tamamlanana kadar ciddi stres yaşanabilir.
T70 1. derece çatışma sahasının baş rol oyuncusu olacaktı, yerine öyle bir şeyi bulmak pek zor olur.
aklıma istemesem de Mi-17 geliyor.
yıllardır kullandığımız ve elde yetişmiş bir ekibi olan, Amerikagilin gölgesinde olmayan tek helikopter o.
yaygın bir makine, yedek parça sıkıntısı filan yaşama olasılığı görece düşük.
tam yükle kalkış ağırlıklarına filan baktım, epeyi iyi göründü bana.
üstelik Jandarma o helikopterlere gece görüş modernizasyonu yapmış.